rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mike
« : 4.09.2020 kello on 21:21 »

Eli caliran mukaan akku on täynnä eikä latausta tarvita enempää! Ei keitä akkua p...aks!  ;)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 4.09.2020 kello on 19:55 »

Käsitykseni mukaan mitään ongelaa ei ole.
Kirjoittanut: jojuvy
« : 4.09.2020 kello on 12:47 »

No eipä juuri , tokihan sekin saisi toimia kun välillä on pihalla pitkiäkin aikoja vierasmajana.
Ylläpitolaturi on silloin paikallaan. Täytyy joskus "paremmalla ajalla" viedä huoltoon.
Kirjoittanut: mike
« : 4.09.2020 kello on 12:30 »

Ok tuo selvitti asian! Calira pitäis viedä "huoltoon" ja nostaa latausjännitettä hiukan. Vanhuuttaan väsähtänyt hiukan. Pää asia että lataa edes tuokin verran.
Tarviiko sitä starttiakkua ladatakaan jos auto on liikenteessä.
Kirjoittanut: jojuvy
« : 4.09.2020 kello on 12:21 »

Soon ollu latauksessa ilman kuormitusta tossa pihalla monta kuukautta.
Hupiakun jännite ei vaan nouse latauksessakaan yli 13,75v. Myös eri akkuja koitettu , jopa toisessa laturissa olleita joka nosti jännitteen yli 14v.
Tosin en tätä nyt niin suureksi ongelmaksi koe kun ajossa se latautuu , ja voihan siihen laittaa vaikka ylläpitolaturin ajoakkuun menevän johtoon penkin taakse. Kaliran rinnalle.
Kirjoittanut: mike
« : 4.09.2020 kello on 12:06 »

Muistaakseni calira lataa auton akkua korkeintaan 2 amppeerilla sitten kun lataa.
Kirjoittanut: putkimies
« : 4.09.2020 kello on 12:01 »

  Mie yritän:

 Calira ei lataa starttiakkua ennenkuin se on ladannut hupiakun jännitteen tietylle tasolla.
   Niin jotta Annahan sen caliran ladata rauhassa hupiakkua muutama tunti jotta hupiakun jännite nousee riittävän korkeaksi jotta calira kytkeytyy lataamaan myös starttiakkua.
 
  Huolehdi siitä ettei hupiakulla ole kuormaa latauksen aikana.  Ettei ole jääkaappi akkusähköllä käytössä tms.
Kirjoittanut: mike
« : 4.09.2020 kello on 11:33 »

Jos hupi akun jännite on 13,7v ei auton akun kuulu vielä latautua caliralla. Näin olen ajatellut! Miten Sinä?Olenko jotain ymmärtänyt väärin?
Kirjoittanut: jojuvy
« : 4.09.2020 kello on 11:02 »

Luin. Ymmärsin mitä tarkoitin . Lueppa mitä kirjoitin ja mitä vastasit. Ajatuksella.
Kirjoittanut: mike
« : 4.09.2020 kello on 10:40 »

Lueppa 31.8 klo 21,53 laitettu viesti oikein ajatuksen kanssa.