rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: dereke
« : 14.07.2024 kello on 01:09 »

Voisiko olla hukkaputki ( putket ) tukossa ja vuotsnut sen takia korkista yli.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Tämä kyllä mysteeri myös, jos on mennyt vuosi takaperin tukkoon niin miten on voinut mitään tai kenenkään tekemättä aueta itsestään uudelleen? Nyt pari yötä ollut päällä, lämmöt samat kuin vuosi takaperin kun vuoto havaittiin, ja tällä erää nesteet näyttäisi pysyvän siellä missä pitääkin. Sen verran kyllä taisin tehdä, että karistelin kuivunutta kuraa pois alaspäin lattian läpi auton alle menevän putken alapäästä, kun etsin minne se menee. On siis mahdollista toki, että tuo on ollut se korjaava juttu... Ja tein tuon ennen muistaakseni kun koeponnistin nestelisäyksen jälkeen lämmityksen toimintaa vuoden tauon jälkeen... mutten kyllä halua tunnustaa, kun talvi meni kiinalaisen dieselin purkka-asennuksen kanssa touhutessa, kun piti saada joku tehokas tuvan lämmitin autoon...
Kirjoittanut: dereke
« : 9.07.2024 kello on 14:22 »

Kiitos, tuollahan ne on.

Jospa näitä Alden youtube-opasteitakin olisi vielä suomeksi, onneksi näissä ihan suht ymmärrettävää lontoonmurretta käytetty niin ymmärtää:
https://youtu.be/GfmNspMEu0k?feature=shared
Kirjoittanut: Ossi66
« : 9.07.2024 kello on 13:56 »

Tuolta saa ladattua käyttöohjeita 😉

https://www.vieskancaravanhuolto.fi/kayttoohjeet/
Kirjoittanut: dereke
« : 9.07.2024 kello on 12:14 »

Mahdollista tuokin, pitää tarkistaa.

Nestettä oli hukkaantunut jonnekin sen paisuntasäiliön verran, eli kun aloin lisäämään niin olisikohan mennyt litran verran. Nyt saa taas antaa piiskaa, nesteseoksena käytin vihreää glykolia ja akkuvettä n. 50:50 suhteessa.

Kiertovesipumppu ei asunnon kiertovedelle tunnu toimivan, siinä on katkaisin mutta on/off kliksuttelu ei vaikuttanut mihinkään. Paneelista oli laitettu pyynniksi 30 astetta ja sähköt 2 kW:n teholle, on nyt 230 V roikan päässä auto. Neste kyllä kuumenee Alden päässä, mutta ei lähde kiertoon. Puristelin putkia, mm. kiertovesipumpun kohdalta ja paisuntasäiliössä neste liikkui.. eli tuskin on ainakaan isosti ilmaa, mikä estäisi pumpun toiminnan?

Ja todellakin olen aivan ummikko tämän laitteen kanssa.. on työmaata taas opetella uutta. Mutta sehän tässä.niin hienoa onkin, ehkä  :laugh:

Lisäys:
no nyt kun leuka rinnassa kävelin autolle, niin Alden viereltä kuului vesipumpun ääni. Ja tupakin selvästi lämmennyt. Nyt pitää sitten kait vaan silmä kovana seurata, onko vuotoja vai olisiko tuo em. ylivuotoletku tukkeentunut.

Lisäys nro 2: katkaisin säätää vesipumpun tehoa, 0 on hidas ja 1 on nopea. Mysteerit alkavat selvitä yksi kerrallaan...

Lisäys 3: vesipumppu ei lähtenyt alkuun päälle, koska olin valinnut paneelista vesihanan kuvakkeen on-asentoon. Nyt oli mennyt itsekseen offille, ja kun vaihdoin takaisin on-asentoon niin vesipumppu pysähtyi. Ilmeisesti toimii kuten suunniteltu? Pitää kaivella tuolle paneelille ohjeet ja opetella lisää.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 9.07.2024 kello on 09:51 »

Voisiko olla hukkaputki ( putket ) tukossa ja vuotsnut sen takia korkista yli.


Kirjoittanut: dereke
« : 8.07.2024 kello on 14:46 »

Itsellä olisi projektina seuraavaksi selvitellä, minne kaikki jäähdytysnesteet on vuoden aikana kadonneet. Alde Compact 3010 potilaana.

Vuosi sitten ekaa kertaa autoa yön yli lämmittäessä aamulla oli lattiamatolle asti valunut nestettä. En tuota vuotoa silloin hoksannut, vaan vasta myöhemmin kun rupesin ihmettelemään että mitäs ainetta tuohon matolle on mennyt kun näyttää edelleen märältä. Siinä vaiheessa nesteet oli paisuntasäiliössä vielä min-rajan yläpuolella.

Myös ihmetyttää, miten nestettä on nähtävästi vuotanut paisuntasäiliön alapuolelta, ks. kuva:




Lisäys: taitaapa vaan olla nesteen lisäyksessä roiskunutta nuo kuivuneet jäämät...

No, täytyy käydä ostamassa lisää nestettä ja tutustua asiaan. Kesällä pärjätään sähkön ja pienen öljypatterin lämmölläkin.

Ajattelin jatkossa testailla alla olevaa tapaa, ellei arvon raadilla ole painokkaita vastaväitteitä ko. menetelmästä?
https://youtu.be/N7QA8Yutru0?feature=shared




Kirjoittanut: ttkar
« : 30.05.2024 kello on 17:39 »

Pumppu malliltaan Vortex BW152 oT ohne Thermostat , konkkia jäi vielä varastoon , saa tarvittaessa sopuhintaan allekirjoittaneelta .....
Kirjoittanut: ttkar
« : 29.05.2024 kello on 10:09 »

No, nyt on ilmattu ..ilmat tulivat putkistosta kun laitoin kiertovesipumpun jatkuvalle kierrolle, automaatti-ilmaussysteemit pelasivat....
Ja ennen kaikkea pumppu on todella hiljainen konkan vaihdon jälkeen....... Thumb Thumb
Kirjoittanut: ttkar
« : 28.05.2024 kello on 12:14 »

Hei,
Nesteet laitettu järjestelmään ja kiertopumppua käytetty ja ilmattu(kiertovesipumppu pysähdyksissä)
Ei ainakaan tässä vaiheessa neste puuroontunut...olis iko pitänyt puuroutua tässä vaiheessa,jos neste ei sovellu sekoitettavaksi  entiseen nesteeseen ?
Kirjoittanut: ttkar
« : 25.05.2024 kello on 14:09 »

Olisi seuraava kysymys :
230 voltin kiertovesipumpun päähän tuli johto jonka irrotin ja nyt olen yrittänyt laittaa paikalleen mutta ei mene kumminkaan päin....
Pumppu on vortex merkkinen pumppu...jossa on kaksi piikkiä johon pistokkeen pitäisi mennä...
Pistokkeessa on alapuolella 2 uraa jossa kupariluiskat...pis tokkeessa myös on piikille reiät
eli kysymys on tuleeko pumpun piikit pistokkeen uriin vai reikiin?
Tämä selvisi moottorin piikit piti laittaa pistokkeen uriin...