rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Tarmo
« : 7.01.2021 kello on 21:09 »

Kyllä putkistossa oleva ilma taisi olla syynä ongelmaan. Laitoin lattialämmityksen sulut kiinni ja puristin lämminvesivaraajan letkun kiinni letkupihdeillä. Näin patterikiertoon tuli riittävästi painetta että ilmalukko lähti liikkeelle. Lisäksi vielä vääntelin patterilinjan sulkua vuorotellen kiinni ja auki. Nesteen pinta paisunta-astiassa laski noin sentin ja samalla linjan viimeinenkin patteri alkoi näppituntumalla lämpenemään.
Täytyy vielä huomenna seurailla lämmön tasaisuutta ja riittävyyttä kun patruunan pumppu yön yli pyöriessään toivottavasti poistaa loputkin ilmat jos sitä vielä jäi verkostoon. Sen jälkeen seuraava testi pelkällä kaasulämmityksellä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 7.01.2021 kello on 14:55 »

^ Usein moottori jumittaa ja melko usein siitä selviää rasvaamalla akseli. Jos pumppupesä jumittaa niin WD-40 on hyvä lääke  ja päälle kuuma vesi huuhtelu. Ostin just laatikollisen pumppuja, katsotaan montako saan kuntoon.
Kirjoittanut: jamseil
« : 7.01.2021 kello on 13:03 »

Totta, kyllähän se lorisee jos käyttää sitä alkuperäistä letkulähtöä. :)

Jos vika olisi jumiutuneessa pumppuosassa, niin onko kukaan saanut sellaista käyttökelpoista sitruunahapossa liottamalla?
Luulisi tuon auttavan, jos jumi johtuu pannusta tai T-haaroista irronneesta pumpun magneettiin tarttuneesta ruosteesta ja liottaahan se muutakin likaa.
Kirjoittanut: Knaus-90
« : 7.01.2021 kello on 11:52 »

Näin.  :)


Kirjoittanut: mjo33400
« : 7.01.2021 kello on 11:51 »

Se letkulähtö on oikeasti se kohta mihin ilmausletku laitettiin, mutta kun sitä lorinaa ei jaksanut kuunnella niin letku siirrettiin omasta reijästä sisään nestepimman alapuolelle niin lorina loppui. ;)
Kirjoittanut: jamseil
« : 7.01.2021 kello on 10:46 »

Matkaajassakin on ilmausletku paisuntasäiliöön.
Minulla se oli niin kotikutoisen näköinen toteutus, että luulin sen olevan jälkeenpäin tehty. ;D

Letkulle oli porattu reikä säiliön päälle, jäysteet vielä sisäpuolella ja letku oli kiinnitetty jollain sähköjohdon kiinnikkeellä.
Ylivuotoputkella oli kuitenkin ihan tehdastekoinen valettu letkulähtö säiliössä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 7.01.2021 kello on 09:46 »


Matkaajassa paisuntasäiliö on pannun vieressä etulaatikossa liitettynä patteriverkon paluuseen.

Matkaajassakin on ilmausletku paisuntasäiliöön.
Kirjoittanut: jamseil
« : 6.01.2021 kello on 23:49 »

Aika erilaisia toteutuksia näköjään. Soliferin ratkaisu kaikkein energia tehokkain, kun toimii vessan patterina eikä lämmitä etulaatikkoa.

Matkaajassa paisuntasäiliö on pannun vieressä etulaatikossa liitettynä patteriverkon paluuseen.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 6.01.2021 kello on 22:08 »

Esim. Solifer vaunuissa paisuntasäiliö on vessassa ja siinä ylivuotoletku, mutta esim. vanhassa hobbyssä lämmittimen vieressä paisuntasäiliö ja siinä alkuperäisasennukse na ilmausletku paisuntasäiliöön. On automaattinen ilmaus.
Kirjoittanut: jamseil
« : 6.01.2021 kello on 22:01 »

Kävin tutkimassa asiaa, omassa vaunussa paisarilta lähtevä ohut letku johtaa suoraan vaunun alle, eli se on ylivuotoputki. Pannulta ei lähde ilmausletkua, vaan ilmausta varten on vain ilmausruuvi
Joo tuo on siis alkuperäinen. Tuliko ilmaa?