rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kaitsute
« : 23.02.2012 kello on 18:46 »

Joutunevat laittamaan sähkövastukset etu ja takalappumpujen muovin päälle notta pysyvät sulana.

Noissa oiskin ideaa, tai toinen vaihtoehto ajaa pitkät päällä.

Ps. Ainakin volvoissa jos on xenonit, niin on pyyhkimet ja etuvalaisimen lasi on lasia, koska muovi ei kestä pyyhkimiä.
Kirjoittanut: hartsakoski
« : 22.02.2012 kello on 21:28 »

Joutunevat laittamaan sähkövastukset etu ja takalappumpujen muovin päälle notta pysyvät sulana.Ja koko idea taisikin kaatua tähän eli ei tule säästöä.Sama kun kehitellään pihejä diisseleitä jotka eivät lämpene talvella vaan niissä on vakiona webastot tahi ebersbäherit ja muut.Muualla toimii vaan ei Suomessa.Tai muissa kylmissä paikoissa... :'(
Samaa olen pähkäillyt,saapa nähdä kuka ja missä tuo ensimmäiset jälkiasennettavat,lämmitettävät kalvot takavaloihin.Tämän saa ajatuksen saa kaupallistaa,en tule peräämään rojaltteja!
Kirjoittanut: Jushi69
« : 22.02.2012 kello on 21:17 »

Volvossa pysyy nippanappa etuvalot (org. xenonit) sulana lumikelillä. Pitkien kohdalta lasi onkin sitten umpijäässä.

Takapää pysyykin sulana hehkujen kohdilta, mutta ledijarruvalot onkin sitten eri juttu.
Joutunevat laittamaan sähkövastukset etu ja takalappumpujen muovin päälle notta pysyvät sulana.Ja koko idea taisikin kaatua tähän eli ei tule säästöä.Sama kun kehitellään pihejä diisseleitä jotka eivät lämpene talvella vaan niissä on vakiona webastot tahi ebersbäherit ja muut.Muualla toimii vaan ei Suomessa.Tai muissa kylmissä paikoissa... :'(
Kirjoittanut: kaitsute
« : 22.02.2012 kello on 20:50 »

Volvossa pysyy nippanappa etuvalot (org. xenonit) sulana lumikelillä. Pitkien kohdalta lasi onkin sitten umpijäässä.

Takapää pysyykin sulana hehkujen kohdilta, mutta ledijarruvalot onkin sitten eri juttu.
Kirjoittanut: ihaa
« : 22.02.2012 kello on 20:40 »

Valitettavasti ledivalot eivät sulata kertynyttä lunta, kun ei aina sulata edes 21 wattinen sumutakavalokaan.

Seppoko kerkesitkin vastata tuohon direktiiviin... :D

Oi niitä vanhoja aikoja, Saabissa oli tuplahehkut takana rinnakkain, ei ollut sellaista lumipöperökeliä joka olisi lumettanut takavaloja.
Kirjoittanut: seppoko
« : 22.02.2012 kello on 20:30 »

Minä olen ihmetellyt samaa.. ???
Onko tämä jokin uusi EU direktiivi jolla säästetään polttoainetta vai mikä mahtaa olla takana tässä todella järkevässä ideassa???
Tuskin kaikissa uusissa autoissa peräpää on uudekseltaan pimeenä lamppujen palamisen takia..

Se on juuri tirektiivi säästön takia.

Mutta ajajat toimivat väärin, kun eivät ymmärrä sytyttää ajovalojaan niin kuin määräykset ja ohjeet käskevät toimimaan.

^

Ja tuosta DRL asiasta.. jos on DRL-valot edessä, niin miksei autotehtaat laita niitä taaksekkin. Led:it kun ei virtaa vie ja näkyvyys tosiaan paranisi.

Valitettavasti ledivalot eivät sulata kertynyttä lunta, kun ei aina sulata edes 21 wattinen sumutakavalokaan.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 22.02.2012 kello on 20:27 »

Jos jollain muulla on sumuvalojen kanssa ongelmia, niin kannattaa aloittaa helpoimmasta ja kurkistaa sinne vetokoukun sähkörasiaan.
Ei ou Volvossa nappia. Toteutettu ohjelmallisesti can-väyläohjatuissa.

Edit: Ainakin mikäli kytkennät alkupeäisillä johtosarjoilla ja ohjeilla.
Kirjoittanut: JeanS
« : 22.02.2012 kello on 20:24 »

^
Kyllä omastamielestänikin kuljettajan pitäisi huononossa kelissä vähän miettiä, että miltähän se oman auton perä näyttää.

Vaikka peltiä saakin kaupasta niin en kyllä halua, että joku pamauttaa takakonttiin vaikkapa 30km/h nopeuserolla. Saattaa  nimittäin tulla niskat kipeiksi.

Ja tuosta DRL asiasta.. jos on DRL-valot edessä, niin miksei autotehtaat laita niitä taaksekkin. Led:it kun ei virtaa vie ja näkyvyys tosiaan paranisi.
Kirjoittanut: Jushi69
« : 22.02.2012 kello on 20:21 »

Hyvä neuvo.

Mutta nyt se ot.

Ajeltiin viime sunnuntaina kotiinpäin ja panin merkille sellaisen, että joissain uusissa autoissa joissa toimii päiväajovalot vain edessä ja perä pimeänä, niin olipas melkoisen vaikea huomata edellä ajavaa autoa. Auton peilit näkyi välillä pilvestä, niin voi jotenkin arvella, että missä edellä ajava auto menee.
Oli sellainen sää, että takasumuvalojenkin näkyminen oli vähän niin ja näin.

Eräs pikku suzukilla ajelija sattui siihen eteen ja teki äkkijarrutuksen aina keskellä lumipilveä, joten hieman pääsi säikäyttämään ensimmäisellä kerralla.
Toisella kerralla otin jo ennakkoa ja painoin itsekin jarrua ennen kuin suitsa kerkesi mennä lumipilveen, jolloin takana tulevatkin huomasi, että missä mennään. Lumipilven läpi ajelinkin sitten tasaista vauhtia pitäen välimatkan kuitenkin sellaisena, että vaikka edellä ajava olisi lyönyt liinat kiinni, niin en olisi ajanut sen perään.
Tällaista joutui seuraamaan n. 50 km.

Kortti pois tuollaisilta liikennemiinoilta.  >:(

Minä olen ihmetellyt samaa.. ???
Onko tämä jokin uusi EU direktiivi jolla säästetään polttoainetta vai mikä mahtaa olla takana tässä todella järkevässä ideassa???
Tuskin kaikissa uusissa autoissa peräpää on uudekseltaan pimeenä lamppujen palamisen takia..
Kirjoittanut: kaitsute
« : 22.02.2012 kello on 20:10 »

Hyvä neuvo.

Mutta nyt se ot.

Ajeltiin viime sunnuntaina kotiinpäin ja panin merkille sellaisen, että joissain uusissa autoissa joissa toimii päiväajovalot vain edessä ja perä pimeänä, niin olipas melkoisen vaikea huomata edellä ajavaa autoa. Auton peilit näkyi välillä pilvestä, niin voi jotenkin arvella, että missä edellä ajava auto menee.
Oli sellainen sää, että takasumuvalojenkin näkyminen oli vähän niin ja näin.

Eräs pikku suzukilla ajelija sattui siihen eteen ja teki äkkijarrutuksen aina keskellä lumipilveä, joten hieman pääsi säikäyttämään ensimmäisellä kerralla.
Toisella kerralla otin jo ennakkoa ja painoin itsekin jarrua ennen kuin suitsa kerkesi mennä lumipilveen, jolloin takana tulevatkin huomasi, että missä mennään. Lumipilven läpi ajelinkin sitten tasaista vauhtia pitäen välimatkan kuitenkin sellaisena, että vaikka edellä ajava olisi lyönyt liinat kiinni, niin en olisi ajanut sen perään.
Tällaista joutui seuraamaan n. 50 km.

Kortti pois tuollaisilta liikennemiinoilta.  >:(