rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: smy
« : 31.07.2019 kello on 18:14 »

Mulla tulee kyllä Ducato Maxi kun hakee varaosakaupasta osia rekisteritunnuksell a. Tiedä sitten.

3400kg ja 15" renkaat.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 31.07.2019 kello on 17:55 »

Ei läheskään kaikki maxit ole kuorkkeja.

Mutta nimenomaan ei maxi luovuttajaksi niin saat todistettua muutiskatsastuksess a osat helpommin. Ja sitten muutoksen jälkeen auton papereihin lappu mitä osaa on vaihdettu... Liian usein rakenneltujen kanssa tulee ongelmia kun vaihdetaan jotain...
Kirjoittanut: Moska
« : 31.07.2019 kello on 15:23 »

Hommaa rinalle 2,5 tai 2,8 moottorinen 10-14 Dugato (ei maxi alustaista on kuormaauto)yleensä ei tarvitse lupia koska samaa autoa saa myös isomalla koneella 1,9 ja 2,5 vaihteistot erilaiset ja etujarrut tuuletetut niin jarrulaitteet joutuu vaihtaan,hammastanko myös koska letkutus erilainen(kytkin kannatta tarkistaa ja hammashihna vaihtaa kun kone on irrallaan.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 31.07.2019 kello on 11:36 »

 Maxin tunnistaa helpoimmin pyöristä, 16 tuumaa ja pulttien jako 5x130. Ja kokonaispaino on 3500kg vähintään.
Pikkukopassa 5x118 ja 15 tuumaset ja kokonaispaino vähemmän kuin 3500 kg.



Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 31.07.2019 kello on 11:12 »

https://www.wheels.fi/muutoskatsastus-ja-moottorin-vaihto-saannot/


on siinä puuhaa...moottorin lisäksi pitää vaihtaa ja tehdä selvitykset alustasta, jarruista yms yms  mutta jos varaosa auton saa melkeen ilmaseksi niin näppärä mies selviää...kunhan paperihommat hallussa myös.  Thumb
Kirjoittanut: Aakku
« : 31.07.2019 kello on 11:09 »

Mites muutoskatsastus...?

Pitääkö jarruja ym. vahvistaa?
Kirjoittanut: Makeko
« : 31.07.2019 kello on 10:51 »

Kiitos tiedosta. Mistä tietää onko maxi koppa vai mikä? Joku sanoi että vaihtaa etupään hilppeet kokonaan, niin menis sillä. Riittääkö?
Kirjoittanut: jiikoo
« : 31.07.2019 kello on 10:43 »

Aika paljon noiden kanssa pelanneena voisin väittää että onnistuu.

Yleensä noi 2.5td koneet on maxi kopassa kiinni ja 1.9td ei ole maxi.

Pikkukopassakin tuota isompaa konetta on ollut, eli varmista että on oikeanlaiset vetoakselit, niitä tietty saa uusinakin.

Katsastuksessa tietty tarvitset todistukset että tuota konetta on ollut vastaavilla jarruilla jne.

Tietty jos on kokonainen maxi korinen mistä vaihtaa kaikki maxi osat niin sitten saa koko alustan tukevammaksi. Mutta onhan siinä sitten enemmän työtä kun vaihtaa myös taka-akselin, kaikki jarruosat pääsylinteristä alkaen ja etutolpat jne. Toisaalta aika suoraviivaista hommaa. Ja samalla kun laittaa uudet puslat/kääntölaakerit/iskarit jne. niin on pitkäksi aikaa kunnossa.

Kirjoittanut: Makeko53
« : 31.07.2019 kello on 09:09 »

Mulla LMC Liberty, vm 1997, jossa Fiatin 1.9 td moottori. Moottorissa nyt vika ja vaatis koneremonttia ja ajatuksena olisi vaihtaa siihen Fiat Ducaton , vm 1997, 2.5 TD moottori,vaihteisto ja  apulaitteineneen kaikkineen. Onnistuuko? Onko jollakin tietoa onko ongelmia?