rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Matkalainen
« : 27.04.2021 kello on 14:21 »

Töissä oli suzuki vitara ja siinä syttyi jatkuvasti loukun varoitusvalo, Pisin reissu oli lähes 50 km kun piti ajaa kierrokset siinä 3000 tuntumassa ennenkuin  savut pöllähti ja loukku putsaantui.

Samat kokemukset oli kun meilläkin oli Grand Vitara, muttei se mennyt kuitenkaa vikatilaan ja puottanut tehoja, onneksi :D
Kirjoittanut: Arska
« : 27.04.2021 kello on 10:50 »

Töissä oli suzuki vitara ja siinä syttyi jatkuvasti loukun varoitusvalo, Pisin reissu oli lähes 50 km kun piti ajaa kierrokset siinä 3000 tuntumassa ennenkuin  savut pöllähti ja loukku putsaantui.
Kirjoittanut: Matkalainen
« : 26.04.2021 kello on 21:02 »

Minulla oli Mitsun diisseli, siinä alkoi palaa valo ja tehot putos. Ostin fortea ja laitoin tankkiin. Ajoin kunnon lämmitysajon keula tukossa kun oli talvi. Ei apua. Kävin korjaamolla missä ne testerissä käyttivät ja totesi että hiukkasloukku pitää pestä , n 300 ekeä. Sittem menin delta autoon ja ne laittoi testerillä pakkopolton päälle niin että talvella auton alta lumet suli. Loukku aukes ja alko toimii, lysti makso alta 100 ekeä. Tästä on noin 4-5 vuotta aikaa kun tuo tapahtui. Ei se ollut sen kummempi juttu, mutta loukun tukkeentumisen voi välttää kun ajaa aina auton lämpimäksi eikä lyhyitä pätkiä. Ja kun auton oma polttoprosessi on päällä niin autoa ei saa sammuttaa, mistäpä sitä kulloinki oikein tietää onko prosessi käynnissä, tuo sisälle tuleva voimakas pakokaasun haju ehkä kertoo siitä että siellä ois se poltto käynnissä. Ajaisin kokeeksi kunnon lämmitysajon tuossa tilanteessa. Ja käyttäisin ihan merkkikorjaamossa. Oletko muuten ajellu lyhyitä matkoja ja alilämpöisellä moottorilla.?
Kirjoittanut: svc
« : 26.04.2021 kello on 17:20 »

Vaikuttaakohan tuo mitenkään auton toimintaa? Kuin trippimittari dpf:lle?
Tämä on tietysti valmistajakohtaista, mutta ainakin Citroenin korjaamomanuaali kertoo miten auto pitää kirjaa siitä, paljonko autolla on ajettu, paljonko polttoainetta on mennyt ja millaista ajo on ollut. Testerillä näkee auton tietokoneelta mm. prosentteina kaupunki-, maantie ja moottoritieajon määrän sekä suodattimen paine-eron.
Näiden perusteella sitten arvioidaan suodattimen puhtaaksipolton tarvetta ja arvioidaan jäljellä olevaa käyttöikää.

Testerillä voidaan myös pakottaa puhtaaksipoltto-ohjelma päälle, jos polttoa ei saada tehtyä ajon aikana.

Puhdistuspoltosta jää aina jäljelle vähän tuhkaa, joka ajanmittaan, tyypillisesti n. 200 000 km jälkeen, saa sitten aikaan suodattimen vaihdon tai pesemisen tarpeen.

Suodattimen vaihdon tai pesun yhteydessä laskurit pitää nollata, ettei auto ala vaatimaan suodattimen vaihtoa heti uudestaan.

Kirjoittanut: 88k5
« : 26.04.2021 kello on 13:53 »

Pesun tai vaihdon jälkeen pitää sitten yleensä vielä nollata suodattimen ikälaskuri. Ellei itsellä ole sopivaa testeriä, niin korjaamo veloittaa mokomasta toimenpiteestä vielä 50-80 €.
..
Vaikuttaakohan tuo mitenkään auton toimintaa? Kuin trippimittari dpf:lle?
Kirjoittanut: svc
« : 26.04.2021 kello on 13:41 »

Pesun tai vaihdon jälkeen pitää sitten yleensä vielä nollata suodattimen ikälaskuri. Ellei itsellä ole sopivaa testeriä, niin korjaamo veloittaa mokomasta toimenpiteestä vielä 50-80 €.

Jos taas pöntön tyhjentää, niin suodatin pitää koodata pois auton ohjelmistosta. Muuten suodattimen aiheuttaman paine-eron puuttuminen saa aikaan uuden vikakoodin.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 26.04.2021 kello on 12:47 »

Aika kallis tuollainen pesukin kun nettishopista saa koko suodattimen kohtuu hintaan.

Mutta suodattimen tukkeutuminen vaarantaa myös turbon toimintaa ja saattaa aiheuttaa muutakin hallaa joten nopea korjaus tarpeen.

Kirjoittanut: jamseil
« : 26.04.2021 kello on 12:37 »

Oireet on jo aika pahat. Olisiko mehiläispesä irronnut pöntön rungosta ja kääntynyt poikittain, joissain malleissa tuokin on mahdollista. Heliseekö se pönttö?

Joskus tein tutun Relluun vaihtoehdon neljä, eli pönttö laikalla päätysaumasta auki, tyhjennys ja uusi hitsisauma. Ei tosin taida olla vihreiden ja astmaliiton hyväksyntää...
Kirjoittanut: Oswald
« : 26.04.2021 kello on 12:33 »

Tämä näyttää aika asialliselta www.ekodpf.fi. Kokemuksia?
Kirjoittanut: svc
« : 26.04.2021 kello on 10:36 »

Useimmissa autoissa hiukkassuodattimen puhdistuspolton voi pakottaa päälle testerillä. Aika moni korjaamo pystyy myös pesemään suodatinta puhtaammaksi. Eli kannattaa olla ihan ekana yhteydessä alustan valmistajan huoltoon. Tai johonkin muuhun asiansa osaavaan korjaamoon.