rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Aakku
« : 1.09.2020 kello on 13:23 »

Minä tein tuohon vanhaan Transporteriin toisin päin....

Väsäsin releillä automaattivalot, kun en tahdo muistaa aina valoja muuten kytkeä. Erillisellä katkaisijalla kojelaudassa saan sitten kytkennät normaaliksi ja valot kytkeytyvät valokatkaisimesta. Lähinnä ulkomaita varten halusin säilyttää valottoman vaihtoehdon. Nykyisin tosin taitaa useimmissa maissa olla ajovalokäytäntö päivälläkin. Aikoinaan vastaantulijat vilkutti valoja päivällä, jos oli unohtunut ajaessa päälle. Ns. huomiovalotkin piti kytkeä pois Saksassa laittomina.
Volkkkaristakin löytyy se "ranskalainen parkki" vilkkuviiksestä. Sekin oli Suomessa aikoinaan kielletty.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 1.09.2020 kello on 12:47 »

Tuota versiota en ole tavannut Fordeissa, mikä olisikin paras.
Perinteisesti tuolloin jäisi parkit väkisin päälle, ainkakin näissä missä ei P-asentoa (eri kuin se "parkkivalo" -symboli).
Katkaisin oli kolmitoiminen eli kaikki pois, parkit ja ajovalot.Parkit jos oli päällä ja vilkun käänsi jompaan kumpaan suuntaan,
niin parkki paloi vain sillä puolen.
Kirjoittanut: 88k5
« : 1.09.2020 kello on 11:35 »

2007 ostin uuden ford alustaisen 2,2 l etuveto chausson flach03. Ja  siinähän valot syttyi automaattisesti jos katkaisin oli  valo asennossa ja sammuivat kun käänsi virrat pois.
Nolla asennossa ei syttynyt mitään.
Tosin jouduin siihenkin,vaikka en valoja päivä aikaan polttanut, vaihtamaan polttimot ainakin kerran.
Tuota versiota en ole tavannut Fordeissa, mikä olisikin paras.
Perinteisesti tuolloin jäisi parkit väkisin päälle, ainkakin näissä missä ei P-asentoa (eri kuin se "parkkivalo" -symboli).

Tarkistin vielä kaverilta, 17 vuotta sanoi. Auto oli eläkeläisellä päiväsaikaan ajossa. Pääosin 5 kilsaa per sivu 2 krt. päivässä. IV mallissa varmaan H4?
Onhan ne kun vielä mk7:ssakin. Viimeisestä en tiedä..

Isokammioiset halot kestää, mutta noi pienet ei, yleisin niistä taitaa olla H7..

Hesuksen ransussa ei valokytkyssä taida olla euro-parkkeja? P-asento 0-asennon vas. puolella, jolloin vilkun viiksi sanoo tarvittaessa, että vain "tämä puoli". Rekkarikivessä ei valoa P:llä..
Kirjoittanut: megaman
« : 1.09.2020 kello on 10:44 »

Tarkistin vielä kaverilta, 17 vuotta sanoi. Auto oli eläkeläisellä päiväsaikaan ajossa. Pääosin 5 kilsaa per sivu 2 krt. päivässä. IV mallissa varmaan H4?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 1.09.2020 kello on 10:40 »

2007 ostin uuden ford alustaisen 2,2 l etuveto chausson flach03. Ja  siinähän valot syttyi automaattisesti jos katkaisin oli  valo asennossa ja sammuivat kun käänsi virrat pois.
Nolla asennossa ei syttynyt mitään.
Tosin jouduin siihenkin,vaikka en valoja päivä aikaan polttanut, vaihtamaan polttimot ainakin kerran.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 1.09.2020 kello on 10:25 »

Ei ihan noin kauaa kestä ainakaan kaikissa normipolttimot...

Mulla on ollut koemielessä testi päällä valojen suhteen jo 9 vuotta.... apukuskin puolen umpiossa on ns heavy duty polttimo (3 vuoden takuulla) se on kestänyt jo 9 vuotta ja palaa edelleen.
Kuskin puoleista +30% - + 90% polttimoa on saanut vaihdella 1-2 vuoden välein. Valotehossa ei kovin havaittavaa eroa ole noissa...



Kirjoittanut: megaman
« : 1.09.2020 kello on 09:41 »

Kaveri väitti faijansa uutena ostamassaan transiitissa polttimoiden kestäneen yli 15 vuotta. Hitsata piti katsastukseen ennen kuin polttimoita vaihdella.
Kirjoittanut: 88k5
« : 1.09.2020 kello on 09:23 »

Riippuu kai mihin on tottunut. Mulla on kaikissa muissa autoissa joita ajelen valot laitettava katkaisijasta päälle.

Ford huolto osaa varmasti muutoksen tehdä, mutta kuinka paljon kiskaisee rahaa välistä?

Edit: niin ja mitä tuossa kokeilin, niin jos tässä transitissa laittaa katkaisijan siihen 3.asentoon,niin valot toimii sielläkin automaattisesti ja niin sais ollakin. Nolla-asento sais olla oikeasti nolla.

Jossain autoissa kyllä kai nolla-asennossa syötetään ajovaloille hieman pienempää jännitettä, ja säästetään näin polttimoiden ikää? Eli sinällään se on hyvä keksintö.
Aiemmissa ollut (kuten muissakin eurovoorteissa) katkaisijassa pakkokytkentä, että ajovalot ja parkit tulevat virrat päällä ollessaan 0-asennossa.
Tuoreemmissa sitten ecu hoitaa älyllisen homman - eli muutokset tehtävissä Ford IDS:llä (softaa saa myös maailmalt) merkkiliikkeessä kuten monilla muillakin merkeillä. Ilmeisesti sulla tätä vaatii.. jonkun kympin ottaa, jos huollon yhteydessä korjautat. Muutoin voi olla arvokkaampaa..

Kekkoslovakian aikaan autoihin tehtii merkin virallisessa maahantuonnissa kaikellaisia virityksiä, olihan silloin eri tyrannia liikennepuolella vallassa..

Kaikenlaiset jännitealennukset halogeenipolttimoil le petollisia - savuttaa polttimon tummaksi kun halogeenikaasu ei kierrä faasista toiseen vaan kiteytyy lasiin. Riittävän usein täydellä jännitteellä, niin kykenee jopa "palautumaan".. sama ilmiö kuin polttimon työntää veden alle palaessa. Käy aivan liian kylmänä, eikä höyrystymistä tapahdu (tummuu, harmaantuu ka vihertyy)- wolframilanka palaa poikki..
Kirjoittanut: Hesus
« : 1.09.2020 kello on 08:56 »

Kyllä se on tavallaan hyvä tuo kytkentä...itellä on eurooppamalli jossa pitää muistaa laittaa valot päälle että jotain valoa olisi. Ja kun henkilöautossa on automaatti niin monesti mennään mautolla pimennetyin valoin....kunnes joku vilauttaa.

Riippuu kai mihin on tottunut. Mulla on kaikissa muissa autoissa joita ajelen valot laitettava katkaisijasta päälle.

Ford huolto osaa varmasti muutoksen tehdä, mutta kuinka paljon kiskaisee rahaa välistä?

Edit: niin ja mitä tuossa kokeilin, niin jos tässä transitissa laittaa katkaisijan siihen 3.asentoon,niin valot toimii sielläkin automaattisesti ja niin sais ollakin. Nolla-asento sais olla oikeasti nolla.

Jossain autoissa kyllä kai nolla-asennossa syötetään ajovaloille hieman pienempää jännitettä, ja säästetään näin polttimoiden ikää? Eli sinällään se on hyvä keksintö.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 1.09.2020 kello on 08:06 »

On varmasti hoidettavissa koska eurooppamalleissa tuo toimii toisin.
Eli kysymystä vaan fordin tekniseen tukeen niin apua löytynee... rele irti ja homma pelittää tai toinen rele tilalle.