rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 1.04.2019 kello on 10:32 »

Kuopion Koukkupajalta kysyessäni, oli vastaus, että matkailuautojen asennukset on keskitetty vain Ouluun.
Tarkkana sitten ko. paikan kanssa.

Kaveri haukkui kirosanoin putiikin. Oli sopinut ennakkoon asennusajan klo 9 (oli sopinut asiakaskäynnin koko päivälle) ja ip hakisi auton pois. Kotoa matkaa 300km/sivu.
Oli kuulemma 2 autoa jonossa ennen häntä - iltapäivästä ottivat työn alle, että aamulla voit noutaa..
Kirjoittanut: seppoko
« : 31.03.2019 kello on 23:39 »

Kuopion Koukkupajalta kysyessäni, oli vastaus, että matkailuautojen asennukset on keskitetty vain Ouluun.
Kirjoittanut: Heisenberg
« : 31.03.2019 kello on 22:40 »

Onko koukkuprojekti edennyt? Kyselen kun itsellä samalla alustalla näköjään oleva Solifer-644. Onko tämä nyt Al-ko alusta vai ei? Ja oletko löytänyt sopivaa koukkua, tarvisikohan koukun yltää ihan autoon asti vai riittääkö noihin jatkopalkkeihin tuolla?

Ei ole koukun hankinta edennyt, Hymeri pötköttää vielä talviunilla. Koukkupajalla ajattelin poiketa kyselemässä hintoja jossain välissä kunhan kevät etenee. Kaikki Al-ko alustalle myytävät vetokoukut näyttää olevan sellaisia jotka kiinnitetään muutamalla pultilla runkoaisojen päihin.
Kirjoittanut: 88k5
« : 29.03.2019 kello on 10:17 »

Mistähän sen saa selville? Autohan ei ole ihan uusi enää..
Jos liian orjallisesti pilkkusääntöjä lukee; et mistään, ei silloin edes uutena (esim, v2000) joka nippeliin e-hyväksyntä leimoija laitettu - välttämättä tuolloin edes eden e-tyyppihyväksyntää 2. vaiheen mallisarjalle ollut.. katsastajalle ei ole pätevyyttä selvittää onko rungon pulttiliitosjatkoai sat 2. vaiheen valmistajan tekosia vai seuraavan tai nyrkkipajan, jos fiksusti ennen alustasuojausta laitettu+ päälle käyttövuosia ja kuraa.. kunhan ei katsurin silmään (vai vasaraan) tunnu heiveröltä.

Jos puhdasta rautaa/maalattua rautaa 20 vuotta ruostuneen jatkona on, mielenkiinto toinen ja todistelappuja voi kysellä. Tosin tuon ikäisessä taisi riittää (ihan vetokoukkua myöten), että on pykälävaatismusten mukainen ilman e-hyv.merkkiä. Asentaja/asennusliike vastaavuudesta, mutta auton ikä huomioiden voi olla turhaa kysellä, eli tämän hetkisen omistajan riesa.
Kirjoittanut: Spraitti
« : 29.03.2019 kello on 09:55 »

Mistähän sen saa selville? Autohan ei ole ihan uusi enää..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 29.03.2019 kello on 09:26 »

tarvisikohan koukun yltää ihan autoon asti vai riittääkö noihin jatkopalkkeihin tuolla?

Jos jatkot on hyväksytty koukun kiinnittämiseen, niihin voi laittaa.
Kirjoittanut: Spraitti
« : 28.03.2019 kello on 23:35 »

Onko koukkuprojekti edennyt? Kyselen kun itsellä samalla alustalla näköjään oleva Solifer-644. Onko tämä nyt Al-ko alusta vai ei? Ja oletko löytänyt sopivaa koukkua, tarvisikohan koukun yltää ihan autoon asti vai riittääkö noihin jatkopalkkeihin tuolla?
Kirjoittanut: Cädi
« : 14.03.2019 kello on 20:01 »

1. vaiheen rakentaja eu säännösten mukaisesti on määritellyt ajoneuvolle yhdistelmämassan. Jos 2. Vaiheen rakentaja on jättänyt sen syystä tai toisesta pois, jos epäröi kannattais varmaan pyytää 1. Vaiheen rakentajalta nuo arvot. Käytännössä jos vetää vaikkapa 750 kg yhdistelmää tällaisella autolla, jossa yhdistelmälle ei ole merkitty painorajoja, tuskinpa tien päällä tulee ongelmaa, vaikka ratsiaankin joutuisi, kunhan koukku on kuranttia tavaraa ja muuten kärryn ja vetoauton painot pysyvät kurissa. Tietenkin jos sattuu oikein virkaintoinen ja valveutunut poliisi saattaa tulla selvittelyä. :o

Viimeisen vaiheen valmistaja määrittää aina kaikki massat. Asuntoautossa  saattaa olla 3:kin valmistajan vaihetta, mutta muilla kuin viimeisellä ei ole valtuuksia kirjoittaa massatodistusta, joka tarvitaan esim. muutoskatsastuksess a kun halutaan lisätä rek. otteeseen vetomassat, jos niitä ei ole jostain syystä aikaisemmin merkattu.
Suomessa kelpaa vain valmistajan todistus massoista, vaikka esim. tuv-nord kirjoittelee massatodistuksia joihinkin autoihin.
Kirjoittanut: kimi
« : 11.03.2019 kello on 11:32 »

Itse en ole tuon II vaiheen tekijän minkäänlaista lappua autosta löytänyt. Ford on määritellyt koukulle enintään 2500 kg.
Koukunvalmistaja on tehnyt koukun ja sen tarraan laittanaut merkiksi II vaiheen tekijän ja painorajaksi 2000kg.

Vuosimalli 2002
Kirjoittanut: ktako
« : 11.03.2019 kello on 11:24 »

1. vaiheen rakentaja eu säännösten mukaisesti on määritellyt ajoneuvolle yhdistelmämassan. Jos 2. Vaiheen rakentaja on jättänyt sen syystä tai toisesta pois, jos epäröi kannattais varmaan pyytää 1. Vaiheen rakentajalta nuo arvot. Käytännössä jos vetää vaikkapa 750 kg yhdistelmää tällaisella autolla, jossa yhdistelmälle ei ole merkitty painorajoja, tuskinpa tien päällä tulee ongelmaa, vaikka ratsiaankin joutuisi, kunhan koukku on kuranttia tavaraa ja muuten kärryn ja vetoauton painot pysyvät kurissa. Tietenkin jos sattuu oikein virkaintoinen ja valveutunut poliisi saattaa tulla selvittelyä. :o