Kirjoittanut: Karabiilisti« : 5.07.2022 kello on 14:30 »Kirjoittanut: Ruuteri« : 4.07.2022 kello on 20:52 »Googleta niin ei tarvitse arvailla sillä kompurasta löytyy räjäytyskuvia . . .Löytyihän se tieto täältäkin,ilman hernettä.. Kirjoittanut: vaanari61« : 3.07.2022 kello on 20:32 »Kompressorityypeistä yleisimmät ovat vino- ja huojulevykompressor it. Komp- Googleta niin ei tarvitse arvailla sillä kompurasta löytyy räjäytyskuvia . . . Kirjoittanut: Mjerica« : 3.07.2022 kello on 17:05 »" Tuosta voisi kuvitella ettei akselilla ole painetta"
Kuvitelma on väärä, akselilla on järjestelmän staattinen paine pysähdyksissäkin ja akselitiiviste voi vuotaa. (Ja vuotaa myös, parhaimmillaankin, kyse on vain määrästä ja siitä onko vuoto liiallinen) "Iänikuinen neuvo kuitenkin on, että pitäisi pyörittää, jottei tiivisteet kuivu?" - Iänikuinen neuvo on oikea ja pakko-ohjaamalla voi myös pyörittää. Jos järjestelmä on jo vuotanut niin että varoelin (esim. tulistusanturi) on toiminut niin silloinkin voi pyörittää mutta hyvin lyhyesti koska kasvaneen puristussuhteen takia jäähdykkeen lämpötila nousee niin että voiteluaine tuhoutuu. (Ei akselilla vaan sylintereissä mutta seurauksena on joka tapauksessa kompressorivaurio jolloin akselin vuotokin menettää merkityksensä. Järjestelmä on siis silti uudelleentäytettävä ennen käyttöä) Kirjoittanut: tsahkali« : 3.07.2022 kello on 14:24 »Lainaus Timo Korhosen artikkelista. Tuosta voisi kuvitella ettei akselilla ole painetta.. Iänikuinen neuvo kuitenkin on, että pitäisi pyörittää, jottei tiivisteet kuivu? Kirjoittanut: Ruuteri« : 3.07.2022 kello on 13:25 »Ei senkummempi vuoto tarvi olla kuin talvenaikana kuivunut akselitiiviste. Öljykalvo on ainut joka pitää paineet.Kompressorityypeistä yleisimmät ovat vino- ja huojulevykompressor it. Komp- ressorissa on kolmesta kymmeneen mäntää ja se voi tyypiltään olla vakio- tai muuttuvatilavuuksin en. Vinolevykompressori ssa mäntien edestakainen liike saadaan aikaan muuttamalla roottorin akselin pyörimisliike aksiaaliseksi käyttämällä vinolevyä. Männät laahaavat ohjauskengillä suoraan kiinni vino- levyssä. Lainaus Timo Korhosen artikkelista. Tuosta voisi kuvitella ettei akselilla ole painetta.. Nuo männät varmaan tarttee liikunta silloin tällöin.. Kompuran voi huijata käyntiin antamalla lämpöä ulkoilma-anturille.. Mutta suojakeli ajaa saman asian. Kirjoittanut: Teukka-74« : 2.07.2022 kello on 13:20 »Semmonen tuli mieleen että onkohan mahdollista talvella "pakko käyttää" ilmastointia päällä juurikin hyppylangalla sen magneettikytkimeen liittämällä? Sen verran saisi nesteen kiertämään että pysyisi järjestelmässä. Vai tuleeko ulos kun pakkanen paukkuu putkissa
Kirjoittanut: Teukka-74« : 29.06.2022 kello on 18:35 »Tuossa vielä täydempi kuvaus ilmastoinnista, jos joku sitä vielä joskus tarvitsee.Thanks Kirjoittanut: Masa matkailija« : 29.06.2022 kello on 16:32 »https://www.etra.fi/fi/autotarvikkeet-e710/auton-ilmastointitarvikkeet-e7112/ilmastoinnin-letkut-ja-liittimet-e711215/ilmastoinnin-huoltoliitin-14-mm-e71121510Lainausmerkit kertoo ammattitaidosta. Herneet kertoo sarkasmista. Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton. Kirjoittanut: Karabiilisti« : 29.06.2022 kello on 15:13 »ilmastoinnin kompura on vähän sama kuin turbo että pitäis pyöritellä pari kertaa kuussa min.
Sama koskee tietty myös pyörän laakereitakin., |