rekisteriseloste


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Mr. Smith
« : 29.06.2023 kello on 15:28 »

Itsekin vaihdoin juuri -91 2,5D ducatoon hinhan. Tosin käytössä oli rasvamonttu. 17mm hylsy puolipitkällä jatkolla tarvitaan siihen yläruuviin, eli kiristyksen säätöruuviin ja alempani taisi olla 19mm lenkkiavain. Kun ruuvit löysällä, niin sorkkaraudan saa siitä laturin alta sillai kulmittain että pääsee vääntään toisella kädellä hihnan kireelle ja toisella kädellä saa räikällä käännettyä sen yläruuvin kiinni, niin jää hihna kireelle. Hankala paikka.

Kannattaa muuten ottaa laturista se säädin irti sieltä alakautta ja tarkistaa onko hiiliä jäljellä ja missä kunnossa ne hiilirenkaat on, niin ei tule pidemmällä matkalla ylläreitä. Itse ostin autodocistä koko säätimen varaosaksi auton perään, kun ei maksanut juuri mitään.

Kiitti vinkistä, tarviipa itsekin ottaa tarkastuksen alle nuo hiilet ja hiilirenkaat!
Kirjoittanut: Tero76
« : 29.06.2023 kello on 10:41 »

Itsekin vaihdoin juuri -91 2,5D ducatoon hinhan. Tosin käytössä oli rasvamonttu. 17mm hylsy puolipitkällä jatkolla tarvitaan siihen yläruuviin, eli kiristyksen säätöruuviin ja alempani taisi olla 19mm lenkkiavain. Kun ruuvit löysällä, niin sorkkaraudan saa siitä laturin alta sillai kulmittain että pääsee vääntään toisella kädellä hihnan kireelle ja toisella kädellä saa räikällä käännettyä sen yläruuvin kiinni, niin jää hihna kireelle. Hankala paikka.

Kannattaa muuten ottaa laturista se säädin irti sieltä alakautta ja tarkistaa onko hiiliä jäljellä ja missä kunnossa ne hiilirenkaat on, niin ei tule pidemmällä matkalla ylläreitä. Itse ostin autodocistä koko säätimen varaosaksi auton perään, kun ei maksanut juuri mitään.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 12.06.2023 kello on 12:19 »

Onko kenelläkään tietoa vm..2011-2013 Burstner Nexxo asuntoautot seinärakenteesta? Onko alumiini-styroksi-vaneri rakenne vaiko jotain fiksumpaa?

Ei oo tietoa, mutta sen tiedän ettei sillä oo merkitystä hihnan kiristykseen  ;D
Kirjoittanut: putkimies
« : 12.06.2023 kello on 11:46 »

 Onko kenelläkään tietoa vm..2011-2013 Burstner Nexxo asuntoautot seinärakenteesta? Onko alumiini-styroksi-vaneri rakenne vaiko jotain fiksumpaa?
Kirjoittanut: hartsakoski
« : 12.06.2023 kello on 07:59 »

450mm on vielä kevyttä sarjaa.....ransiiti n takapyörän kuningasmutteriin ei riittänyt 60cm mutta siihen kun laittoi 200cm vesiputken lisäksi niin riitti. Ja alapuolella tunkki tukena hylsyn alla... Thumb
Voimanpuutetta 8)
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 11.06.2023 kello on 21:22 »

450mm on vielä kevyttä sarjaa.....ransiiti n takapyörän kuningasmutteriin ei riittänyt 60cm mutta siihen kun laittoi 200cm vesiputken lisäksi niin riitti. Ja alapuolella tunkki tukena hylsyn alla... Thumb
Kirjoittanut: Mr. Smith
« : 11.06.2023 kello on 10:59 »

No nyt tuli autoon uusi laturin remmi, piti korjaamolle asti viedä. Kuten korjaajakin totesi että on hiukasen helpompaa käyttää voimaa lukitusmutterin löysäämiseen kun auto on ylhäällä. Tuolleen soramontussa ei vain saanut tarpeeksi vääntöä.

Eipä onneksi tullut turhaksi tuo 450mm vääntövarsi, osoittautui käteväksi kun irroteltiin vanhan hondan vetoakselia   ;D
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 7.06.2023 kello on 20:42 »

pitkässä varressa on se vika että voi pultti katketa....

Tietty ajamatonkin hihna menee piloille jos on vanha....kumi kovettuu ja luistaa.
Remmit on kyllä halpoja joten ei niissä säästellä kannata. Samalla kannattaa sitten kokeilla läpi kaikki rullat ja niiden laakerit.
Kirjoittanut: mike
« : 7.06.2023 kello on 19:52 »

Melko varmaan tulisi sittenkin kannattaisi käydä korjaamolla!
Kirjoittanut: Mr. Smith
« : 7.06.2023 kello on 19:22 »

Vaihda samalla koko hihna jos joudut pajalla käymään! Susi se on jos päässyt vinkumaan! Eikä maksa paljoa!

Näin tehdään 👍. Tuli tehty koukkaus puuilon kautta ja siellä lähti mukaan 450mm vääntövarsi ja finnbulletin multihylsyavain jos vaikka sattuu pultit laittaa haastetta eteen.

Jos ei tällä ni ei sitten millään. Ei anna luonne periksi, täytyy vielä yrittää.