rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Lerssinen
« : 21.01.2021 kello on 21:25 »

Monesti jos pitää ottaa heräte kuorin alkuperäisen johdon "vauhdista" erikseen tätä varten olevilla pihdeillä, pyöräytän karvaperseen ympäri ja tinaan liitoksen sekä päälle vulkanoituvaa teippiä, ei ole koskaan jääneet kummittelemaan kun noin tekee eikä alkuperäinen johto edes katkea.

Ivecoonkin nyppäisin herätin suoraan pitkän johdosta umpion sisältä, läpiviennistä katkaisijan kautta releelle kun oli valmis reitti sitten.
Kirjoittanut: krtek
« : 21.01.2021 kello on 15:03 »

Hetken ihmettelin ja pyörin mittarin kanssa auton pellin alla. Lopputuoksena on umpion sisällä pari rosvoliitintä, pieni reikä lampun kopan kylkeen josta piuha konehuoneeseen ja reijän ympäristön tiivistys. Ajattelin ensin etten tee lampun koteloon reikää, se on vähän eri homma kuin polttimon vaihto joka tehdään tarvittaessa. Rosvoliittimeen päädyin sen helppouden vuoksi, mikäli tulee ongelmaa niin ainahan se saa pois, piuha poikkia ja abikoja tilalle. Rosvoilla on ennenkin tullut otettua herätevirtoja lisävaloille ja aina ovat toimineet ilman ongelmia. Jos olisi saanut sulakkeelta suoraa haaroittajalle niin olisi ollut parempi mutta ei onnistunut se ratkaisu tällä kertaa. Hyvin toimii ja helppoa hommaa kun ostaa valmiin johtosarjan jossa rele ja kaikki liittimet sekä sulake mukana.

Kiitos neuvoista.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 20.01.2021 kello on 15:27 »

Onko nyt varmaan oikea sulake koska  uudemmassa ,esim -10 mallisessa ohjauksen vai ottaa konehuoneen sulakerasiasta kaukovalon sulakkeelta .
Se oli mun autossa ainakin  jännitteetön jos kaukovalot ei ole päällä.
Vai onko noin ratikaali muutos kytkennöissä eri vuosimalleissa :-\
Kirjoittanut: Aakku
« : 20.01.2021 kello on 08:49 »

Kyllä se johto abikoliitoksessa katkeaa varmasti....

Se tapahtuu vieläpä sivuleikkureilla, kun väsätään jako abikoilla. Mikäli abikoja käyttäisin, niin kunnolliset oikeat puristuspihdit ja kutistesukka tarvitaan. Itse käytän rosvoliitintä. On helppo ja menee pieneen tilaan. Teippiä päälle. Ei ole virtakatkoja lisävaloihin tullut koskaan rosvolla, kun se kunnolla asetetaan.
Jos ei ole koskaan lisävaloja asennellut niin linkissä on hyvät perusohjeet. Herätteen saa vaikka johtoa rikkomatta. Todennäköisesti releboksista löytyisi kaukovalojen herätejohdon liitäntäkin, jos oikein perehtyisi. Tärkein muistettava on kuitenkin sulake virransyötölle.

Ohje: https://www.valostore.fi/lisavalot_asennus_ohje/
Kytkentärele: https://www.valostore.fi/tuote/kytkentarele_lisavaloille_xbb/

Kirjoittanut: Hesus
« : 20.01.2021 kello on 08:28 »

Ja abikolla katkeaa varmasti...  ;)

Sekä syntyy 3 liitosta jotka voi jäädä löysiksi tai löystyä ja hapettua



varmasti? oho, eipä ole vielä tullut vastaan.
Pelkällä abikolla kyllä, mutta ei käytettäessä kutistetta tai kutistuvaa liitintä joka tukee liitosta.
Eikä hapetu, niinkuin rosvojen kanssa.

Itsellä jäis kyllä auto ostamatta jos on konehuone täys rosvoliittimiä. Mutta jokainenhan ropaa omiaan just niinkuin itse haluaa  Thumb
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 20.01.2021 kello on 07:56 »

Ja abikolla katkeaa varmasti...  ;)

Sekä syntyy 3 liitosta jotka voi jäädä löysiksi tai löystyä ja hapettua

Juottaminen on varmin jos osaa...senkin voi tyriä. Siihen liimakutistesukka päälle. Ja muistaa laittaa sen sukan hollille ennen kolvausta...  ;D
Kirjoittanut: latushka83
« : 19.01.2021 kello on 21:50 »

Rosvoliittimessä vaara että katkasee johdon jos ei kokonaan niin ainakin osittain.
Kirjoittanut: pouhe
« : 19.01.2021 kello on 21:47 »

Rosvoliitin on jo yksi häiriötekijä. Thumbd
Kirjoittanut: Hesus
« : 19.01.2021 kello on 21:47 »

tosimies tekee karvaperseliitoksen ja pari kiekkaa teippiä päälle.

Jos ei pääse kolvaamaan niin itse laittaisin abikojatkolla ja liimalla varustettua kutistesukkaa päällä.

tai sitten suoraan lämmitettävä abikojatko.

Niistä mulla ei ole kokemusta joissa on tinakin sisällä, niistäkin oli täällä joskus juttua.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 19.01.2021 kello on 19:35 »

tuoshan tulee enempi häiriöaltiita katkospaikoja?
rosvoliittimessa alkuperäinen piuha säilyy