Kirjoittanut: RamiA
« : 2.07.2019 kello on 11:48 »Vaihteiston päälle näkyvä vuoto tulee todennäköisesti nopeusmittarin vaijerin liitoksesta. Vanhoissa 85-90 laatikoissa pyörivä vaijeri uittaa öljyä ulos liitoksen kautta. Tehdaskorjauksena vanhempiin suositeltu 5 mm reijän poraamista ratasosan yläpuolelle anturin runkoon ja tiivistää vaijerin liitos vaihteistoon metallikulmalla, joka painaa vaijerin tiiviimmin vaihteiston reikään. -91 eteenpäin pitäisi vaihteiston sisällä olevassa akselissa/ pyörittimessä olla jo n. 5 mm pitkä vastakierrepätkä, joka pysäyttää öljyn nousemisen. Muutaman puolen litran hyväksi todettu öljyn ylitäyttö lisää tätä lähinnä kosmeettista haittaa.


"Jotenkin" tulee nyt kyllä mieleen että ex. omistaja on täyttänyt tuota juurikin tikun reiästä, mahd. jopa vain myyntiä varten => tikussa neste näytti kirkkaalta
Öljykorkin magneetti oli kuitenkin puhdas, joten ihan mitään ylitraagista tuo öljyn väri ei liene. No nyt kuitenkin on kipattu 2 litraa Mobil Mobilube HD 80W-90 tuonne askiin = ylitäyttöäkin siis on jotta 5:kin kestäisi käyttöä. Ja kyllä, askin päällä on huohotin-tulppa, joten siltä osin ei liene pelkoa paineistakaan 
. Oletteko ostelleet aluvanteita ko. vehkeeseen tai onko jollain ylimääräisenä sellaiset.
No eihän sitä lomalla kiire mihinkään ole, siitä homma ole kiinni. Johan tuo 80km/h rak.rajoituskin tekee asian melko selväksi, mutta kyllä se kunnon moottori silti tekisi matkanteosta huomattavasti mukavampaa, miellyttävämpää. Jo pelkkä ahdin muuttaisi asiaa melkoisesti, mutta... 