rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 7 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin tuolta alempaa.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Lerssinen
« : 25.05.2024 kello on 19:50 »

Itseasiassa tästä keskustelin joskus katsurin kans ja se sano että nuissa ivecoissa dynotus ei ole suoraan kiellettyä mutta pitää suorittaa "varovaisesti", uritetut rummut käppärissä.

Joku katsuri on koittanut paikollaan pysymistä nostamalla kytkintäkin pikkuisen ja sillä leima lappuun. Sama tarra siinä tosiaan siltikin on.
Kirjoittanut: mjh48
« : 25.05.2024 kello on 18:58 »

Mulla on ivecossa tuollainen tarra (ja samat käsijarrut) ja aina niitä on höylätty dynolla  :-X

Jarruja avattu sitten myös rälläkällä.
Lisäys
Ei Ivecossa aivan samanlaiset taida olla kun se on takaveto.
Miten sen jarrut eroaa Ducaton jarruista, en tiedä.
Kirjoittanut: mjh48
« : 25.05.2024 kello on 18:56 »

  2006-07 eteenpäin mallejako tämä ohjeistus lähinnä koskee? Tosin mulle kyllä kelpais tuo tarra, mistähän kyselis?

Kyllä se koskee varhempiankin esim. Cminun 244 mallia (2002 - 2006) siinäkin on levyt takana.
Tosin kaikissa tuon ikäisissä ei taida olla levyjä takana.
Tykkään käydä vakiopaikassa katsastamassa, niin ei tarvitse selittää.
Katsuri totesi edelliskerralla tässä taitaakin olla levyt takana, eikä vetänyt käsijarrua rullilla.
Kirjoittanut: Lerssinen
« : 25.05.2024 kello on 18:52 »

Mulla on ivecossa tuollainen tarra (ja samat käsijarrut) ja aina niitä on höylätty dynolla  :-X
Kirjoittanut: k69
« : 25.05.2024 kello on 18:47 »

Tällainen tiedote on olemassa
  2006-07 eteenpäin mallejako tämä ohjeistus lähinnä koskee? Tosin mulle kyllä kelpais tuo tarra, mistähän kyselis?
Kirjoittanut: mjh48
« : 25.05.2024 kello on 16:22 »

Tällainen tiedote on olemassa
Kirjoittanut: k69
« : 25.05.2024 kello on 14:55 »

Kohti seuraavaa kertaa, tällä kertaa ulkoistin jarru korjaukset korjaamolle. Eipä 5.5 kN  tullut tälläkään kertaa.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Hylsy tuli. Levy/rummut takana Alkon alustalla 244 mallissa. 2021 tuli laitettua uudet tarvike hihnat. Kerran vuonna 2022 löyty kässäristä yhteensä 5.5 kN,muina ei, mutta lukittunut aina ennen tätä vuotta, tosin tämä kaveri tempoi kahvasta huolella. Eiköhän ne pinnat siinä kiillottunu. Edessä katsurin tarkastaessa vasenta puolta jarru laahasi ja oli samalla vaihde päällä ja hänen mennessä oikealle eteen huomautin asiasta ja otin  vaihteen pois päältä, ei "laahannut" jarru. Kysyin häneltä tarkistiko hän uudelleen vasemman puolen vapaalla, kyllä tuli vastaus. Peileistä seurasin tilanteen. eipä tarkastanut, ei vaan myöntänyt tyrineensä. Pitäskö noita yrittää elvyttää vai uudet rojut kehiin?


Kirjoittanut: armas ujomieli
« : 16.05.2024 kello on 19:37 »

Hylsy tuli mullekin. Huomasin vasta jälkeenpäin että otettiin vaan yhdestä akselista. Käsijarru on molemmissa taka-akseleissa jotenka huomenna uudestaan konttorille josko saisi hyvitystä :o
Kirjoittanut: mike
« : 14.05.2024 kello on 19:40 »

Eikös sitä joskus kielletty dynamometrillä kokeilemasta fiat 2,8 ssa! Repi jarrukilvet irti! Vai muistelenko jotain omiani?
Kirjoittanut: 88k5
« : 14.05.2024 kello on 15:17 »

Katsastuksessahan käsijärru mitataan perinteisesti väärin (käyttöjarruna). Pidätyskykyhän on oleellinen, ei pysäytys (paisti teini-driftaajille). Katsureille vois joku opettaa oikeaa käyttöä. Periaatteessa dynorullien ei pitäisi pyöriä kässärimittauksen alussa.. Pitokitka ja liukukitka, 2 eri asiaa - kokoluokkakin..

Missä takajarru ja kässäri käyttää samoja paloja/kenkiä, kannattaa opetellaa tyyli, että jarrupaineella laitetaan pysköintijarru päälle - kässäri on vain lukitus paloille/kengille. Ei vaijeri veny tai vivusto kulu.. vaikka olis sähköinen käkkäri, niin sama tyyli. Joissakin nykyautoissa autom.kässäri vaatii pedaalin reilua painamista..