Juuri muutema päivä ducaton käkkärin kanssa tapelleena, jokunen käytännön kautta opittu neuvo.
Alunperin homma lähti käyntiin vuosikatsastuksessa tulleesta käsijarrun tehottomuudesta johtuneesta hylystä.
Jarruvoimaa ei lytynyt, kuin 1 Kn verran, kun olisi pitänyt olla vähintäin 3 Kn.
No kengät/rumpu olivat kuluneet ja eikun uutta tilalle.
Boshin uudet levyt ja tarvikekengät tilalle ja koeilemaan, että paraniko. Pito ei tuntunut kovin hyvältä, mutta päätin lähteä konttorille onnea kokeilemaan.
Matkan varrella hinkkasin kevyesti kenkiä muutema sata metriä katsastuskonttorill
e. Inssi ajoi auton dynolle ja arvot vasemmalla 0,2 kn ja oikella 1,0 kn!
Hemmetti, huonompaan meni. Kiireesti kotia kattomaan, että mikä tuota vasuria vaivasi. Pyörä ja rumpu irti ja kas-kitkapinnat vasurista irti!!!!!!!
Nyt nähtiin tarvikenkin laatu. No en jäänyt tässä vaiheessa miettimään reklamaatioita alkuperäisen myyjäliikkeen kanssa, vaan etsimään parempia kenkiä, mitkä kestää ja pitää.
Soitto Mikkelin AD,n varaosamaailmaan ja kyselemään mitä heillä olisi tarjota ongelmaan.
Heillä oli omakohtaista kokemusta aiheesta ja he olivat kokeilleet useita kenkiä katsastusremontissa
. Tarvikekengillä merkistä riippumatta päästiin
1 Kn. jarruvoimiin. Kun haettiin Fiatin omat ja kalliit n. 280€ kengät, niin niillä päästiin yli 3 Kn. jarruvoimiin. Suunta siis kohti Mikkelin Ajanvaunua ja alkuperäiset kengät noutoon.
Juuri testailin pihalla nyt tuota omaa autoa, missä on nyt alkuperäiset Fiatin kengät ja nyt pitää! Tuon auton kanssa saa näköjään tarvikeet unohtaa tyystin!
Katotaan mitä inssi huomenna, tai itseasiassa tänään tuumaa konttorilla, nyt olen jo hiukan toiveikas