rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 27.02.2012 kello on 08:00 »

Juu, totaali myksityksen saisi nyppäällä sulake pois, mutta sitten jää vikakoodi  ;)
Toinen vaihtoehto olisi ajaa tyhjänpuoleisella tankilla - tankkauskehoitus päällä (alkaa kun ~120km jäljellä). Tuolloin ei Eberi aktivoidu  :-[

Saapin mittaristossa loimotta kakkoslämppärin-kuvake kun ulkoilman +8C tai alle - milloin Eberi on oikeasti päällä, on vähän mysteeri..
Ulkoilman ja moottorilämmön mittausta se varmaan harrastaa. Maskipeitolla pitäisi kyllä koneenlämmöt ylempänä

Eikö se Saappi ymmärrä paremman ohjelman päälle ???
Volvossa voi laittaa ohjelman, jolla ei ole automaattikäynnisty stä. Ardic pelaa vielä 340tkm ajetussa autossa aina kun sen komennan päälle. Täällä on välimatkat niin lyhyitä ettei lämppäri ehdi kunnolla käynnistyä kun pitää jo sammuttaa.

Kaverilla on uudempi -07 Volvo, jossa Webaston lämmitin. Siinä voi viiksestä ohjelmoida automaattikäynnisty ksen päälle ja pois - muiden ajastuksien lisäksi. Siinä on ollut ensin nelisen vuotta pelkkä webasto lämmittimenä, mutta sitten meni koko sisuskalusto vaihtoon, niin asensi sähkölämmityksen rinnalle. Ei kuitenkaan alkanut webasto pelittään kunnolla uusilla sisuksilla ja nyt joutu uusimaan koko lämppärin.

Automaatti käyttelee lämppäriä lyhyillä matkoilla lyhyitä pätkiä jolloin se sammutetaan vielä kylmänä. Se ei ole hyväksi noille laitteille kun noki ei pala pois.
Kirjoittanut: 88k5
« : 26.02.2012 kello on 13:36 »

Eikös eberi mene melkoisen hiljaiseksi jos hyvän maskipeiton virittelet ? Moottorin käyntilämpötilahan sen käynistymisen ohjaa, huomioden myös ulkolämpötilaa. Kylmällähän se on hyvä jos nopeammin nostaa moottorilämmöt normaaliksi ja maskipeitolla pitää ne ylhäällä ilman eberiä, siis ajossa.
Juu, totaali myksityksen saisi nyppäällä sulake pois, mutta sitten jää vikakoodi  ;)
Toinen vaihtoehto olisi ajaa tyhjänpuoleisella tankilla - tankkauskehoitus päällä (alkaa kun ~120km jäljellä). Tuolloin ei Eberi aktivoidu  :-[

Saapin mittaristossa loimotta kakkoslämppärin-kuvake kun ulkoilman +8C tai alle - milloin Eberi on oikeasti päällä, on vähän mysteeri..
Ulkoilman ja moottorilämmön mittausta se varmaan harrastaa. Maskipeitolla pitäisi kyllä koneenlämmöt ylempänä
Kirjoittanut: JJJ
« : 26.02.2012 kello on 11:19 »

Eikös eberi mene melkoisen hiljaiseksi jos hyvän maskipeiton virittelet ? Moottorin käyntilämpötilahan sen käynistymisen ohjaa, huomioden myös ulkolämpötilaa. Kylmällähän se on hyvä jos nopeammin nostaa moottorilämmöt normaaliksi ja maskipeitolla pitää ne ylhäällä ilman eberiä, siis ajossa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 26.02.2012 kello on 09:56 »

Sulla on sitten ekoautoilijan kaasujalka vai oletko optimoinnut Saabbia kuten Rimoriakin, työkaverilla oli -10 mallin Saab 9-3 diesel (mallia en nyt täysin tarkkaan muista, olikohan 130 heppainen) mutta ei hän sillä alle viiden litran päässyt kuin rauhallisessa maantieajossa ja sekalaisessa ajossa sitten lukemat kuten tankkaus.comin mukaankin olivat ennemmin siellä 5.5 - 6.0 l/100km tienoilla.
Suappi on ihan tehtaan jäljiltä 130hp (takuut päällä vielä). Ennakointia ja vältellen turhia pysähdyksiä mm. valoihin, jne.. pelkät DRL:t edessä palavat, ACC off .Vielä kun sais Eberin mykäksi ja maskipeittoa laittaisin korvikkeeksi... Pienistä kituutuksista niitä säästöjä syntyy. Suurin tekijä on kuitenki kaasujalka  8) Saabissa on entisaikojen "taloudellisuusmitta ri" nyk. ahtopainemittari; matalilla kiekoilla (~1.500rpm) ja pienillä ahtopaineilla - saa painemieluummin nousta ennenkuin pienemmälle vaihdan  ;D

Mutta kyllä soppa rupeaa maistumaan, jos hektiseen ruuhka-ajoon antautuu; "mun_paikka", "välit_kiinni", "kaasu/jarru/kaasu/jarru.." jne.. sitähän se täällä pk-seudulla on ..
Kirjoittanut: aaoulusta
« : 26.02.2012 kello on 09:23 »

Hartikaisen ohje oli että jos alkaa pussi täyttyä niin eikun dieselissä kierrokset 4000 ja mieluiten joku raskas perään.Alkaa palotapahtuma toimia jos ei aikaisemmin tapantunu.Tätä mennään joku kaupunkiväli...
     tällä samalla ohjeella itekkin toimin muutamia kertoja kesässä mersun kanssa...ilman peräkärryä!
Kirjoittanut: ihaa
« : 26.02.2012 kello on 09:13 »

Karvan alta 900km lenkki tuli heitettyä kookas kuomukärry Saab 9-3TTiD4 perässä; kulutus SIDin mukaan 5.5l/100km
Ilman kärryä -1.0 l  ;D Eli menee sillä millä lupaa - CO2 121g/km.

Sulla on sitten ekoautoilijan kaasujalka vai oletko optimoinnut Saabbia kuten Rimoriakin, työkaverilla oli -10 mallin Saab 9-3 diesel (mallia en nyt täysin tarkkaan muista, olikohan 130 heppainen) mutta ei hän sillä alle viiden litran päässyt kuin rauhallisessa maantieajossa ja sekalaisessa ajossa sitten lukemat kuten tankkaus.comin mukaankin olivat ennemmin siellä 5.5 - 6.0 l/100km tienoilla.



Kirjoittanut: Jushi69
« : 25.02.2012 kello on 23:04 »

Hartikaisen ohje oli että jos alkaa pussi täyttyä niin eikun dieselissä kierrokset 4000 ja mieluiten joku raskas perään.Alkaa palotapahtuma toimia jos ei aikaisemmin tapantunu.Tätä mennään joku kaupunkiväli...
Kirjoittanut: 88k5
« : 25.02.2012 kello on 22:54 »

Karvan alta 900km lenkki tuli heitettyä kookas kuomukärry Saab 9-3TTiD4 perässä; kulutus SIDin mukaan 5.5l/100km (tankkaus ja laskutoimitus; 5.9). Kuormaa 2 aik, 2 junnua, 3 koiraa ja kärryssä kuormaa meno- ja paluumatkan. Matkavauhti motareilla 92-93km/h, muualla 88-89km/h.. 80-alueilla :-[ Cruisellä liki aina..
Eberin valo paloi mittaristossa koko meno- ja paluumatkan ajan (ei voi sammuttaa, CAN-väylässä säätyy korkeammassa kädessä), sekä tietty tauko -ja kylmäkäynn.lämppäri nä käytän aina  8)

Ilman kärryä -1.0 l  ;D Eli menee sillä millä lupaa - CO2 121g/km.

Eikös autossasi ole puhdistusautomatiik kaa tuolle? No, jos näin on niin sitten vain reippaampaa ajoa niin puhdistuu itsekseen (rauhallisessa ja kevyessä ajossa ei puhdistu..)

Onhan siinä, mutta tuo ilmo SIDissä johtui siitä, että puhdistustoiminto ei pysty alkamaan (vaatii, että kone ollut normilämmin 15min, ajettu 20min ja vauhtia väh. 25km/h). Manuaalissa kerrotaan epäonnistumisten johtavan vikavaloon SES - ei vaan kerro kriteereitä; montako yritystä, jne.. Parina päivänä tuli muutama pätkäajo 1-3km ilmeisesti just sopivaan saumaan..
Kirjoittanut: Ossi66
« : 25.02.2012 kello on 22:15 »

Ei tuo kulutus ole paha vanhassakaan - viiden pintaan matka-ajossa ;)


Kirjoittanut: ose
« : 25.02.2012 kello on 20:18 »

5,6 litraa menee dieseliä sataselle. Normikulutusta en tiedä, päästöt 139 g co.
Kaikki ajot, myös vaununvetoa tuhansia km/v mukana.