rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: pamaus
« : 16.02.2012 kello on 08:47 »

Mulla on aina ollut alumiinipullot ja se lähti siitä käyntiin, kun 306 peugeotilla veti 500 soliferiä, niin pösön perä oli pikkusen matalalla. Kaikki paino mitä aisasta oli pois, autoin pösön perään.

Nyt olen tehnyt niin, että kerran kesässä vaihdan aina samasta paikasta alumiinipullon uuteen oli se puolitäynnä tai tyhjä.

Eipä sitä kaasua tule käytettyä kuin jääkaapin kylmentämiseen ja pullo kesässä riittää vallanmainiosti.
Kirjoittanut: jorma
« : 11.02.2012 kello on 12:50 »

Ei mahdu kuin yksi pullo kallistelemalla. Ostin tänään alupullon, kun  AGAlla ei ollut teräspulloja. Maksoin 22 € vaihdossa eli teräspullon hinnan. Normaalihinta heillä on alupulloille 25 €. Lisäongelma oli, kun pullonvaihtajan paineenalennusventt iili ei sovi alupullon kauluksen sisään kuin kallelleen ja toinen venttiili ei ollenkaan. Se siitä tarjouksesta.
Niinhän sitä piti joskus kulkea muodin mukana eli vaihdella nuo teräspullot alumiinisiin, vieläpä aikamoisella välirahalla. Aika pian kuitenkin kävi ilmi, että tuolla painoerolla ei ole mitään käytännön merkitystä, siihen verrattuna kuinka pullojen saatavuus varsinkin pyhän tienoilla heikkeni. Lisäksi asunto autossani ilmeni tuo edellä mainittu ilmiö, eli paineenalennusventt iili ei sopinut kauluksen sisään. Elikkä teräspulloilla mennään,vielä kun melkein kaksi terästäyttöä saa alun hinnalla.
Kirjoittanut: hartsakoski
« : 11.02.2012 kello on 11:13 »

Aikoinaan hylkäsin vaunun mukana tulleen alupullon siinä vaiheessa kun se tyhjeni.Ei meinannut Oulun kokoisesta kaupungista mokomaa löytyä.Hintaki ois ollu merkittävästi kovempi.Vaihdoin teräspulloon jolla on paras saatavuus.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.02.2012 kello on 09:06 »

Kyllä minun alupulloihini on paineenalennusventt iili aina mahtunut, en ole kai 10-15 vuoteen muuta edes käyttänyt. Soliferia ja Polaria kalustoina. En tiedä onko erimerkeissä erilaisia paineenalennusventt iilejä.
Kirjoittanut: Vesseli
« : 10.02.2012 kello on 22:36 »

Tuo 11kg alumiini on näköjään 63mm korkeampi kuin sivuventtiili teräspullo - Mahtaisko ees mahtua Detskun kaasupullokoteloon ???
Ei mahdu kuin yksi pullo kallistelemalla. Ostin tänään alupullon, kun  AGAlla ei ollut teräspulloja. Maksoin 22 € vaihdossa eli teräspullon hinnan. Normaalihinta heillä on alupulloille 25 €. Lisäongelma oli, kun pullonvaihtajan paineenalennusventt iili ei sovi alupullon kauluksen sisään kuin kallelleen ja toinen venttiili ei ollenkaan. Se siitä tarjouksesta.
Kirjoittanut: tkunnas
« : 10.02.2012 kello on 21:49 »

Sama vika täälläkin, valitsen aina, jos mahdollista, sellaisen pullon jossa on vain kaksi kahvaa sivuissa. Ne vanhemmat pullot joissa kiertää sellainen nostorengas ympärillä on monta kiloa painavampia ;)
Enpä tuotakaan tiennyt, vaan nyt tiedän. Kiitos kaima!
Kirjoittanut: Duster
« : 10.02.2012 kello on 15:28 »

Eipä miunkaan ryskyyn alupullo mahu, pittää tyytyä teräspulloihin
Kirjoittanut: Ossi66
« : 10.02.2012 kello on 13:35 »

Tuo 11kg alumiini on näköjään 63mm korkeampi kuin sivuventtiili teräspullo - Mahtaisko ees mahtua Detskun kaasupullokoteloon ???
Kirjoittanut: 88k5
« : 10.02.2012 kello on 13:32 »

Mulla sama periaate - ympäripullon kiertävällä kahvalla olevat kuoret painaa yli 14kg ja ne jää multa aina kauppaan ;)
Samoin - ei mahdu m-autoon 2x11kg ympärikiertävillä kahvoilla - tarkkaa on kun parikahvallisena mahtuu. Nyt tiedän, että painoakin säästyy.. ;D
Kirjoittanut: Ossi66
« : 10.02.2012 kello on 13:26 »

Sama vika täälläkin, valitsen aina, jos mahdollista, sellaisen pullon jossa on vain kaksi kahvaa sivuissa. Ne vanhemmat pullot joissa kiertää sellainen nostorengas ympärillä on monta kiloa painavampia ;)

Kävin katsomassa pullon stanssit, toisessa 10,7kg ja toisesta en painoa löytänyt, mutta saman oloinen sekin.

Mulla sama periaate - ympäripullon kiertävällä kahvalla olevat kuoret painaa yli 14kg ja ne jää multa aina kauppaan ;)