rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: El Maco
« : 23.12.2018 kello on 22:43 »

Onko tietoa maxiducsun takajarruista, kun akselin Al-ko? Käsijarru pitää heikosti, pyöräkiilojen päällä kestää nippanappa kun kiskoo kahvan kattoon. Meinasin avata ja tarkistaa osat, mutta auton kuitteja selaillessa selvisi, että takajarrut on suht äskettäin raskoneen remppaamat. Eli ennen isompaa savottaa Kannattanee säätää. Onko jarrut samat kuin normi ducatossa?
Kirjoittanut: Hemi
« : 20.12.2018 kello on 10:43 »

Nyt Ducato kävi katsurilla ja läpi meni heittämällä! Jarruvoimaakin tuli 3,7 Kn. heittämällä.
Tuohon autoon ei kyllä tarvikekengillä olisi millään saanut riittävästi rutistusta ja aikaa ei ollut hirveästi käytettävissä säätöön.
Alkuperäisillä palikoilla noi arvot saavutettiin säätötangon lyhvimmällä asennolla. Nyt silläkin asennolla ollaan tilalanteessa, ettää laahaako vai ei.
Kevyempään autoon saattaa onnistua tarvikeosilla, mutta tuon auton oma painokin on lähes 4000 kiloa kokonaispaino on 4500 kg, niin silloin tarvitaan kaikki mahdollinen saatavilla oleva teho jarruihin.

Noi jarrut kyllä tuppaa unohtumaan katsastuksen jälkeen kokonaan. Eipä noita juuri tule availtua muutoin. Nyt kyllä täytyy yrittää muuttaa tapoja ja etupään
jarrut tulee käydä läpi talven aikana. Pientä heittoa näkyi dynossa ja se juoruileekin jonkun jumittavan jarrusatulassa.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 20.12.2018 kello on 07:00 »

Kyllä ne lopulta minun autoon tuli ihan huippu kässäri tarvikekengillä kunhan ne oli sovittunu rumpuun ja säädetty oikein.
Kunhan vivusto liikkuu hyvin ja välykset on poistettu .
Löysätään takemmat vailerit ettei vissiin kanna .
Säädetään kenkien säätöruuvista mahd lähelle muttei laahaamaan.
Viimeisenä kiristetään takemmat vaijerit niin että kengät alkaa laahaamaan ja sitten vain sen verran löysätään vaijeria että laahaus loppuu.
Tällä säädöllä mä sain hyvin pitävät jarrut noin puolella kahvan liikkeellä siis muutaman päivän treenillä >:( :o :D
Kannattasi varmaan tän mallin kässäristä pitää huolta vähän ennemmin kuin katsastusviikolla :-X
Paraskin puhuja :-[
Kirjoittanut: Hemi
« : 20.12.2018 kello on 01:08 »

Juuri muutema päivä ducaton käkkärin kanssa tapelleena, jokunen käytännön kautta opittu neuvo.
Alunperin homma lähti käyntiin vuosikatsastuksessa tulleesta käsijarrun tehottomuudesta johtuneesta hylystä.
Jarruvoimaa ei lytynyt, kuin 1 Kn verran, kun olisi pitänyt olla vähintäin 3 Kn.
No kengät/rumpu olivat kuluneet ja eikun uutta tilalle.

Boshin uudet levyt ja tarvikekengät  tilalle ja koeilemaan, että paraniko. Pito ei tuntunut kovin hyvältä, mutta päätin lähteä konttorille onnea kokeilemaan.
Matkan varrella hinkkasin kevyesti kenkiä muutema sata metriä katsastuskonttorill e. Inssi ajoi auton dynolle ja arvot vasemmalla 0,2 kn ja oikella 1,0 kn!
Hemmetti, huonompaan meni. Kiireesti kotia kattomaan, että mikä tuota vasuria vaivasi. Pyörä ja rumpu irti ja kas-kitkapinnat vasurista irti!!!!!!! :o
Nyt nähtiin tarvikenkin laatu. No en jäänyt tässä vaiheessa miettimään reklamaatioita alkuperäisen myyjäliikkeen kanssa, vaan etsimään parempia kenkiä, mitkä kestää ja pitää.
Soitto Mikkelin AD,n varaosamaailmaan ja kyselemään mitä heillä olisi tarjota ongelmaan.
Heillä oli omakohtaista kokemusta aiheesta ja he olivat kokeilleet useita kenkiä katsastusremontissa . Tarvikekengillä merkistä riippumatta päästiin
1 Kn. jarruvoimiin. Kun haettiin Fiatin omat ja kalliit n. 280€ kengät, niin niillä päästiin yli 3 Kn. jarruvoimiin. Suunta siis kohti Mikkelin Ajanvaunua ja alkuperäiset  kengät noutoon.

Juuri testailin pihalla nyt tuota omaa autoa, missä on nyt alkuperäiset Fiatin kengät ja nyt pitää! Tuon auton kanssa saa näköjään tarvikeet unohtaa tyystin!
Katotaan mitä inssi huomenna, tai itseasiassa tänään tuumaa konttorilla, nyt olen jo hiukan toiveikas :)
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 20.11.2018 kello on 07:39 »

Takajarrun säätö voi olla hankala...jossei kengät asettuneet heti ihan kohdilleen niin voi alkaa rahnata jo ennenkuin oikeesti molemmat kengät rahnaa.
Eli kenkien säätöpyörästä ensin välykset pois molemmista kengistä.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 19.11.2018 kello on 22:20 »

Jos rummun halkaisija on kulunut liian suureksi niin säätämälläkään ei välttämättä saa pitoa.

Ja onko nyt varmasti se säätö aloitettu sieltä kengistä ensin?

Eli vaijereiden säädöt aluksi niin että ne on löysiä ja linkkuvipu, mihin käsijarruvivun vaijeri tulee, on topparissaan ja myös liikkuu kunnolla. Etuvaijerin voi säätää jo tässä vaiheessa niin että on tiukka mutta ei vielä liikuta vipua.

Sitten säädetään rummun sisältä kengät niin lähelle että kengät kahisee rumpuun.

Lopuksi takavaijeri ensin tiukaksi ja sitten siitä takaisin niin paljon että ei enää vedä.
Juurikin näin tein ja pari päivää kuluttelin kenkiä sopivaksi rumpuun.
Aukaisin uudelleen ja katsoin niin yksi kenkä ei puoliksikaan ottanut rumpuun :o
Karhensin vielä kerran hihnat ja koko säätö uudelleen .
Nyt pitää kässäri ihan hullun lailla .
Suorastaan nappaa takaset lukkoon puolella kahvan liikkeellä ;D ;D
Eli helevatan tarkkaa säätöä vain kengistä aina alkain ja viimeisenä takemmista vaijereistä löysä pois.
Mutta on ne turhan vit...maiset  >:(
Kirjoittanut: Knaus-90
« : 2.11.2018 kello on 17:13 »

Ei ole paljoa ajettu vielä muuta kuin eestaas hinkattu sata kertaa tässä pihalla.
Eniten ihmetyttää kuitenkin kässärin kahvan pehmeys kun siinä ei tunnu vastetta niin kuin viime remontin jälkeen vaan se nousee pehmeänä ylös asti vaikka varmana on välykset säädetty kohdalleen kaikista säädöistä.
Niinkuin jostain antaisi periksi joku paikka.

Jospa sulla kävi samoin kun mulla henkilö-autossa, kesällä vaihdoin rummut+kengät ja kaikki on
pelanut tähän asti ok, niin viikko sitten vaihdoin talvikumit, peruutin vähän matkaa ja laitoin
kässärin päälle, niin kuului kova kolaus takapyörästä ja meni kässäri kahva aivan veltoksi ja nousi
kahva ylös asti. Otin rummun auki niin toisen puolen käsijarruvaieri oli hypännyt jostain syystä
pois sieltä kolosta mikä on siinä linkussa. eikun vaijeri takaisin ja puristin sitä kolon reunaa pihdeillä
nyt ei pääse enää irtoamaan. Eipä ole ennen tomoistakaan sattunut, muutamat jarrut on tullu laitettua.
Kirjoittanut: jiikoo
« : 2.11.2018 kello on 13:02 »

Jos rummun halkaisija on kulunut liian suureksi niin säätämälläkään ei välttämättä saa pitoa.

Ja onko nyt varmasti se säätö aloitettu sieltä kengistä ensin?

Eli vaijereiden säädöt aluksi niin että ne on löysiä ja linkkuvipu, mihin käsijarruvivun vaijeri tulee, on topparissaan ja myös liikkuu kunnolla. Etuvaijerin voi säätää jo tässä vaiheessa niin että on tiukka mutta ei vielä liikuta vipua.

Sitten säädetään rummun sisältä kengät niin lähelle että kengät kahisee rumpuun.

Lopuksi takavaijeri ensin tiukaksi ja sitten siitä takaisin niin paljon että ei enää vedä.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 2.11.2018 kello on 08:43 »

Ei ole paljoa ajettu vielä muuta kuin eestaas hinkattu sata kertaa tässä pihalla.
Eniten ihmetyttää kuitenkin kässärin kahvan pehmeys kun siinä ei tunnu vastetta niin kuin viime remontin jälkeen vaan se nousee pehmeänä ylös asti vaikka varmana on välykset säädetty kohdalleen kaikista säädöistä.
Niinkuin jostain antaisi periksi joku paikka.
Kirjoittanut: Matkamies
« : 2.11.2018 kello on 07:02 »

Käsijarrukahva on säädetty liian kireälle ottamaan alhaalta asti? Kenkien yhdysrauta ei istu uusiin kenkiin joka voi johtua tarvike kengän väärästä mitoitukseata. Kenkien H-yhdysraudan vivunpuoleisen pään kolo on liian syvä uusiin kenkiin nähden. Onko kengät hioutuneet rumpuun vai onko jarrut vaan kasattu ja todettu ettei toimi.