rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: rantaesa
« : 16.06.2024 kello on 16:48 »

Rupesin kuitenkin  käymään läpi  noita liitoksia ja löytyihän se vika , huono kontakti ebl  solar sulakkeessa , säädin heräsi eloon ja lataus alkoi . Puhdistus ja kontakti sprayta sulakkeeseen. Pitäis joskus käydä heilutellen läpi nuo kaikki sulakkeet , saattas ennaltaehkäistä monta vikaa
Kirjoittanut: rantaesa
« : 16.06.2024 kello on 11:17 »

En  asentanut tuota itse vaan sen teki  liike , eipä tuo sitten montaa kuukautta toiminut. Kai näissäkin susikappaleita on  ja takuu on sitävarten
Kirjoittanut: reissu
« : 16.06.2024 kello on 09:08 »

Liekö siitä kiinni, mutta säädin pitää ensin kytkeä akkuun ja vasta sitten aurinkokennoon. Ja ylläpitolatauksessa akun jännite on jotain 13,8 voltin paikkeilla kun akku on täynnä. Latauksessa korkeampi.
Kirjoittanut: rantaesa
« : 15.06.2024 kello on 21:41 »

Säätimen navoilta löytyi mittarilla 18.6v jännite     nyt kun aurinko menossa mailleen ja auto katoksessa , säädin edelleen mykkänä. Pitää katsoa mitä näyttää paisteella.
Kirjoittanut: KM1ka
« : 15.06.2024 kello on 19:31 »

Kannattaa koittaa laittaa kulutusta, esim Victronin säädin lataa vasta kun jännite-ero on 5V.
Kirjoittanut: rantaesa
« : 15.06.2024 kello on 18:24 »

Niin , kai tuossa joku valo pitäis palaa vaikka akut täysiä olisivatkin ?
Kirjoittanut: K.E.V
« : 15.06.2024 kello on 17:26 »

Haisee siltä ettei säädin toimi oikein.
Kirjoittanut: rantaesa
« : 15.06.2024 kello on 15:44 »

Ihmettelen kun nuo keväällä asennettiin niin latauksen punainen merkkivalo paloi katoksessakin eli latasi pienessä varjossakin. Nyt ei oo merkkivaloa näkyny aikoihin. Otin juuri kokeeksi auton ulos katoksesta vaan eipä   latausvalo syty , liekö nuo akut sopivasti täynnä , 12.7v hupi sekä starttiakku. Eikös säätimen merkkivalon pitäisi silloin palaa vihreänä , on täysin pimeänä
Kirjoittanut: K.E.V
« : 15.06.2024 kello on 15:24 »

Itselläni on myös ebl kytkentä, kyllä se työntää paitsi akut ihan täynnä, välillä vaihtuu ylläpito moodiin.
Kirjoittanut: rantaesa
« : 15.06.2024 kello on 14:57 »

Miten tuon aurinkopanelin latauksen pitäisi toimia , ihmettelen onko tuossa jotain vikaa , 185w paneli ja nds  suncontrol mppt säädin , kovin on sattumanvaraista tuo lataus. Akkujen jännite on 12.7 ja 12.6v , varaustila 95%  eikä latauksen merkkivalo syty , täydessä auringonpaahteessa ollaan.  Aika harvoin latauksen merkkivalo on muutenkin  palanut. Säädin on kytketty ebllään , sekö  tuota latausta jarruttelee ? Tyhmä kysymys mutta kun ei näistä mitään ymmärrä , luulin että panelin pitäisi  työntää kokoajan pientä virtaa