rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: massimo
« : 18.12.2011 kello on 12:12 »

Olen viime reissujen aikana jättänyt väliverhon läpän auki, että lämpöä on myös päässyt ohjaamon puolelle. Tietysti ulkopuolella on ikkunat ja ovet peittävä termopeitto. Kun väliverho on auki, niin autossa on paljon tasaisempi lämpö, eikä lattiakaan ole niin kylmä, kuin väliverhon ollessa alhaalla. Kaasua voi tietysti mennä pullo enemmän talvessa, mutta taitaa sitä rahaa mennä muihinkin turhuuksiin.
Kirjoittanut: Vesseli
« : 17.12.2011 kello on 22:05 »

Omanikin 6501, mutta T ja vm. -07. En ymmärrä ohjaamossa kiertävän lämmitysputken tarkoitusta. Putkessa kiertävä lämpö menee lähinnä harakoille, kun sen voisi käyttää asuntopuolella. Kuka lie mokoman keksinyt. Vaikka se putki kiertää ohjaamossa, ikkunat eivät ole olleet koskaan edes huurussa. Ilmeisesti väliverho estää kosteuden menon ohjaamoon. I-mallissa voi tilanne olla toinen, ei ole kokemusta.
Kirjoittanut: vmjt40
« : 17.12.2011 kello on 19:06 »

"ohjaamon lämmittäminen on turhaa haaskausta"---mutta kun alden patterit on myös ohjaamossa, niin ilman ulkopuolista tuulilasin peitettä kondenssivesi virtaa haitaksi asti. Sitä kehittyy tuulilasiin ja sivuikkunoihin todella paljon, joten ainoa mahdollisuus on käyttää kunnollista ulkopuolista peitettä, niin pysytään kuivana. Tuo kondenssivesi alkaa kehittyä jo +5 ja sitä kylmemmässä lämpötilassa, joten eipä juuri ole vaihtoehtoa ulkopuoliselle peitteelle ;D  Onneksi muut ikkunat ovat kaksinkertaisia 8) 8)
Kirjoittanut: Vesseli
« : 16.12.2011 kello on 23:27 »

Yhdessä autossani, nyt neljäs menossa, oli peitto, jota käytin tasan kerran. Minulle on riittänyt ohjaamon ja asunto-osan erottava lämpöverho. Kovilla pakkasilla olen kääntänyt auton lämmityslaitteen sisäilmakierrolle ja taitellut huovan verhon alareunaan ja hyvin on lämpö riittänyt. Minusta ohjaamon lämmittäminen yöaikana on turhaa haaskausta.
Kirjoittanut: 88k5
« : 16.12.2011 kello on 22:48 »

Minä ostin yksi vuosi Lahden messuilta tämän valmistajan välipeiton;
http://www.hoverfin.com/Ikkunapeitot/
Kirjoittanut: lmc6400
« : 16.12.2011 kello on 20:26 »

Kiitoksia mielipiteistä. Asunto-osan väliverho olisi varmasti fiksu juttu, täytyy varmaan sellaista ruveta askartelemaan kun alkuperäinen on jäänyt ilmeisesti jollekkin edelliselle omistajalle. Tuommoista ulkopuolista kunnon peitettä täytyykin harkita jos talvikäyttöä tulee enempi.
Kirjoittanut: 88k5
« : 16.12.2011 kello on 09:40 »

Näistä ikkunapeitteistä;


Kesäkäyttöön tarkoitettuja ovat - ja auringonpaahtelta suojaamiseen. Kylmän pitäminen ulkona näiden avulla on aivan nimellistä ja lämmön laskemista harakoille. Peltiohjaamossa on niin paljon eristämätöntä pintaa, että paljon parempaan tulokseen pääsee ulkopuolisella mahd. paljon peittävällä. Sisäpuolisten sijasta olen todennut ohjaamon/asunto-osan välisen termovälipeiton paremmaksi kylmältä suojaamisessa

Kirjoittanut: Aippe
« : 16.12.2011 kello on 08:32 »

Minulla oli iso vanha henkilö mersun puolipeite käyttämättömänä. Ostin kangasliikkeestä hyvä laatuista tikattua kangasta jossa on paksu vanukerros. Vaimon siskon kanssa otettiin mitat ja hän ompeli meille as. autoon etupeitteen. Tuli ihan hyvä.
Tehtiin aikaisemmin saman tapainen peite aikaisempaan ajokkiin. Solifer 5500 (indekroitu). Soliferissä oli kylläkin tuulilasin peiteosa valmiina, mutta siinä ei ollut eristystä.
Kirjoittanut: nurmi
« : 16.12.2011 kello on 06:47 »

Sisäpuoliset keräävät kosteutta/jäätä peitteen ja lasin väliin. Eivätkä imukupit tahdo pysyä kylmässä lasissa.
94 uudemman peite sopii mitoiltaan riippuen peilien kiinnityksestä.
Kirjoittanut: Loppis
« : 16.12.2011 kello on 06:25 »