rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Moppc
« : 23.12.2021 kello on 18:03 »

Kirjoittanut: kimi
« : 23.12.2021 kello on 14:14 »

Aika usein?
Montako sulta on mennyt?
Itselläni ei ole tuolla koneella ollut ainoatakaan, vaimolta meni 1, kaverilta vaihdettiin syksyllä ja paikallisen merkkikorjaamon Transit miehen mukaan yleinen vika. Tälläkin foorumilla oli juttua yhdestä joka jäi tien poskeen ja pitkä keskustelu käytiin viekö hinausautolla vaiko ajaen korjaamoon.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.12.2021 kello on 13:46 »

Kampiakselin hinapyörän vulkanointi pettää aika usein noissa.

Aika usein?
Montako sulta on mennyt?
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.12.2021 kello on 13:46 »

EGR venttiilit valitettavasti lyhyt ikäisiä.

En tiedä mitä on lyhyt ikä mutta jos putsaus ei auta, uusia saa alle satasella.
Kirjoittanut: kimi
« : 23.12.2021 kello on 13:09 »

Kampiakselin hinapyörän vulkanointi pettää aika usein noissa. Ihan helppo tuo ei ole vaihtaa koska purettavaa tiellä ja hihnakiristimen yksi pyörä vaatii todella matalan työkalun. Hihnapyörän pultit todella kireällä ja isolla pulttipyssyllä aukeaa.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 23.12.2021 kello on 12:28 »

egr auttanee puhdistus monesti.
Kirjoittanut: jonisal
« : 23.12.2021 kello on 12:18 »

Suuttimet tuppaavat löytyyn joissain vuosimalleissa.Help po todeta avaamalla kannesta korkki ja kuuntemalla.Jos pussuttaa kun höyryveturi niin mahdollisesti suuttimet löysällä.
EGR venttiilit valitettavasti lyhyt ikäisiä.
Jos välillä joutokäynti soutaa vaihda paineensäätövettiil i korkeapainepumppuun .
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 23.12.2021 kello on 11:25 »

Pakkikytkimen vahtamalla syttyi valo kuin joulun tähti!
Onpa osanneet tehdä yksinkertaisesta kytkimestä rikkoutuvan.
Vinkiksi muille; löytyy yläkautta, vaihdelaatikon alkupäässä siis moottorin vieressä 5 cm, 22mm avaimella.
Onneksi halpa, 20e https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/376267/457736?ajoneuvo=182

Öljyt ja suodattimen vaihdoin samalla. 6 Litraa suodattimen kanssa oli joku tieto, mutta tarkistakaa omanne.
Pohjaproppu 13 avaimella, tivistys kumisella O-renkaalla
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590035/Ford-Motorcraft-A5-Formula-F-5W-30-5l
Suodattimia voi olla kahta erilaista, mitä osia on sattunut käteen tulemaan.
Tässä ihan moottorin edessä alta, mustan muovikupin 27mm avaimella, alla sisäpanos https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9715075/590274
Toinen vaihtoehto on sellainen kierrettävä patruuna https://m.motonet.fi/fi/tuote/158027?ajoneuvo=443


Kirjoittanut: Aakku
« : 23.12.2021 kello on 11:23 »

Uusimmissa Transiteissa on öljykylpy jakohihna 240 tuhannen vaihtovälillä...

Tuohon öljykylpyyn en luota kyllä hiukkaakaan, jos siinä vaan sattuu olemaan samat viat, kuin PSA:n Puretech bensamoottorissakin .

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/ford-transit-sai-huippumodernin-dieselmoottorin/
Kirjoittanut: 88k5
« : 23.12.2021 kello on 10:10 »

Minustakin tuli Transitmies. :)

Tätä Fordin? konettahan on kuulemma myös PSA konsernin autoisssa, joten lienee hyvin yleinen.
Siksi ajattelin käyttää parviälyn voimaa ja kyselenkin täällä kaikenlaista.

1. Koneessa on nokkaketju, iloitsin jo pitkäikäisestä ratkaisusta, mutta sitten jostain löysin vaihtovälin 150 tkm  :o
Kyselin eräältä pajalta vaihtoa ennakkoon ja sanoivat siellä, ettei sille ole mitään ikää, vaihdetaan kun rääkäisee startissa.
Miten on, kuinka pitkään kestää keskimäärin?
..

2. Onko netissä ilmaisia/maksullisia korjausoppaita? Ducatoon löysin ihan hyvät jostain.
Sähkökaaviot kiinnostaa.

Joo..
1) * Ford "Puma" Duratorg 2.2 TDCi (ZSD-422; 2,198 cc), joita pelkästään Transuissa, on ketjukone.
   ** Sen sijaan PSAn Duratorq 2.2 TDCi kone (PSA DW12; 2,179 cc), joita Mondeo mk4, S-max, Galaxy, on taas hihnalla

2) .. kait netissä on. Taitaa nuo Alfamer/Haynes -kirjaset olla aika ohkasia uudemmista. Moottorien osalta ala- ja yläkerran kerrotaan olevan "osta korvike" - ei suuri mitään kiristysarvoja. Mutta netti auttaa.. ainakin mk3 Mondeon osalta jo oli tuota.