No nyt sitten potkaisin tuon omankin "Autark" -projektini liikkeelle, selviteltiin vaunussa jo olevia johdotuksia yms, kaiveltiin autotallin nurkkia ja hommattiin puuttuvia vermeitä. Detskun 12V maasähkö-powerissa tosiana on tuo Batt-ohitus ja itselläni se on jo kytketty valmiiksi keulan pistokkeelle 12V jatkuvaan nastaan. Tuossa vieläpä piuha kulkee melko paksuna köytenä vaatekaapin sähkökeskukselta oik.etukulmassa, parisängyn alla olevaan sähkörasiaan, jossa on tuo varsinainen liitos vaunun ja pistokkeelle menevän johdon välillä. Tuon rasian kylkeen "päivävalo-boxi" tunnistamaan latauksen olemassaolo ja se vetää 2-kärkisen releen, joka vasta kytkee vaunun sähköjärjestelmän pistokkeeseen saakka. Tällöin kun pistoke on kiinni autossa, mutta auto sammuksissa, niin sähköä ei autosta oteta, vaan vaunu on omillaan = akkujen erotus on siis tehty
Akun itsensä voi siis kytkeä ihan suoraan tuohon powerin Batt-liittimeen ja kun kytkeydytään maasähköön, tuo powerin sisällä oleva rele irroittaa akun vaunun sähköistä ja poweri alkaa syöttämään vaunua. Tuohon vielä 230VAC ylläpitolaturi puskemaan akkua latinkiin samaisella maasähköllä ja homma onkin jo valmis. Laturiksi valitsin tuollaisen Einhell CC-BC4M halvan älylaturin 4A tehollaan, mutta siinä on LCD-näyttö joka kertoo akun jännitteen ja sen varaustason palkistolla, siksi tuo. Ja kun aikaa sitten liikenee, niin lisätään vielä tuo hyllyssä pölyä jo tovin kerännyt Mascotin 1kW sini-imppu systeemiin, mutta jos nyt ensin kuitenkin vain tuo perusasennus