rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Jule
« : 20.01.2020 kello on 13:35 »

Kaipa tuo laturi reilussa vuorokaudessa akun täyteen lataa akku 100 ah  ja laturi cetk 3600 malli.

3,6A latauri lataa vuorokaudessa enintään 86Ah. Käytännössä vähemmän koska latausnopeus hidastuu mitä täydempi akku on.

Jos akku on tyhjä (lepojännite 11,5V tai alle), niin vuorokausi ei riitä edes teoriassa lataamiseen.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 7.01.2020 kello on 20:28 »

Kaipa tuo laturi reilussa vuorokaudessa akun täyteen lataa akku 100 ah  ja laturi cetk 3600 malli.
   Usein vuorokaudessa jo näyttää vihreää, mutta ei taakaksi vaikka useammankin vuorokauden olisi. Noi Ctekit kun lataa reiluun 14 V. sitten odottelee kunnes jännite laskee, ja lataa taas reiluun 14 V..
Kirjoittanut: ajuri
« : 7.01.2020 kello on 13:18 »

Eipä tullut oikein taas toimittua tuon lainauksen osalta.  Eli laitoin startti akun äsken lataukseen, irroitin vain -  kengän koska onnistui helposti. + kenkä jäi kiinni. Just just sai laturin hauenleuan kiinni siihen ruuviin millä +  johto kiristetty akun napaan.
Kaipa tuo laturi reilussa vuorokaudessa akun täyteen lataa akku 100 ah  ja laturi cetk 3600 malli.
Sit vaan noi Hupiakut samalla lailla yks kerraallaan, niin eiköhän sillä sit pari kuukautta taas mene. Thumb
Kirjoittanut: ajuri
« : 7.01.2020 kello on 13:09 »

1) säilytyksen kannalta riittäisi pelkän (-) kenkien irroituskin. Yleensä (+) enempi johtoja = hankalempaa, kaiken lisäksi. Jos lataat asunto-osan omalla laturilla, tulee vähempi työtä jos vain (-) napoja irroittelet, ja laturissa riittää puhti varmaan rinnakkaislatauksee n. Jos jollain n.4A irto älylaturilla lataat, niin mieluiten akkukerrallaan, jotta sen äly "älyäisi" ja tulee nopeammin sekä paremmin täyteen.

Säilytyksen kannalta jatkuvalla rinnankytkennällä huonompi akku purkaa (sisäinen purku) myös parempaa akkua. Eri irrallaan parasta. Kiitos opastuksesta. Älylaturi nyt kytkettty auton starttti akkuun kiinni. Otin vain sen - kengän irti autosta, juurikin tuon + kengän irroittaminen isompi homma. Sain sentään siihen + kengän ruuviin liitettyä lataus kaapelin hauenleuan.
Kaipa tohon täys lataukseen reilu vuorokausi riittää. Laturi cetk 3600 malli.
Sit huomen illalla laittaisi yhden hupiakun  ja vuorokauden jälkeen toisen.
Kaikki 3 akkua 100 ah kpl.

2) olis sitten rinnan tai ei, niin startti- kuin hupiakuilla toinen napa riittää
Kirjoittanut: 88k5
« : 7.01.2020 kello on 09:18 »

Nyt ajatuksena mennä laittamaan auton akut lataukseen. Pari kysymystä
1 Hupiakut kytketty rinnan ja akkukengät  irrotettu vain + ja - kengät, voinko lagata akut nyt yhteen liitettynä?
2 Auton starttiakusta vain - kengä irrotettu riittääkö näin, kun akkua ladataan erillisellä laturilla ( ylläpito ) vai tulisiko molemmat akun kengät irroittaa latauksen ajaksi ?  Eli vaikuttaako mitään EBL laturiin ? jos vain toinen kenkä irti.
Tuo  + napa näyttäisi starttiakusta aika hankalalta irroittaa. Auto 11 mallin  Fiat Gugato


1) säilytyksen kannalta riittäisi pelkän (-) kenkien irroituskin. Yleensä (+) enempi johtoja = hankalempaa, kaiken lisäksi. Jos lataat asunto-osan omalla laturilla, tulee vähempi työtä jos vain (-) napoja irroittelet, ja laturissa riittää puhti varmaan rinnakkaislatauksee n. Jos jollain n.4A irto älylaturilla lataat, niin mieluiten akkukerrallaan, jotta sen äly "älyäisi" ja tulee nopeammin sekä paremmin täyteen.

Säilytyksen kannalta jatkuvalla rinnankytkennällä huonompi akku purkaa (sisäinen purku) myös parempaa akkua. Eri irrallaan parasta.

2) olis sitten rinnan tai ei, niin startti- kuin hupiakuilla toinen napa riittää
Kirjoittanut: ajuri
« : 7.01.2020 kello on 08:29 »

Laita se irtonainen pluskenkä siten ettei se ota runkoon jos autoa käytät.
Jouluna ja pääsiäisenä akkujen lataus kyllä riittää jos ne on kunnollisia.
Nyt ajatuksena mennä laittamaan auton akut lataukseen. Pari kysymystä
1 Hupiakut kytketty rinnan ja akkukengät  irrotettu vain + ja - kengät, voinko lagata akut nyt yhteen liitettynä?
2 Auton starttiakusta vain - kengä irrotettu riittääkö näin, kun akkua ladataan erillisellä laturilla ( ylläpito ) vai tulisiko molemmat akun kengät irroittaa latauksen ajaksi ?  Eli vaikuttaako mitään EBL laturiin ? jos vain toinen kenkä irti.
Tuo  + napa näyttäisi starttiakusta aika hankalalta irroittaa. Auto 11 mallin  Fiat Gugato
Kirjoittanut: tsahkali
« : 26.11.2019 kello on 19:06 »

  Jokainen tulee autuaaksi omalla uskollaan, sitä oikeaa tappaa kun ei tiedä kukaan.

 Thumb
Kohta auto seisahtuu hetkeksi, laitan piuhan seinään ja kaikki on OK, kun taas lähdetään liikkeelle.
Kirjoittanut: mjh48
« : 25.11.2019 kello on 15:42 »

Laita se irtonainen pluskenkä siten ettei se ota runkoon jos autoa käytät.
Jouluna ja pääsiäisenä akkujen lataus kyllä riittää jos ne on kunnollisia.

Kannattaa sen pluskengän olla paikoillaan ja irrottaa vain miinuskenkä, niin ei tule ongelmia, eikä kipinöi irrotettaessa, vaikka avan osuisi runkoon.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 25.11.2019 kello on 15:15 »

Eikai auton akkua kannata irrotella... voi mennä työmuistit tyhjiksi ja nykyautolle se voi olla isompi asia kuin kymmenen vuotta vanhalle...
Siellä kuitenkin on joku pikku muistipatteri joka lopahtaa viikkojen aikana ja kadottaa tiedot ..... katsastuskin voi estyä kunnei ole dataa tarpeeksi.

Ennemmin viikoajastimella laturi antamaan virtaa muutaman tunnin viikossa.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 25.11.2019 kello on 13:51 »

Laita se irtonainen pluskenkä siten ettei se ota runkoon jos autoa käytät.
Jouluna ja pääsiäisenä akkujen lataus kyllä riittää jos ne on kunnollisia.