rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: vaanari61
« : 12.04.2023 kello on 20:34 »

Jos on vielä vuoden 98 sylinterit niin voinee varovasti miettiä uusintaa...kumit varmaan finaalissa jo. kovat koppurat.
Yleensä nuo makselee 15-20eur per sylinteri. Fipatista en tiiä.

Juu uudet alle 20€, kumit ja tiivisteet ehyet ja yllättävän kimmoisat mutta sylintereissä pinnat kuluneet . . .
Kirjoittanut: vaanari61
« : 12.04.2023 kello on 20:32 »

Siellä on karstaa ja kun sylinteri liikkuu normaalia enempi, alkaa hiukan tihkua.
Helppohan se on pyöräyttää puhtaaksi.

Juu just noin, töhnää männän ja suojakumin kuin mäntienki välissä.  Muutaman kerran jarrunesteet vaihdettu huollon yhteydessä mutta oiskohan vaihdettu ainoastaan säiliönsisältö ?

Näytän huomenna kaverille joka on työkseen tehnyt autohommeleita, hän tietää mitä toi töhnä on, ite epäilen vedellä osuutta asiaan . . .

Vaihdan uudet sylinterit, näkyy olevan töhnä tehnyt jälkiä tiivistepintaan . .  . Jarruputket lähti irti ehyenä kun pikkasen lämpöö ja irroitusöljyä . . .
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 12.04.2023 kello on 08:30 »

Jos on vielä vuoden 98 sylinterit niin voinee varovasti miettiä uusintaa...kumit varmaan finaalissa jo. kovat koppurat.
Yleensä nuo makselee 15-20eur per sylinteri. Fipatista en tiiä.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.04.2023 kello on 21:46 »

Kaikki oli kuivat mutta oikeanpuolen sylinteri oli kostunut "etupuolen"päädystä purkukuvaiheen jälkeen.  Jäi mietityttään et vaatiiko toimenpiteitä . . .

Siellä on karstaa ja kun sylinteri liikkuu normaalia enempi, alkaa hiukan tihkua.
Helppohan se on pyöräyttää puhtaaksi.
Kirjoittanut: vaanari61
« : 11.04.2023 kello on 21:19 »

Jos 25 vuotta vanhoissa kengissä on vielä 4mm jäljellä niin ei ole mitään kiirettä vaihdon kanssa vielä tällä vuosikymmenellä.

Takana 132 000 km, käsijarruvaierin suojakumit oli loppu ja vaijerit venyneet joten aika uusia vaieri . . .
Kirjoittanut: vaanari61
« : 11.04.2023 kello on 21:16 »

ei jarrusylinterit ole vielä kosteat?

Kaikki oli kuivat mutta oikeanpuolen sylinteri oli kostunut "etupuolen"päädystä purkukuvaiheen jälkeen.  Jäi mietityttään et vaatiiko toimenpiteitä . . .
Kirjoittanut: Ducaatti
« : 11.04.2023 kello on 21:13 »

Käsijarruvaierin vaihtotyö työnalla Fiat Ducato alustaiseen asuntoautoon vm. 1998, samalla vois vaihtaa jarruhihnat.

Jäljellä alkuperäisissä n. 4mm, jatketaanko pätkänmatkaa viellä noilla vai vaihdetaanko ?

Paljonko uusissa hihnoissa on kulutuspintaa ?
Jos 25 vuotta vanhoissa kengissä on vielä 4mm jäljellä niin ei ole mitään kiirettä kenkienvaihdon kanssa vielä tällä vuosikymmenellä.
Kirjoittanut: jamppa508
« : 11.04.2023 kello on 21:07 »

Käsijarruvaierin vaihtotyö työnalla Fiat Ducato alustaiseen asuntoautoon vm. 1998, samalla vois vaihtaa jarruhihnat.

Jäljellä alkuperäisissä n. 4mm, jatketaanko pätkänmatkaa viellä noilla vai vaihdetaanko ?

Paljonko uusissa hihnoissa on kulutuspintaa ?

Piti käydä oikeen mittaamassa kun oli nurkkiin jääny, Motonet tarvikekengät uudet 4.5mm kulutuspintaa
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 11.04.2023 kello on 21:02 »

ei jarrusylinterit ole vielä kosteat?
Kirjoittanut: Yrjö
« : 11.04.2023 kello on 20:53 »

  Ilmeisesti liimatut, jos on, minä kyllä ajaisin.