rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 11 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin tuolta alempaa.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: joe244
« : 13.08.2024 kello on 14:21 »

rekisteriotteessa auton omapaino 2440kg, maksimi 3400kg.
Keväällä katsastukseen mennessä täytin kaikki säiliöt ja lastasin muutenkin auton "lomavarustukseen", siis ainoastaan henkilöt (max6) ja heidän henkilökohtaiset varusteet puuttuivat.
etuakseli 1300kg taka-akseli 1800kg eli 3.1t. Siihenhän jää ruhtinaalliset 300kg 6 hengelle  :D
Ja tuo taka-akseli on jo maksimipainoissa.

Onneksi 300kg riittää 1-2 hengelle ja vaatteille yms. Mutta hivenen luulen että rekisteröintikatsas tuksessa on poistettu vararengas, patjat, ja kaikki irtilähtevä. Ja katsastus on tehty ennen markiisin yms asennusta.
Kirjoittanut: Arska
« : 13.08.2024 kello on 13:09 »

Monikohan vaunu tuollaisessa ratsiassa jäisi kiinni? Se otteeseen merkitty omapainokin on silloin joskus tehdaslinjalta ulos tultua, sittemmin kosteutta 10+ vuotta jo kerännyt ja melko reippaalla kädellä jälkivarusteltu kaikkine vermeineen grilleistä, mikroista ja joustinpatjoista lähtien. Se kantavuus kun ei ihan alunperinkään kummoinen näissä ole ollut ???
No ainakin mun rakkine, aikoinaan sen punnitsin niin kaikilla kamoilla ja kuskilla tuli painoksi 3460 tai 3440 kg. Pitäis käydäkin joskus kaverin puntarilla
Kirjoittanut: HiTec
« : 13.08.2024 kello on 11:16 »

Facessa oli eilen juttua ett täällä koto Suomessa oli matkailuauto joutunut punnitus ratsian, jonoon, tarina ei kerro punnittiiko vai ei

Monikohan vaunu tuollaisessa ratsiassa jäisi kiinni? Se otteeseen merkitty omapainokin on silloin joskus tehdaslinjalta ulos tultua, sittemmin kosteutta 10+ vuotta jo kerännyt ja melko reippaalla kädellä jälkivarusteltu kaikkine vermeineen grilleistä, mikroista ja joustinpatjoista lähtien. Se kantavuus kun ei ihan alunperinkään kummoinen näissä ole ollut ???
Kirjoittanut: Arska
« : 13.08.2024 kello on 11:07 »

Facessa oli eilen juttua ett täällä koto Suomessa oli matkailuauto joutunut punnitus ratsian, jonoon, tarina ei kerro punnittiiko vai ei
Kirjoittanut: "Masi"
« : 13.08.2024 kello on 10:47 »

Riskihän on aika pieni joutua ratsiaan, ruotsi on ykkönen ja vahtii nimenomaan kokonaispainoa rekisteriotteen mukaan.
Belgia , hollanti ja ranska ratsaavat kesäaikaan, saksa satunnaisesti, tosin baana politzei katselee partioidessaan josko perä roikuu.
Ja kaikissa maissa ylipainot poistetaan rajoihin asti.
Manner-euroopassa vahditaan akselipainoja enemmän.
Kirjoittanut: MatsOnni
« : 13.08.2024 kello on 08:01 »

^ Noin minäkin ajattelen, täytynee siinä joku toleranssi olla, josta selviää huomautuksella. Mutta onko se 1-100kg tai mitä lienee?

Kirjoittanut: Jeppe
« : 12.08.2024 kello on 18:16 »

Kävin myös puntaroimassa oman auton ennen alkukesän Saksan reissua. Varustus aika pitkälle sama (2kpl sähkömaastopyörää, 2kpl 11kg kaasupulloja, vesitankki 40%, dieseliä puoli tankkia, tanakat kuski ja repsikka, jääkaapissa aamupalatarvikkeet), 3540kg sai A-katsastus mittaustulokseksi. Ei paljon vesiä / ylimääräisiä kaasuja kestä kuljetella, jos aikoo alle rajojen pysyä. Eikä viinikokoelmaa kartuttaa matkan varrelta. Mentiin riskillä, laskin sen varaan, että vedet kun laskee tankista pois, niin sitten ollaan tarpeeksi lähellä rajaa. Ei nähty 3 viikon / 3000km ressun aikana punnitusratsioita Saksa-Hollanti-suunnilla.

Ei tuollaisesta ylipainosta tule mitään seuraamuksia. Hollanti-Belgia punnitaan automaattisesti monessa paikassa motarilla. Tiessä on vain anturit, en tiedä onko vain tiedon keruuta varten. Raskaalla puolella kollegat saaneet sakkoja Belgiassa akselipainoista, kun jakokuorma ei ole hyväksyttävä syy.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.08.2024 kello on 17:59 »

Jos korttia ei tarvitsisi uusia 2v välein, painot olis helpompia...
Vieläkö muuten Saksassa on se periaate, että katsotaan akselipainot ja Suomen 3,5t:sta viis?
Kirjoittanut: Tietis
« : 12.08.2024 kello on 17:06 »

Oman vankkurini omapaino on 3150 kg. Kiinteästi tuon lisäksi asennettuja lisävarusteita on ainakin kattoilmastointi, aurinkopaneeli, toinen hupiakku, 2kw invertteri, pyöräteline, toinen kaasupullo ja 32 tuuman telkkari. Siihen sitten lisäksi reissaajat, eväät ja kaikki muut romppeet, joista painavimpia 2 täysikokoista sähköpyörää ja etuteltta.

Päässälaskulla pääsin joskus siihen että reissupaino täydessä varustuksessa olis jotain 3800kg:n huitteilla. Vankkurin kokonaispaino on 4000kg eli ei pitäisi olla  syytä huoleen. Mutta kiinnostaisi kyllä tietää, missä lukemista oikeasti liikutaan kun on kuorma päällä. Pitäisi ottaa joskus reisuun lähtiessä ylimääräistä aikaa ja käydä puntarilla.

Kesällä kierrettiin Itämeri ei ihan Alpeilla asti koukaten. Eniten aikaa käytettiin Saksassa ja Puolassa. Ei nähty punnitusratsioita.
Kirjoittanut: Häjy--71
« : 12.08.2024 kello on 15:19 »

Kävin myös puntaroimassa oman auton ennen alkukesän Saksan reissua. Varustus aika pitkälle sama (2kpl sähkömaastopyörää, 2kpl 11kg kaasupulloja, vesitankki 40%, dieseliä puoli tankkia, tanakat kuski ja repsikka, jääkaapissa aamupalatarvikkeet), 3540kg sai A-katsastus mittaustulokseksi. Ei paljon vesiä / ylimääräisiä kaasuja kestä kuljetella, jos aikoo alle rajojen pysyä. Eikä viinikokoelmaa kartuttaa matkan varrelta. Mentiin riskillä, laskin sen varaan, että vedet kun laskee tankista pois, niin sitten ollaan tarpeeksi lähellä rajaa. Ei nähty 3 viikon / 3000km ressun aikana punnitusratsioita Saksa-Hollanti-suunnilla.