rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjh48
« : 11.03.2012 kello on 10:36 »

Tuo pyyhkijöiden päälle meno viittaisi moottorissa olevaan palautusautomatiikk aan.
Kun teet kaikenlaista sen Wokkelosi kanssa, niin avaa pyyhkimien moottori ja katso missä kunnossa on se pyyhkimien palautuskytkentä.
Tuon ikäisessä saattaa olla palautussysteemissä kulunut liuku ja se olla vääntynyt niin lähelle kontakti tilannetta, että lämmön nousu tekee kontaktin.
Se kannattaisi joka tapauksessa putsata ja huoltaa.

Minulla aikoinaan Cortinasta meni ko. systeemi siihen kuntoon, että kovempaa ajaessa pyyhkimet läksivät päälle, kun lepotilan oikosulku ei enää ollut kunnossa.

Lisäys:
Kannattaa irrottaa/katkaista virtalukolta tuleva "kiinteä" virtajohto, tällöin ei palautusautomatiikk a toimi, mutta selviää onko vika moottorin puolella vai onko kyseessä pyyhkimen kytkimen tai johdon oikosulku.
Jos vika häviää kiinteän sähkön irrottamisella on vika moottorin päässä.

Jos vika jatkuu on vika joko pyyhkimen kytkimessä tai oikosulku johdossa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.03.2012 kello on 10:22 »

Siinähän on se mahdollisuus että voi avata kaikki ikkunat kerralla kun painaa ovien avauspainiketta parin sekunnin ajan, olisiko voinut käydä noin kun avasit ovet, painoit vahingossa liian pitkään ?

Ja sama toisin päin myös, kun painat lukituspainiketta pitkään, kaikki ikkunat sulkeutuvat.

Juu, aika monesta automerkistä tuo ns. tuuletustoiminto löytyy (sulkemisineen) - onneksi ne yleensä huollon puolella voidaan ohjelmoida pois  8)
Kerran aamun ukkoskuurossa oli meikäläisen Mazda 6:ssa ikkunat auki, ja avain oli ollut keittiön hyllyllä - mikään/kukaan ei tuota avainta ollut painanut..

Niin, lähti seuraavalla huoltokäynnillä tuo "hienous", eikä sitä löytynyt seuraavasta Mazda 5:sta luovutushuollon jäljiltä  >:(
Kirjoittanut: joo o
« : 11.03.2012 kello on 08:55 »

Siinähän on se mahdollisuus että voi avata kaikki ikkunat kerralla kun painaa ovien avauspainiketta parin sekunnin ajan, olisiko voinut käydä noin kun avasit ovet, painoit vahingossa liian pitkään ?

Ja sama toisin päin myös, kun painat lukituspainiketta pitkään, kaikki ikkunat sulkeutuvat.

Varmaankin on käynyt näin. Tuota toimintoa kun tulee käytettyä hyvin harvoin, niin nyt se on käynyt vahingossa :)
Kirjoittanut: Alan
« : 10.03.2012 kello on 23:03 »

Tourankin on vajaan neljän vuoden aikana tehnyt muutaman kerran saman ikkunanlaskutempun ihan itsekseen,  kerran sateessa saksalaisella leirintäalueella, onneksi huomasin. Jos Touranissa on tuollainen toiminto niin onpahan mulle uusi tieto, ei ole voinut olla noiden temppuilujen syynä.
Kirjoittanut: ihaa
« : 10.03.2012 kello on 22:48 »

Tässä kun oli ne isommat pakkaset ja lukitsin Opel Astran kaupan parkkipaikalle. Kun tulin niin kaikki neljä ikkunaa oli puoliväliin asti auki??

Siinähän on se mahdollisuus että voi avata kaikki ikkunat kerralla kun painaa ovien avauspainiketta parin sekunnin ajan, olisiko voinut käydä noin kun avasit ovet, painoit vahingossa liian pitkään ?

Ja sama toisin päin myös, kun painat lukituspainiketta pitkään, kaikki ikkunat sulkeutuvat.
Kirjoittanut: JeanS
« : 10.03.2012 kello on 22:19 »

Ei 27 vuotta vanhassa autossa ole sadetunnistimia,eikä muutakaan elektroniikkaa,kaikki on mekaanista !!
Ei kaikissa olekkaan, mutta sulla on siinä niin hienot systeemit, että jäisi monelta tekemättä.
En olisi ollut yllättynyt, vaikka siinä olisi tunnistinkin laitettu lasinkulmalle  :) .
Kirjoittanut: joo o
« : 10.03.2012 kello on 22:18 »

Tässä kun oli ne isommat pakkaset ja lukitsin Opel Astran kaupan parkkipaikalle. Kun tulin niin kaikki neljä ikkunaa oli puoliväliin asti auki??
On nää nykyajan autot ihmeelisiä. Tekniikkaa ja elegtroniikkaa vaan lisää tänne pohjoisen pakkasiin.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 10.03.2012 kello on 21:58 »

Veikkaisin vahvasti sateentunnistin anturia  ;) .
Jos sen olet jo tarkastannut, niin kyllä vika varmaan siitä viiksestä löytyy.

- Itsellä kerran vanhasta Sierrasta hajosi pohjoisessa talvella valoviiksi siten, että kun hetken ajoi, niin alkoivat valot räpsyä kuin salamavalo.
Ajaminen oli ihan mahdotonta. Kun veti lujaa valoviiksestä, niin valot pysyivät päällä. Tein paluumatkaa varten eristysnauhasta kunnon patentin, jotta valot pysyivät päällä. Kotona sitten viiksi vaihtoon.
Ei 27 vuotta vanhassa autossa ole sadetunnistimia,eikä muutakaan elektroniikkaa,kaikki on mekaanista !!
Kirjoittanut: JeanS
« : 10.03.2012 kello on 21:39 »

Veikkaisin vahvasti sateentunnistin anturia  ;) .
Jos sen olet jo tarkastannut, niin kyllä vika varmaan siitä viiksestä löytyy.

- Itsellä kerran vanhasta Sierrasta hajosi pohjoisessa talvella valoviiksi siten, että kun hetken ajoi, niin alkoivat valot räpsyä kuin salamavalo.
Ajaminen oli ihan mahdotonta. Kun veti lujaa valoviiksestä, niin valot pysyivät päällä. Tein paluumatkaa varten eristysnauhasta kunnon patentin, jotta valot pysyivät päällä. Kotona sitten viiksi vaihtoon.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 10.03.2012 kello on 20:42 »

 Löytyi vian aiheuttaja,en ole vielä purkanut,mutta otin pistokkeen irti ratin alta,pyyhkimet pysähtyi,kai se vika on siinä viiksessä !!