rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Hesus
« : 15.03.2022 kello on 07:33 »

menee hieman OT, mutta liippaa läheltä kuitenkin.

Auto oli aika uusi hankinta meillä, oltin tultu reissusta ja auto seisoi pihalla. Kuljin seuraavana päivänä ohi ja kuuntelin että ihan kuin joku surisisi hiljaa sisällä? hain avaimet ja tutkin, 12v kiertovesipumppu surisi vaikka lämmitin oli pois päältä ja 12v pois päältä  :o

Oltiin tehty niin että alden kosketusnäytöstä kaasulämmitys pois, hanat kiinni ja 12v pois ohjainpaneelista.
Kun lämpötila laski, 12v kiertovesi pumppu lähti päälle...

eli pitää sammuttaa alde myös siitä fyysisestä napista.
Näyttö sammuu kyllä myös kun 12v kytketään pois, mutta silti sinne jää virta vähintään termarille ja kv-pumpulle.

Onneksi kuulin, muuten ois kyllä surissut akut tyhjiksi.
Kirjoittanut: elwari
« : 15.03.2022 kello on 07:00 »

Ei muuten riitä aina. ;)

Pitääpäs tämäkin asia laittaa muistiin vastaisen varalle :)
Kirjoittanut: rmeller
« : 14.03.2022 kello on 21:18 »

ok. Minulla oli toissa talvena tilanne, että paneeli meni täysin pimeäksi ja heräsi eloon vasta, kun käytin piirilevyltä syötön irti. Pari viikkoa sen jälkeen meni microtemp ja yhdistin nuo toisiinsa, ehkä olikin kaksi eri häiriötä kyseessä. 2,5 vuotta ollut nyt putkeen vaunu käytössä ja lämpimänä siis, kop kop. Tosin piirilevyn on edellinen omistaja vaihdattanut nelisen vuotta sitten.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 14.03.2022 kello on 21:02 »

Ihan puhtaasta uteliaisuudesta kysyn, missä tilanteessa ei riitä?

Piirilevy menee tilttiin ja silloin pitaa ottaa piirilevyltä jännite pois. Lämmittimet on yleensä kytketty suoraan akulta.
Kirjoittanut: rmeller
« : 14.03.2022 kello on 21:00 »

Ei muuten riitä aina. ;)
Ihan puhtaasta uteliaisuudesta kysyn, missä tilanteessa ei riitä?
Kirjoittanut: Pena10
« : 14.03.2022 kello on 10:57 »

Kuulemma tätä ei tapahdu heti, jos kaasu loppuu. Pitkään kun yrittää, niin menee tähän tilaan. Tuo oli ollut ilman kaasua jonkin aikaa.
Kirjoittanut: Pena10
« : 14.03.2022 kello on 10:56 »

Sain huoltoliikkeen kiinni. Adriassa ei ole pääkatkaisinta akulle. Miinusnavan irroitus oli ainut. Tuossa oli navassa pikakytkin, joten oli helppo homma.
Kirjoittanut: 88k5
« : 14.03.2022 kello on 09:01 »

Jo, ei ainakaan Fränkissä pannua tee jännitteettömäksi kuin akun navan irroitus, EBL:n sulakkeen (Heizung 10A?) tai Alden piirikortilta 12V liittimen irrotus - minkään kytkimen tai painikkeen renkutus ei tee sitä.. liekö oleellista, että autosta kyse, eikä vaunusta.
 
Kirjoittanut: mjo33400
« : 14.03.2022 kello on 08:52 »

Juu, 3010:ssa riittää paneelista lämmitimen sammutus. Ilmeisesti ovat tuon asian sitten muuttaneet uudemmassa.

Ei muuten riitä aina. ;)
Kirjoittanut: Ossi66
« : 14.03.2022 kello on 06:43 »

Eikö power OFF olis helpompi tehdä katkaisemalla vaunun 12V pääkatkaisijasta hetkeksi ;)