rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 8.08.2019 kello on 13:03 »

Ei sitä hitsaamista tarvi pelätä...helppoa kuin voin levitys leivälle.
15e kolvilla tekee jo ihmeitä. Kuumailmapuhaltimel la ei kannata yrittää.
Kirjoittanut: Tarvasjoki
« : 8.08.2019 kello on 10:36 »

Sikaliimalla tuki sisäpuolelle, vaikka alumiinipellistä, ja pakkelia halkeemaan.
pakkelit ei pysy jos pistät sikaa sisäpuolelle kun on joustavaa niin elää , hitsattava on .
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 8.08.2019 kello on 08:16 »

Sikaliimalla tuki sisäpuolelle, vaikka alumiinipellistä, ja pakkelia halkeemaan.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 8.08.2019 kello on 07:35 »

tuo hitsattavuus on helppo tutkia kun ottaa kolvin käteen ja kokeilee näkymättömässä kohdassa miten se sulaa.
Sulattamalla ne on tehtykin joten samalla menetelmöllö saa korjattua
Kirjoittanut: volvo
« : 7.08.2019 kello on 22:55 »

jos lähtee leikkimään lasikuidulla, kannattaa katsoa kovetteen pakkaus päivämäärä. osassa on ja osassa ei. erään ruotsalaisen firman kovetteen kanssa oli ongelmia ja toinen toimi kun oli pakkaus päivämäärä.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 7.08.2019 kello on 22:21 »

  Muoveja on "sen sataa sorttia".
  Muovien tuntijoita kovin harvassa, koska on muoveja joihin ei liimat, hartsit tai maalit tartu. Lienee viisainta kokeilla pienellä kokeella mikä tarttuu, vai tarttuuko mikään. Ihan kaikkia muoveja ei kait voi hitsatakkaan, tai ovat ainakin vaikeita hitsata, toiset taas helppoja hitsata.
  Muotin kautta uuden tekeminen, tarkoittaa harrastusta pitkäksi aikaa.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 7.08.2019 kello on 19:07 »

Riippuu paljolti tekijän mieltymyksistä ja taidoista.

Toinen asia on sitten kannattaako niitä välttämättä korjata....
Kirjoittanut: RR
« : 7.08.2019 kello on 16:35 »

Mulla ei ole kokemusta muovin hitsauksesta, ni en uskalla sitä kommentoida mitenkään. Se saattaa olla fiksuin ratkaisu noihin halkeamiin.

Jos itse tekisin niin taakse se lasikuitu, halkeamia avaisin mekaanisesti ja halkeamaan joku muovikitin tapainen. Tai jos haluaisin siistimmän ni tekisin sen muotin ja sen kautta käytännössä kokonaan uuden osan. Aika paljon kiinni siitäkin minkälaisen lopputuloksen haluaa ja kuinka paljon haluaa käyttää tunteja siihen

Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 7.08.2019 kello on 12:32 »

Montaa muovilaatua voi hitsata ihan perusvehkeillä

https://www.youtube.com/watch?v=KcYvQKRBM-I

Kirjoittanut: mtalo
« : 7.08.2019 kello on 11:40 »

Tarttuuko muoviin epoksihartsi paremmin kuin polyesterihartsi? Jos vain takapuolen turaisi, miten näkyvän saa pintapuolelta korjattua? Hitsaamalla? Vai tarttuuko tuohon jokin "pakkeli".

Eihän tuo näkyvä puoli kyllä jää kovin hienoksi, kun siinä on nytkin se pelli paikka.