Tuo oli itselleni uutta tietoa, ei ole kyseistä rakennetta vielä kertaakaan osunut kohdalle. Missä merkeissä ja miten suojakumi voi pitää jarrunesteen paineen?
Esim. viimeisin italoremppa Alfa 159. Joudui vielä purkamaan kasatun puolen kun toinen puoli männältään oli suojakumin alta ruosteeton - silloin moisen huomasin. Tukossahan se oli 0,5mm langalla ronkin ja paineilmaa perään. Tosin männän sisältä vielä kässärin ruuvi+laakerointi tiivisteineen piti purkaa myös. Systeemi on sellainen, että tuossa ruuvin päässä on O-rengas ja männässä oma sylinterin kolo, jonka pohjalta jokaisella kässärin nykäisyllä pumppaa nestettä pölysuojan alle pisaran tai sen puolikkaan. Jarrupainetta ei sinne kuitenkaan laske. Ruuvin isku on sellainen 2mm, jolla palat liikkuu n. 1mm - vaijeri sellaisen 10mm. Kässäriä on syytä käyttää..
E: kuva tuosta, merkki on Bosch
Olen käyttänyt tuota motonetin keraamista pastaa, ja todennut sen huonommaksi. Talven aikana (suolasta vai mistä) kuivuu - jälki on kuin olisi hapettumaa. Kupari (tai alumiini) pasta parasta