rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: K.E.V
« : 20.09.2019 kello on 14:37 »

Kyllä sen Alvin joutuu yksityinenkin asuntoautoissa ulkomailla maksamaan. Eli mikä on ongelma?  En minäkään kannata tuota esitettyä millään tavalla. Mutta erityistä ryhmän talousoppineet eivät ymmärrä seurauksia skenaariosta.
Kirjoittanut: HiTec
« : 20.09.2019 kello on 13:33 »

Jos esim caravanliike tuo sen vaunun Suomeen EU maasta, se ei maksa alv tuontimaahan. Vaan kun myy vaunun, niin sitten kotimaahan. Taas itse mainitsit aiemmin että piti lähtä maahan maksaa niin se ei voinut koskea kuin omaa vaunuasi.

Kuten jo sanoin, yhdistät nyt sujuvasti firman jälleenmyyntiä varten maahantuoman ja yksityisen tuonnin/tuottamisen toisiinsa - enkä itse edelleenkään ole puhunut kuin yksityisestä tuonnista ihan noin ylipäätänsäkin, koskematta mitenkään juurikin vain ja nimenomaisesti tuota omaa vaunuani, enkös ???

Jos nuo verot as.autoille tulee, niin faktisesti niiden käytettyinä tuonti tulee repeämään aivan kuten henkilöautoille on käynyt jo nyt => valtio tulee taatusti menettämään as.autoista keräämäänsä verokertymää kun ALV tulee jäämään sinne myyntimaahan, sillä siellähän ne on aikanaan uusina kuluttajille myyty. Tämän ehdotuksen torppaamalla sen sijaan uusien kauppa säilyisi yhä täällä ennallaan ja näin nuo ALV:itkin tilitettäisiin Suomen valtiolle kuten tähänkin saakka 8)

Toinen seuraus tuon hintarepeämän vuoksi tulee olemaan as.vaunuihin siirtyminen, joissa niitä on jo tasaiseen tahtiin tuotettu myös uusia yksityisesti maahan ja jälleen ne ALV:it ovat jääneet sinne myyntimaahan. Enkä epäile hetkeäkään etteikö tuo yksityinen tuonti myöskin kasvaisi as.vaunukaupan kasvaessa jo muutenkin, tiedä vaikka tämäkin keinu vielä kääntyisi yksityisen tuonnin puolelle enenevissä määrin. Ja jälleen valtio ottaisi tästä nokkaansa verokertymänsä muodossa yhä vaan lisää. Se tilisiirto as.vaunukauppiaalle kun on ihan yhtä "vaikeaa" oli se kauppias sitten Suomalainen tahi esim. Saksalainen, miksei siis Saksalainen jos tarjonta on parempaa, toimitusajat lyhyempiä ja lisäksi siitä kuittaa ALV-edunkin, varsinkin Suomalainen kuluttaja kun usein on aika periaatteellinen jos centinkään voi mitenkään veroissaan säästää 8)
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 20.09.2019 kello on 13:00 »

Kumpi on tuontimaa?
Se johon tuodaan vai se josta viedään?
Entä kenen kotimaa? Jälleenmyyjä liikkeen vai ostajan?



Kirjoittanut: K.E.V
« : 20.09.2019 kello on 12:55 »

Jos esim caravanliike tuo sen vaunun Suomeen EU maasta, se ei maksa alv tuontimaahan. Vaan kun myy vaunun, niin sitten kotimaahan. Taas itse mainitsit aiemmin että piti lähtä maahan maksaa niin se ei voinut koskea kuin omaa vaunuasi. Saksassa ovat aika tarkkoja ALV huijareitten vuoksi. Eivät anna alv0 ihan mille yritykselle vaan. Niin paljon ollut väärinkäyttöä.
Kirjoittanut: HiTec
« : 20.09.2019 kello on 09:44 »

Älä nyt taas sotke sun yksittäistuonnilla koko juttua. Jos firma tuo sen niin se maksetaan vasta täällä kun yritys myy sen kuluttajalle. Eli maksaa alv 0 siitä lähtömaassa

Ja missä vaiheessa mukamas mainitsin että firma sen toisi? Ainakin mun silmään tuosta kommentistani löytyvät mm. sanat "tuot" ja "tuodessasi", eikös. Toki toimeksiantona maahantuomisen saaneet välittäjät yms. erikseen, mutta luonnollisestikin jos firma sen täällä myy kuluttajalle, niin täällä maksetaan siitä as.vaunustakin uuden ALV ihan normaalisti tänne. Mutta hei ... Eikös tuo ole jo ihan tavallista as.vaunujen maahantuontia ja kauppaa muutenkin, aika harvaa niistä täällä kuitenkaan on valmistettu, eix ni. Eli kumpikohan tässä nyt taas sotkee näiden asioiden kanssa ::)
Kirjoittanut: 88k5
« : 20.09.2019 kello on 09:37 »

Täällä ei ole autovero ongelmaa.(vielä) Omat kustannukset vuodessa:
Liikennevakuutus 108, euroa.  Katsastusmaksu( 35-40 euroa (riippuu paikasta) josta saa karavanjäsen alennuksen. Jäsenmaksu 20 euroa / vuosi.

Mainittakoon lisäksi jos jotain kiinnostaa. Matkailuvaunun liikennevakuutus  4,75 euroa / vuosi. (katsastusmaksu: 15 euroa)
Maa: Viro/Eesti ?
Kirjoittanut: MCL
« : 20.09.2019 kello on 08:36 »

Voi härttasengyyder 😠

Voi, nyt hävettää, olet jälleen oikeassa.

Olisihan se ihan kauheaa, että meillä Suomessa olisi 10 vuoden kuluttua samalainen ilmasto, kun nyt on esimerkiksi Ranskassa tai Italiassa. Näinhän ovat hurjimmat ennusteet väittäneet tilanteeksi noin 500 - 1000 vuoden päästä nykymenolla.

Kyllä on vaan parempi, että me 0.6% maailman väestöstä näytämme esimerkkiä viidelle eniten CO2 tuottavalle maalle, joiden kokonaisosuus maailman hiiilidioksidipääst öistä lienee vaatimatonta 80% luokkaa.

Matkailuautojen verotuksen voimakas korottaminen ( sekä tasapuolisuussyistä matkailuvaunujen ) on erinomainen askel osoittaa muulle maailmalle ihan ne kriittisimmät kohdat taistelussa lämpenemistä vastaan.

Seuraavaksi voimme kriminalisoida Suomessa, ihan yleisen esimerkin vuoksi muille maille opittavaksi, autoilun yleensäkin, puun- turpeen- ja öljynpolton, lihansyönnin ja määrätään peruskouluissa pakolliseksi aineeksi itsensäsyyllistämis oppi, jossa oppilaat laitetaan toistamaan päivittäin oppitunnin ajan lausetta " suomalainen, olet syyllinen ilmaston lämpenemiseen itsekkäällä kerskakulutuksella".
Samalla piiskataan omaa selkää oppilaan itse kierrätysmateriaali sta valmistamalla ruoskalla.

Kyllä sitten muu maailma ymmärtää ja seuraa esimerkkiämme...... .................
Kirjoittanut: Haoltu
« : 19.09.2019 kello on 22:08 »

Matkailuautojen verottamisella saadaan Suomen ilmastoa lämmittävä, Suomessa tuotettu hiilidioksidi vähemmäksi. Ja kun ihmiset sitten matkustavat ulkomaille lentäen saastuttamasta Suomen ilmastoa, Suomen ilmastomuutos pysähtyy.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla

Täällä ei ole autovero ongelmaa.(vielä) Omat kustannukset vuodessa:
Liikennevakuutus 108, euroa.  Katsastusmaksu( 35-40 euroa (riippuu paikasta) josta saa karavanjäsen alennuksen. Jäsenmaksu 20 euroa / vuosi.

Mainittakoon lisäksi jos jotain kiinnostaa. Matkailuvaunun liikennevakuutus  4,75 euroa / vuosi. (katsastusmaksu: 15 euroa)
Kirjoittanut: ktako
« : 19.09.2019 kello on 21:14 »

Matkailuautojen verottamisella saadaan Suomen ilmastoa lämmittävä, Suomessa tuotettu hiilidioksidi vähemmäksi. Ja kun ihmiset sitten matkustavat ulkomaille lentäen saastuttamasta Suomen ilmastoa, Suomen ilmastomuutos pysähtyy.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
eipä tässä kauaa ole, kun lehtien palstoilla oikein kehuttiin miten karavaanarointi on ilmaston kannalta ympäristöystävällis tä verrattuna lento ja laivamatkailuun ???
Tästähän ei ole varsinaisesti kysymys, vaan valtion rahan tarpeella. näillä suunnitelmilla verotulot vain vähenevät.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 19.09.2019 kello on 19:05 »


Kunpa se olisi 10C kymmmenssä vuodessa, niin not bad!
Voi härttasengyyder 😠