rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Mjerica
« : 18.12.2019 kello on 00:26 »

Onhan se siinä mielessä kaksiosainen että pilottiliekki
palaa koko ajan ja teholiekki termostaatin ohjaamana
voi sammua kokonaankin kuten asiaan kuuluu. Sehän taas
ei ole kiinni yksin säätimen toiminnasta vaan siitä
mikä on säätimen suhde toteutuneeseen lämpötilaan.

  Itselläni tuo menee niin että lämmityksen
alkuvaiheessa toiminta on kulmikkaampaa ja teholiekki
käy sammuksissa ja siirtyy taas melko äkisti täysille
minkä huomaa vaimeana humahduksena. Kun lämmitystä on
jatkunut muutama tunti niin toiminta muuttuu hienovaraisemmaksi
ja teholiekki suurenee ja pienenee hitaasti eikä enää
käy sammuksissa eikä tarpeettomasti täysilläkään.

   Muuten täytyy sanoa että toiminnaltaan melkoinen
ihme kun muistaa ettei tehonsäätö sisällä mitään elektroniikkaa.
Ainut missä se hieman häviää elektroniikalle on tilanne
jossa ulkolämpötila menee ääripäästä toiseen. Syntyy
tilanne jossa on pieni manuaalisen kompensoinnin tarve,
tai syntyisi jos reissullani lämpö noin vaihtelisi.
Omassani säädin on talvisin enimmäkseen n. 4:lla, manuaalista
kompensointia enimmillään 3:sta 5:een. Alkuvaihetta
saatan nopeuttaa suuremmalla asetuksella jolloin ollaan
hetki termostaattitoiminn an ulkopuolella. Puhallinta en
käytä koskaan, en näe sille tarvetta.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 17.12.2019 kello on 22:05 »

kun vääntää siten että termari paukauttaa täyden tehon päälle niin puhahtaa ja ääni kovenee sekä liekki isonee...
kaksi osaisuudesta en tiedä mutta isommaksi muuttuu... värikin vaihtuu...
Kirjoittanut: PasiM
« : 17.12.2019 kello on 21:15 »

Moi. Autossani on tuollainen ilmeisesti 3002 mallia oleva lämmitin, ja mietin että kuuluuko tuo liekki olla ns. kaksi osainen kympissä? Asteikkoa kun laskee sinne viitoseen vasemman puolen pienempi liekki sammuu..