ilmeisesti laite onkin vain truma 6 eli pelkästään kaasulla toimiva.
nyt sain sen kyllä lämpiään kun varmistin että kaasulinja oli varmasti auki.
pitää vielä hiukan tutkia laitetta tarkemmin ja varmistaa mikä malli se todellisuudessa on.
Kaasulla lämmitettässä termostaatti ohjaa lämmittimen tehoa. Sisätilan lämpötilan ja termostaatin asetuksen perusteella. Sisätilan lämpötunnistimen anturi on pieni musta namikka jossain yleensä oven lähellä ylhäällä sisäseinässä. Sille ei pidä tehdä mitään.
Trumatic 6002 Lämmittimessä on kolme tehoporrasta 2kw, 4kw ja 6kw. Kylmästä lähdettäessä Ykköstehon syttyessä kuuluu sievä napsahdus kun kaasuventtiili aukeaa, kakkosteholle siirtyessä kuuluu selvästi kovempiääninen naksahdus, se johtuu siitä että 2kw tehon kaasuventtiili sulkeutuu ja 4kw tehon venttiili aukeaa likimain samaan aikaan. Kovempi ääni johtuu siis siitä että kaksi venttiiliä vaihtaa asentoa. 6kw teholle siirtyessä kuuluu taas pienempi napsahdus koska ainoastaan 2kw tehon venttiili vetää, 4kw venttiili on jo ennestään auki asennossa.
Kerron tämän siksi että varmaan moni ihmettelee että miksi lämmittimestä kuuluu välillä pieni napsahdus ja välillä isompi "kolina". Jos lämmitin on vuoteen alla, pitää vaan tottua moiseen asiaan.
Asuntoautossa pikkupakkasella lämmittimen 2kw teho ei riitä, niimpä välillä lämmitin käy 4kw teholla. Eli lämmitin vaihtaa tehoa 2 kw ja 4kw välillä, ja juuri tuo vaihto on se äänelläkin vaihto kumpaankin suuntaan siirryttäessä molemmat venttiilit vaihtaa asentoa.
Pannun lämpötila ohjaa sisäilmankierto puhallinta portaalttomasti ja automaattisesti, siihen ei voi itse vaikuttaa. Suurimmalla teholla ilmaa tulee suuttimista niin että housunpuntti lepattaa ja äänimaailma on kuin lentoon lähtökiihdytystä tekevässä suihkarissa istuisi.

Näin olen havainnut.