Kirjoittanut: ose
« : 16.02.2012 kello on 09:19 »Eipä ole onneksi tarvinnut antaa eikä ottaa näistä uudemmista (-90 jälkeen syntyneet)
Kirjoittanut: ose« : 16.02.2012 kello on 09:19 »Eipä ole onneksi tarvinnut antaa eikä ottaa näistä uudemmista (-90 jälkeen syntyneet)
Kirjoittanut: perho-ukko« : 16.02.2012 kello on 08:21 » Tiedän pari tapausta virran antamisesta,toine Mersu ja toinen Opel,kone kyllä lähti käyntiin,mutta mittariston varoitusvalot paloi koko ajan,piti kuulemma boksi ohjelmoida uudelleen !!!
![]() Kirjoittanut: K.E.V« : 16.02.2012 kello on 08:08 »Jaa ? Olen muutamille antanut sähvöö Volvolla ja saanutkin Transporteriin. Siinä oli männä talvena hehkut pox ja oli pari kertaa hankalahkoa käynnistää. Viimeiseksi kun piti ajaa korjaamolle hehkujen vaihtoon. Ongelmat loppui kyllä siihen korjaukseen. Eikä ole mennyt boksit sekaisin.
Kirjoittanut: ose« : 16.02.2012 kello on 07:29 »Eihän näihin nykyautoihin uskalla antaa virtaa,boksit mene sekaisin,!!!Eikä niistä uskalla antaa virtaa, menee boksit sekaisin. Kirjoittanut: Yrjö« : 15.02.2012 kello on 22:37 »Jos palaa aiheeseen, niin osaan antaa pakkotapauksessa virtaa. Tuo ohje oli kytkentäjärjestykse n osalta väärä. Ensin kytketään plussa virtaa antavan akkuun ja sitten toinenpää vastaanottavan akkuun. Sitten miinus luovuttajan akkuun ja viimeiseksi toinen pää vastaanottajan runkoon.Toiset suosittelevat että pistää maadoituksen moottorille, sikäli kun muovisuojien alta löytää metallia, tosin onhan rungostakin ilman rälläkkää usein vaikea löytää puhdasta metallipintaa. Ainakin viime talvena Keijon Opelissa se ehkä olisi auttanut, koska maatto kaapeli oli päästänyt savut pihalle. Kirjoittanut: perho-ukko« : 15.02.2012 kello on 20:38 » Eihän näihin nykyautoihin uskalla antaa virtaa,boksit mene sekaisin,!!!
![]() Kirjoittanut: kolehmaiset« : 15.02.2012 kello on 19:55 »Jos palaa aiheeseen, niin osaan antaa pakkotapauksessa virtaa. Tuo ohje oli kytkentäjärjestykse n osalta väärä. Ensin kytketään plussa virtaa antavan akkuun ja sitten toinenpää vastaanottavan akkuun. Sitten miinus luovuttajan akkuun ja viimeiseksi toinen pää vastaanottajan runkoon. Hyvä ohje! Täydentäisin sitä vielä että vastaanottajan runkoon laitettava maakaapeli pitää laittaa mahdollisimman kauas akusta koska latautuessaan akusta muodostuu vetykaasua ja happea (räjähdysvaara). Kirjoittanut: hartsakoski« : 15.02.2012 kello on 19:02 »Jos palaa aiheeseen, niin osaan antaa pakkotapauksessa virtaa. Tuo ohje oli kytkentäjärjestykse n osalta väärä. Ensin kytketään plussa virtaa antavan akkuun ja sitten toinenpää vastaanottavan akkuun. Sitten miinus luovuttajan akkuun ja viimeiseksi toinen pää vastaanottajan runkoon.Tämä on selkeä ohje! Kirjoittanut: Ossi66« : 15.02.2012 kello on 18:37 »Jos palaa aiheeseen, niin osaan antaa pakkotapauksessa virtaa. Tuo ohje oli kytkentäjärjestykse n osalta väärä. Ensin kytketään plussa virtaa antavan akkuun ja sitten toinenpää vastaanottavan akkuun. Sitten miinus luovuttajan akkuun ja viimeiseksi toinen pää vastaanottajan runkoon.
Irroitus vastakkaisessa järjestyksessä. Koskaan ei saa kytkeä molempia kaapeleita akkuun niin että toiset päät on irti - oikosulun mahdollisuus erinomaisen suuri. Koskaan ei saa kytkeä viimeistä leukaa akkuun, koska irroitusvaiheessa kipinöinti voi räjäyttää akusta purkautuneen vety-kaasun. Elektroniikka-asiat olikin selitetty hyvin. Kirjoittanut: hartsakoski« : 15.02.2012 kello on 17:24 »Mulla on Ducatomatkaajassa lisäilmajouset(pussit?)takana.Hytistä saa nappia painamalla lisätä tai väh.painetta joka käy ilmi painemittarista.Emp ä tuosta osaa vaikuttavaa kommenttia antaa,kun vasta nelisen tonnia olen ajanu.Saattaa kai noista kovilla kuormilla olla hyötyäkin?
|