rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: joe244
« : 24.06.2024 kello on 12:01 »

Laita kartturin puolelle enempi ilmaa, sillä se nopeimmin korjaantuu.
Tuossa tuli jo sinulle ohje.

Ainahan ne autot on vinossa, jotkut enemmän ja jotkut niin vähän ettei sitä huomaa ennenkuin mittaa. Siksi noihin pusseihin voi laittaa eri verran painetta, saa auton suoraan.
Ja jos noissa riittää tarpeeksi pituutta ja voimaa, niillä voi korjata auton asentoa kun laittaa parkkiin.
Kirjoittanut: volvo
« : 23.06.2024 kello on 22:42 »

ehkä kannattaisi vilkaista oikeiden jousien kiinitys paikat, jousi yleensä menee poikki sieltä. tämä "ilmajousitus" on vain apujousi, eli pelkästään se ei kannna auton painoa.
Kirjoittanut: TienPäällä74
« : 23.06.2024 kello on 22:08 »

Vastauksena: Jos laskee paineet pois, menee kartturin puoli enemmän lyttyyn.
Edellinen välissä ollut omistaja ajanut myös ilman paineita ilmapusseissa, en tiedä onko se voinut jotenkin rikkoa niitä?
Ja aika hankala on arvioida onko painoa enemmän kartturin puolella. Talviaikaan talvisäilössä ainakin on, kun kuskin puolen vesisäiliö on tyhjä ja ketään ei ole kyydissä. Kartturin puolella markiisi, jääkaappi, lämmityslaite, vararengas jne, joten paino on toispuoleinen.
En muista, olenko talvisäilytyksessä pitänyt ilmapusseissa painetta vai ajanut tyhjäksi - onko sillä merkitystä?
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.06.2024 kello on 20:33 »

Laita kartturin puolelle enempi ilmaa, sillä se nopeimmin korjaantuu.
Kirjoittanut: 88k5
« : 23.06.2024 kello on 18:10 »

Jos lasket pussit kokonaan tyhjiksi, onko tilanne sama? Pelkääjän puoli, jos alempana, jousesta voima mennyt, tai sitten kuormaus enempi ojanpuolella..
Kirjoittanut: TienPäällä74
« : 23.06.2024 kello on 18:01 »

Moikka
Auto Ducato (maxi) alusteinen, vm 2004. Autossa oli jo ostaessa ilmapussit (Goodyear 2B8, 579-923-530). Täytetään 12 v kompressorilla, molemmille puolille oma painemittari.
Auto näyttäisi olevan vinossa, niin että matkustajan puoli on hieman alempana. Myös ilmapussit ovat niin että matkustajan puoli on enemmän lysyssä.
Molemmissa pusseissa pysyy paineet.
Molemmat pussit nousee kun lisää painetta, mutta kuljettajan puoli enemmän.
Minua mietityttää että johtuuko se kenties siitä että matkustajan puoli on painavampi?
Tuleeko silloin pitää kovempaa painetta matkustajan puolella?
Kuuluuko tai voiko noita testata tai huoltaa jotenkin?
Tiedättekö Heinolan (Lahden) läheltä osaavan paikan kenen puoleen tarvittaessa kääntyä?

Neuvoista kiittäen. Arttu