Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 28.02.2019 kello on 21:59 »joo uudemmissa on egr lämpötilatunnistin joka tunnistaa että venttiilin lämpö muuttuu kun se auennut...
ainakin joissain
ainakin joissain
Kirjoittanut: Karabiilisti« : 28.02.2019 kello on 21:59 »joo uudemmissa on egr lämpötilatunnistin joka tunnistaa että venttiilin lämpö muuttuu kun se auennut...
ainakin joissain Kirjoittanut: tsahkali« : 28.02.2019 kello on 19:32 »asiaa tutkiskellessa on selvinnyt että valvonta perustuu ilmeisesti venttiilimoottorin liikkeeseen... On siellä muitakin kyttäyskohtia. Valitettavasti. Kirjoittanut: Karabiilisti« : 28.02.2019 kello on 14:34 »asiaa tutkiskellessa on selvinnyt että valvonta perustuu ilmeisesti venttiilimoottorin liikkeeseen...
eli jos venttiilimoottori pääsee normaalisti kulkemaan niin vikailmoa ei kait tule tulppauksen jälkeen. Kirjoittanut: 88k5« : 28.02.2019 kello on 10:27 »Niin, monessako bensakoneessa on edes EGR:ää?
Taitaa olla vain tietyissä, ja tietyn aikakauden laitteissa. NOx-hallinta toteutettu sittemmin muuttuvalla venttiilinajoitukse lla paljon paremmin. Bensa-egr:eissä jäähdytys ongelma kun pakosarjassa pakolämpö keikkuu parhaimmillaan lähemmäs 2000oC, normidieselin jäädessä alle puoleen.. Bensavehkeen teho- ja kulutuspuoleen egr:n tulppaamisella saattaa olla suurempi merkitys kun ilmamäärällä suureltaosin moottorintehoja säädellään ja pakokaasujen takaisinkierrätys on pois tuosta rankasti rajatusta ilmasta enempi pois, mitä dieseleissä.. Kirjoittanut: juzzi« : 28.02.2019 kello on 09:10 »Minusta ongelma ei ole venttiili ja putsaus, vaan se törky jota imupuolelle tulee. Olispa ollut noin halpaa mullakin, Ranskalaiset on kalliita elättää Kysyin egr:n tulppauksesta silloin kun venttiili vikaantui, mutta ei suositellut, koska rellu tosiaan antaa vikailmoituksen ja viimeistään katsastuksessa päästömittaus menee poskelleen. Tiedä sitten onko perää. Muistaakseni mekaanikko silloin sanoi, että likipäin kaikki uudemmat autot antaa vikailmoituksen, mikäli venttiili tulpataan. Vaihto ei myöskään ollut ihan pieni homma, aikaa meni yli 2 tuntia + venttiillin alustus päälle. Itse venttiili oli tommonen litran maitopurkin kokoinen mötikkä. Mutta joo, itsekin ilman muuta tulppaisin sen, jos sen järkevästi pystyisi tekemään. Kirjoittanut: megaman« : 27.02.2019 kello on 21:11 »Opelissa (Omega X20XEV) oli aikoinaan egr-venttiilin päällä ruuvi, josta venttiilin sai kääntää kiinni. Tyhjäkäyntimoottori pysyi puhtaana ja käyntihäiriöt loppui.
Kirjoittanut: pamaus« : 27.02.2019 kello on 20:33 »PSA:n HDI diesel koneissa aikoineen Egr venttiilin sai tukittua "puutapilla" letkusta
Ei tehnyt mitään virheilmoitusta. Kirjoittanut: Karabiilisti« : 27.02.2019 kello on 16:00 »Deletointi voidaan tehdä mihkä vaan kaiketi...esim
http://www.optimoiautosiloimaa.fi/egr-poisto autoa ohjaa tietokone jota voi ohjelmoida... obd:ssä ei näy sentään ihan kaikki... ja koti obd:lläkin saa nuo koodit nollattua. Itseäkin mietityttää että kannattaako tuota vaihtaa ja päästää tuota pakotöhnää koneen imupuolelle ollenkaan.... osan vaihto sinällään on helppo eikä edes kallis. Tuo laitehan on vähän kuin pissisit kajatuoppiisi 15% niin näinhän päästö vähenee sen 15% ! Kirjoittanut: tsahkali« : 27.02.2019 kello on 13:48 »Itse aikoinaan vain putsasin jumiuttelevan egr venttiilin, toimi sen jälkeen vuosia ongelmitta. Minusta ongelma ei ole venttiili ja putsaus, vaan se törky jota imupuolelle tulee. Vikailmoitukset on sitten autokohtaisia. Ransu vilkuttelee silloin-tällöin. Uusi venttiili maksoi muistaakseni 80€ kotiin tuotuna ja sen lapun poisto kerran vuodessa on 2+2 min. Kirjoittanut: 88k5« : 27.02.2019 kello on 13:15 »Saakohan egr-deleteä edes bensavehkeisiin tehtyä "näkymättömästi"? Katsastuksessahan OBD-diagnostiikka pakkopullaa.. dieseleissähan ei OBD:ta lueta.
|