rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: svc
« : 12.06.2022 kello on 09:10 »

Citroenin mekaanikon manuaali tarjoaa XUD9:lle Total Activa 7000 10W-40, joka on osasynteettinen öljy.
<10 000 km vaihtovälillä kesäkäytössä kelpaa käytännössä mikä tahansa ACEA A3/B3 tai API CF öljy.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 12.06.2022 kello on 08:25 »

 Oisko parempi kuitenki fullsyn kuin semisyn. Esim https://m.motonet.fi/fi/tuote/599501/Motox-FullSyn-5W-40-SMCF-5L , en tiedä mutta ite käyttänyt tuota fullsyn ja edullisimmasta päästä. Liekkö kesäkäytöllä eroja, ja mainosti ainaki semin kylessä että käy myös hydraalisilla nostajilla oleviin. Tais olla jetta aikoinaan joka nakutti vähän aikaa kun laittoi käyntiin jos käytti semiä.
Kirjoittanut: svc
« : 11.06.2022 kello on 15:11 »

Tuo moottori on PSA-yhtymän XUD9, jolle suositus on ACEA A3/B3, A3/B4 tai API CF, 5W-40 tai 10W-40.
Citroen Xantiassa moottoriin menee 4,0 litraa ilman suodattimen vaihtoa ja 4,25 suodattimen kanssa. Öljypohja saattaa olla erilainen, eli  Ducatossa voi mennä enemmänkin

Käytännössä mikä tahansa tuon normin täyttävä öljy kelpaa ja vaihto aina syksyllä, kun ajot loppuvat, niin, että moottoriin jää puhdas öljy. Esim tämän pitäisi kelvata vallan mainiosti: https://m.motonet.fi/fi/tuote/599502/Motox-SemiSyn-10W-40-SLCF-5L
Citroenin huollossa laittaisivat tätä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/590420/Total-Quartz-9000-5W-40-5-L.

Itse vaihtaisin suodattimen vain joka toisella kertaa. Kesäkäytössä 10W-40 voi olla parempi öljynpaineen kannalta.
Kirjoittanut: mate_1974
« : 11.06.2022 kello on 14:37 »

Moikka

Mitä moottiriöljyä käytätte ko kulkineessa, käyttö on vain kevät-kesä-syksy ajoa n 4000 km vuodessa, ja millaisin vaihtovälein.
Ei ole enää mitään kirjoja tallessa tuohon autoon. Jos jollain löytyisi esim pdf:nä niin olisin kiitollinen.

Toinen kysymys, kun auto on pitempään käyttämättä, sammuu öljynpaineen merkkivalo hitaasti, voi mennä jopa 15 sekuntia ennenkuin se sammuu.
Jos autolla pysähtyy vähäksi aikaa, sammuu valo uudelleen käynnistettäessä nopeasti.

T: Make