Kirjoittanut: Noviisi-68
« : 21.10.2024 kello on 20:11 »Kiitokset vinkeistä, oikosulkua jossain itsekkin epäilen, koska akku purkautuu todella vauhdilla. Huomenna, kun pääsen autolle, nykäsen ekaks sen hupiakun johdon irti.
Kirjoittanut: Noviisi-68« : 21.10.2024 kello on 20:11 »Kiitokset vinkeistä, oikosulkua jossain itsekkin epäilen, koska akku purkautuu todella vauhdilla. Huomenna, kun pääsen autolle, nykäsen ekaks sen hupiakun johdon irti.
Kirjoittanut: tsahkali« : 21.10.2024 kello on 20:05 »Nykäse ekaks laturilta hupipuolelle tuleva johto irti.
Kirjoittanut: mjh48« : 21.10.2024 kello on 20:04 »Jos latauksen merkkivalo palaa kun virta ei ole kytketty, se mekitsee joko virtalukon vikaa tai oikosulkua jossakin.
Latauksen merkkivalolle tulee johto laturin D+ liittimeltä josta tulee 12V laturin pyöriessä ja toiselle puolelle virtalukon jälkeen. Kun auto käynnistyy on latauksen merkkivalon molemmilla puolilla 12 V joten se ei pala. Kirjoittanut: Noviisi-68« : 21.10.2024 kello on 19:35 »Moikka. Ostin vm.89 lmc Liberty 6400S, alustana Peugeot J5. Kaikki pelannut hienosti, paitsi ohjauspaneelissa näytti väärin akkujen lataukset, liian vähän. Mittasin ja lataukset olivat ihan kohdallaan. Avasin kuitenkin Cramerin, ja oli pölyinen, puhdistin paineilmalla. Ja sen jälkeen ohjauspaneelissakin latauksen viisarit näyttikin jo paremmin totuutta. Mutta nyt sitten kun lähdin autolla liikkeelle, niin sammutettuani moottorin syttyi latauksen merkkivalo palamaan. Ei palanut moottorin ollessa käynnissä, mutta vaikka avain pois virtalukosta, niin valo palaa. Ja starttiakku(uusi) tyhjenee todella nopeasti, joku vie virtaa. Onko antaa todelliselle noviisille vinkkejä, mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
|