rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: pelsam
« : 10.07.2020 kello on 21:01 »

Tarkoitin tätä.
Kirjoittanut: pelsam
« : 10.07.2020 kello on 20:58 »

Tukivarren päässä oli kierretappi jossa oli mutteri ja kiersin mutterin pois. En huomannut alkuun että saman kierretapin päässä oli kuusiokolo kun oli täynnä likaa ja rasvaa. Eli asia ratkaistu! Kiitos kaikille avusta! Työ jatkuu huomenna.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 10.07.2020 kello on 08:14 »

laakerit on yleismaailmallisia osia...niitä kannattaa kysyä laakereihin erikoistuneista liikkeistä. EI monikaan kärrin tai auton valmistaja käytä mitään omaa speciaalia laakeriaan vaan sama tuote löytynee SKF tai vastaavalla koodilla. Laakerista merkinnät ylös paperille ja soitteleen...tai laakeri kätöseen ja kauppaan.

Pari tuollasta entisöinti projektia ollut johka ei laakreita enää valmistalta ole saanut vuosiin/vuosikymmeniin mutta laakeri liikkeestä kyllä saa laakereita jotka sopii.

Vanhat akselit ja alustarakanteet on monesti niin ruostehitsattuja että saa oikein hampaat irvessä taistella ennenkun antautuu vaikka ei pitäisi teoriassa olla tiukassa.
Tuossa taannoin yhden vetoakselin kanssa taistelin päivän verran, ei pitänyt olla tiukassa. Ohjevideoissa irtoaa ihan käsivoimin. Piti hakea helvatan iso ulosvedin ja antaa irrotusöljyä ja pillillä lämpöä niin vähitellen irtosi hyvin suurella vetovoimalla navasta. Eikä ollut edes ruosteessa vaan jossain valkoisessa mömmössä ...lienee jotain lukitetta laitettu tehtaalla.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 10.07.2020 kello on 07:36 »

Tämä kuva näyttäisi samalta kuin omassa vaunussakin on. Mutta tukivarren päässä ei ole kuusiokolopulttia.

Onko tuossa 1 ja 27 seutuvilla mutterit ja kuusiokolo ruuvi. Itellä aikoinaan samanlainen vaunu ja samanikäinen ja nuo ruuvit irti, sitten vedetään sivuun. Itse jouduin sorvaamossa teettämään mittatilaustyönä uudet.
Kirjoittanut: svc
« : 10.07.2020 kello on 06:58 »

Onko akselissa tyyppikilpi tallella? Siitä näkisi tuon akselin tarkan mallin ja löytyisi varmemmin oikea räjäytyskuva.
Omassa vaunussa kilpi on niitattu akseliputken keskivaiheille.

Jotain Peitzin osia löytyy vielä Saksasta:
https://www.anhaengerteileshop.de/epages/anhaengerteileshop.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/anhaengerteileshop/Categories/Achsenteile/%22Peitz%20Achsenteile%22/Peitz_EBD_Drehstabfeder
Kirjoittanut: remppa
« : 10.07.2020 kello on 00:33 »

muutaman korjannut aikoinaan, voi olla todella lujassa. Puslat voi myös teettää jossakin sorvaamossa.
Kirjoittanut: pelsam
« : 9.07.2020 kello on 23:25 »

Se on just näin, kovin isoa aluetta on turha etsiä. Tänään yritin etsiä jotain kiinnitystä, en löytänyt. Pitää huomenna puhdistaa Akseli ja tukivarsi hyvin,  pakkohan siellä joku kiinnitys on olla. Alkuperäinen kysymykseeni oli että onko joku lukijoista tehnyt tällaisen remontin joka osaisi antaa heti oikean ohjeen. Mutta huomenna asia selviää!
Kirjoittanut: tsahkali
« : 9.07.2020 kello on 22:56 »

Tämä kuva näyttäisi samalta kuin omassa vaunussakin on. Mutta tukivarren päässä ei ole kuusiokolopulttia.

Mielenkiintoista...
Kun se vääntösauva on siellä akselin sisällä ja kynkkä heiluu siinä päässä, niin mahdollisuuksia ei paljon ole...
Ruuvi päässä, tappi jousen ja kynkän läpi, 'mutteri' joka kiristetään jousen päähän, ...... keksiikö joku muuta?
Etsintäalue pitäisi rakenteesta johtuen kyllä olla aika pieni.
Kirjoittanut: pelsam
« : 9.07.2020 kello on 22:21 »

Tämä kuva näyttäisi samalta kuin omassa vaunussakin on. Mutta tukivarren päässä ei ole kuusiokolopulttia.
Kirjoittanut: pelsam
« : 9.07.2020 kello on 22:06 »

Kiitos paljon!! Otan huomenna taas renkaan irti ja koitan jos näillä neuvoilla onnistuisi. En nähnyt kuusiokoloruuvia, mutta täytyy huomenna puhdistaa akselinpää hyvin, josko siellä kuitenkin tällainen olisi. Saakohan näitä muoviholkkeja/laakereita enää mistään. En löytänyt kun selailin nettiä?