Kirjoittanut: T-Cat
« : 2.09.2019 kello on 15:21 »
Olikos sulla paripyörä alusta Rimorissa?
Kysäsin tuota myös foorttilta ja lupasivat 3850kg korotuksen eikä tarvis mitään muutoksia.
Kyllä on 2005 mallinen.
Kirjoittanut: T-Cat« : 2.09.2019 kello on 15:21 »
Kyllä on 2005 mallinen. Kirjoittanut: Karabiilisti« : 2.09.2019 kello on 11:05 »Rimor ei sitten vastannut yhtään mitään sähköpostikyselyyn. Suomen Fordin tyyppihyväksynnän kaveri vastasi, lupasi 3550 kg kokonaismassan, paperit 160€ jälkivaatimuksella. Kysyi vielä että miksi haluan korottaa kokonaismassaa Olikos sulla paripyörä alusta Rimorissa? Kysäsin tuota myös foorttilta ja lupasivat 3850kg korotuksen eikä tarvis mitään muutoksia. Kirjoittanut: svc« : 30.08.2019 kello on 07:12 »Kyllä tuo koskee raskasta kalustoakin. 16§ 1. momentissa ei eritellä ajoneuvoluokkia. Niitä aletaan tarkentamaan vasta 2. momentista eteenpäin
Kirjoittanut: Aakku« : 29.08.2019 kello on 23:27 »^
Ok... Nuo ovat siis enintään 3,5 tonnisen vaatimuksia. Minä pähkäilin lähinnä yli 3,5 tonnisten talvirenkaita. Lainaus Kuorma-autossa, linja-autossa ja kokonaismassaltaan yli 3,5 tonnin henkilöautossa sekä sellaisessa traktorissa, jonka rakenteellinen nopeus on yli 60 kilometriä tunnissa, on joulu-, tammi- ja helmikuun aikana käytettävä vetävillä akseleilla, lukuun ottamatta ohjaavia vetäviä akseleita, talvirenkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 5,0 millimetriä. Muilla akseleilla sekä mainitulla ajoneuvolla vedettävän perävaunun ja hinattavan laitteen kaikilla akseleilla on tällöin käytettävä renkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 millimetriä. Kirjoittanut: 88k5« : 29.08.2019 kello on 22:26 »Mistä pykälästä tuollainen maininta löytyy...?https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#L3P16 Lainaus Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä Kirjoittanut: Aakku« : 29.08.2019 kello on 20:37 »Kuluspintavaatimus ei koske paripyörän toista rengasta. Saa olla jopa alle 1.6mm kesät-talvetMistä pykälästä tuollainen maininta löytyy...? Kirjoittanut: 88k5« : 29.08.2019 kello on 13:13 »No nyt on jo joutunut käymään B:näkin rekkakatsastusasemi lla kunnei mahdu noihin pikkuautojen asemiin korkeudesta ja jos sattuu mahtumaan niin nostureille kun akseliväli on niin pitkäKuluspintavaatimus ei koske paripyörän toista rengasta. Saa olla jopa alle 1.6mm kesät-talvet D-vero sama, 0.9cnt/pv/100kg, siis kun paino 3500-3599kg Jos CO2 mukainen perusvero (kuten mulla oli) ei vaikuta. Jos painon mukaan, 3401 kg tai yli sama hinta.. Vakuutuksista en tiedä. Kirjoittanut: Karabiilisti« : 29.08.2019 kello on 13:03 »No nyt on jo joutunut käymään B:näkin rekkakatsastusasemi lla kunnei mahdu noihin pikkuautojen asemiin korkeudesta ja jos sattuu mahtumaan niin nostureille kun akseliväli on niin pitkä
100kmh lappu lähtee koht kaikista pois joten sen lähteminen ei haittaa Onkos talvirenkaat että neljästä saman akselin kumista pitää olla yli 5mm:ä 2 vai kaikki 4? ...jää kyllä aika vähän kulutusvaraam hyvä jos uudessa kumissa on edes 10mm. ong tietoa mitäpä tapahtuisi auto ja käyttövoimaverolle? vakuutukselle? Kirjoittanut: 88k5« : 29.08.2019 kello on 12:40 »Ajokortti kyllä riittää mutta ei tuossa ole mitään järkeä korottaa tuolle kokonaismassalle.No ei. - Katsastusmaksu tuplaantuu ja asemat harvenee - talvirenkaiden takapyörien urasyvyys minimi nousee 3.0mm > 5.0mm, koskee paripyörän toisia (jos on) - siis vain vetäviä, jos eivät ole ohjautuvia (Ducatoa ei koske siis) - 100km/h lappu lähtee, jos oli - yli 750kg kärryn veto vaatii C1E/CE -kortin -- ulkomailla ajosta lähtee huolettomuus = ota selvää pitääkö olla boksi vai vignette, koskee ohitus/kaistakielto sitten siunuakin, aja hiljaa.. Kirjoittanut: seppoko« : 29.08.2019 kello on 11:00 »Aika pieni hyöty tuo 50kg.... vaatii sitten C1 ja nopeuskin rajoittuu...tosin olishan se komiaa ajella kuorma-autolla. Ei ole kuitenkaan kuorma-auto vaan M1-luokan henkilöauto alalajina matkailuauto. |