rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Kosmic
« : 25.09.2020 kello on 16:01 »

Näin väitti korjaamon kaveri kun öljyä kertyy sinne pieniä määriä ja jossain kohtaa se loukku lämpee riittävästi jolloin öljy palaa
Kirjoittanut: megaman
« : 25.09.2020 kello on 14:53 »

Syntyyköhän loukun hiukkaspoltosta ylimääräistä sauhuja?
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 25.09.2020 kello on 10:22 »

Joo noita tuossa taannoin katselin yhden turbon osalta ja ihmettelin netistä löytyvää väittelyä jossa korjaajat ja myyjät kaiketi haukkuvat toistensa teoksia.
Vaihtotyö tosiaan sen verta kallis että maksaa saman kuin ahdin....jollei ite tee.
Kirjoittanut: Ruuteri
« : 24.09.2020 kello on 19:43 »

Turbotukusta tilasin ensin,mutta ei se käynytkään.. Muuten sama,mutta ahtoputken kiinnitys eri. Ko ahdin oli kyllä ulkoisesti laadukkaan oloinen,mutta oikean toimitus olisi venynyt.. Laitoin sen takasin ja tilasin Finnturbolta tehdasuuden orkkisahtimen. Tarjoushintaan 575 kotio. Kyselin myös ko liikkeestä vanhan kunnostusta,hintaan 400. Eli uusi CHRA. Samalla tarinoitiin noista kunnostetuista yleensä. Noitahan saa esim. Ebaysta alle 200 eke ja vuoden takuulla.. Mutta eihän noista tiedä miten ne on laitettu ja millä osilla. Ja onko aihio edes ollut ok..
Ja tuohon 244 koriseen on ahtimen vaihto senverran vmainen, ettei viitti montaa kertaa jumpata.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 24.09.2020 kello on 08:25 »

Paljonkos ducaton turbo makseleepi?

Noista näytti netissä olevan melkosta vääntöä mikä on hyvä korvaus ahdin...turbotukun tehdaskunnostettu, jonkun toisen kunnostama vai uusi.
Ilmeisesti kauppiaat ja korjaajat koittaa pönkittää omaa businestaan haukkumalla toistensa tuotoksia.
Kirjoittanut: Ruuteri
« : 24.09.2020 kello on 08:21 »

Turbon akselissa pitää olla aksiaalista välystä jonnii verran, muttei päittäisvälystä yhtään. Ainakaan että sormin tuntuu.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 24.09.2020 kello on 08:05 »

Onkohan tuollaiset satunnaiset savutukset yleistyväkin homma, tuossa viime viikkoina tullut ajeltua 3 auton perässä joissa oli tuollainen ihmeellinen savun pölläyttely...ihan 80-100km tasasta vauhtia ajellessa ne tuprautti aina kerran tai pari kilsan matkalla sellanen harmaan savutuprahduksen. Ei koko aikaa vaan hetkellinen. Ja ihan kunnon tuprahdus, sellanen auton perän peittävä kooltaan.
Toyota Verso ja toinen oli Avensis ja viimeksi pölläytellyt oli viron kilvissä oleva Lexus.

Nimenomaan sellasta harmaata sauhua...ei sellasta dieselin mustaa voimasauhua.

Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 23.09.2020 kello on 22:06 »

Kyllä jossain turboissa kuuluukin olla välystä....öljy sitten "poistaa" välyksen ajossa.
Mutta kun saat uuden niin kerrohan oliko välystä vähempi.

Kyllähän se savuttaa jos alkaa horimaan öljyä turbon laakereista...ja voi aiheuttaa hillittömän kiihtymisen kun käy öljyllä.
Kirjoittanut: Ruuteri
« : 23.09.2020 kello on 21:33 »

Nonii päivitystä oman vermeen tuprutteluun. Männäviikolla otin ahtoputken irti ja öljynenhän se oli. Eli ahdin syyniin ja laakerihan siellä vetelee viimeisiään. Päittäisvälystä n.millin verran, kun ehjän turbon välystä ei sormin tunne. Uusi BorgWagneri tilattu ja ensviikolla paikoilleen.


Kirjoittanut: Ruuteri
« : 8.08.2020 kello on 10:44 »

Oho! Suutinjumia se asentajakin epäili.. Pitää tehdä Forte käsittely tuohon omaan.. Ei se ainakaan pahenna asiaa. Tai sitten suoraan pajalle suutinhuoltoon. Meillä on -04 mallin 2.3 tukato.