Kirjoittanut: Ossi66
« : 29.11.2018 kello on 07:24 »Tämäkin taas vaihteeksi myynnissä, https://huutokaupat.com/1092863
Nyt näkee todellisen arvostuksen, kun ei ole mahdotonta lähtöhintaa - saattaa mennä jopa 20 rikki.
Kirjoittanut: Ossi66« : 29.11.2018 kello on 07:24 »Tämäkin taas vaihteeksi myynnissä, https://huutokaupat.com/1092863 Nyt näkee todellisen arvostuksen, kun ei ole mahdotonta lähtöhintaa - saattaa mennä jopa 20 rikki. Kirjoittanut: 4ntti« : 28.11.2018 kello on 22:41 »Tämäkin taas vaihteeksi myynnissä, https://huutokaupat.com/1092863
Kirjoittanut: tsahkali« : 7.05.2018 kello on 11:36 »Omassa ajattelutavassani Onni Mäkivirralla on Se viimeisin, josta piti tulla tuotannon lippulaiva, noudatti samaa linjaa. Taisi vaan jäädä piirustuslaudalle? Tosin, onhan noita uudempiakin samanmoisia. - Vaikka en itsekään ole hahmottanut tämän kohderyhmää niin eiköhän Näinhän se alkoi. Onni näki Saksassa vaunun ja halusi kans. Sitten tuli naapuri ja sanoi, jotta teetkös mullekin.. Joitain vuosia sitten Onni poistui keskuudestamme mutta muisto elää. Punkalaitumella on jälkipolvi pelastanut vanhoja vaunuja ja osa on ihan käytössä. Kirjoittanut: Mjerica« : 7.05.2018 kello on 05:18 »@tsahkali: "OM-15 jo -60 luvulla."
- Toki OM-15:n sauna, sarjavalmisteisessa vaunussa, on erityispiirre jo sinänsä. Lisäksi se että olivathan OM:t muutoinkin ensimmäiset suomalaiset vaunut joita saattoi kutsua sarjavalmistetuksi. Omassa ajattelutavassani Onni Mäkivirralla on vielä paljon suurempi erityispiirre jonka en soisi jäävän minkään saunan tms. varjoon. Niissä nimittäin oli ajateltu ilmanvastusta. Ja se on jotain oikeasti uniikkia matkailu- vaunujen historiassa. Nykypäivänä ei voisi edes kuvitella teollisesti valmistettua vaunua jossa ei olisi ilkkuen viitattu kintaalla ilmanvastukselle. Nyt suunnitellaan niin vaunuihin kuin matkailuautoihinkin korkeat pystyt peräseinät ja vetovastus hoidetaan isommilla moottoreilla, ahtimilla ja lastutuksilla. Tämä ei missään tapauksessa ole arvostelua tämän ketjun varsinaista aihetta kohtaan. Hiemankin pidemmälle ajateltuna jopa päinvastoin. Perustelen tätä niin että koska nykylaitteissa (teollisissa siis) kaikki pyöristykset tehdään selvästi vain ulkonäkösyistä niin miksipä ei sitten tarjottaisi jotain sillekin ryhmälle, vaikka pienellekin, joka ulkonäöstä välittämättä arvostaa pitkää ikää ja helppoa korjattavuutta. Ilmanvastuksessa odottaisin tämän vaunun olevan vain marginaalisesti huonompi kuin nämä ulkonäkösyistä pyöristetyt nykymallit. Kokonaan oma asiansa on toki se että onko esim. tiivistykset todella tehty tavallista laadukkaammin, tästä en ole huomannut tulleen esille mitään suuntaan taikka toiseen. @Alan:"Kuvilla näytettynä." - Jos käyttäisin huutomerkkiä niin tähän sellaisen sijoittaisin. - Lisäksi vielä oheisinformaatiota työtavoista ja muusta sellaisesta joka ei näy kuvissa joko selvästi tai ollenkaan. @tsahkali: "Sanoisin, jotta kummallinen kokeilu. Tehdä tuollainen ja vain myyntiin...." - Vaikka en itsekään ole hahmottanut tämän kohderyhmää niin eiköhän ole kohtuullista huomata että tällaisista "kummallisista kokeiluista" ovat muutkin matkailuvaunutehtai lut alkunsa saaneet. - Olisihan se komeaa jos vaikka matkailuvaunualalla täällä pohjolan raukoilla rajoilla onnistuttaisiin lyömään läpi tuotteella joka olisi vastoin kaikkea nykyistä kertakäyttökulttuur ia. Ja selviäisi taloudellisesti riittävän pitkään että tuotemerkki vakiintuisi ja siitä ehtisi tulla tae erityisen matalalle arvonalenemalle. Kirjoittanut: Haoltu« : 7.05.2018 kello on 00:08 »No, tehdasvalmisteisell a on uutena takuu ja vanhana netistä löytää tietoa, jos rakenne on susi. Omatekoinen yksilö on eri juttu. Se toki voi olla hyvä tai jopa erittäin hyvä, mutta kun ei tiedä. Ja kyllä tuolla hinnalla pitäis saada kunnon vessa. Ja ulkomuotokin muistuttaa enemmän puolustusvoimien kalustoa. Vaan erikoiselle vaunulle löytynee ostaja, kun hinta on kohdallaan.Olen samaa mieltä, liittyen omatekoisiin. Viimeisintä omatekoista myin monta kuukautta. (v.2015) Kerran tuli puhelu, kysyttiin onko auto vielä myynnissä? Vastasin olevan. Soittaja sanoi olevansa 2 tunnin kuluttua luonani. Niin tuli, sanoi että ostan autosi. Kehoitin tutkimaan ja ajamaan. "En tullut tutkimaan tai ajamaan, vaan ostamaan, otatko rahat tässä vai missä? Pyysin sisälle huoneistoomme koska myyntisopimukset oli sisällä. Siinä rahat, laske onko oikein jotka laittoi pöydälle. Ostaja lkoi täyttää omaa osuuttaan myyntisopimuksesta. Tällainen tapaus. Elämäni helpooin ja nopeus auton myynti. Kirjoittanut: tsahkali« : 6.05.2018 kello on 22:57 »Kertaprojektissa voi pitää jopa todennäköisenä, että joku asia jäi ajattelematta. Ostajalla pitää olla valmiudet korjata sellaiset. Kuten se wessa.... Sauna sinänsä on melko uniikki juttu tuon koon kulkineessa. Sillä se myydään ja ostetaan. OM-15 jo -60 luvulla. Kirjoittanut: Alan« : 6.05.2018 kello on 22:50 »Pitkän linjan valmistajat osaavat suunnitella vehkeet sellaisiksi, että emämokia sattuu hyvin harvoin.
Kertaprojektissa voi pitää jopa todennäköisenä, että joku asia jäi ajattelematta. Ostajalla pitää olla valmiudet korjata sellaiset. Sauna sinänsä on melko uniikki juttu tuon koon kulkineessa. Sillä se myydään ja ostetaan. Kirjoittanut: "Masi"« : 6.05.2018 kello on 18:50 »Oisko kalastus ja metsästys lehti se paikka missä saattas tullu kyselyjä.
Kirjoittanut: El Maco« : 6.05.2018 kello on 15:45 »No, tehdasvalmisteisell a on uutena takuu ja vanhana netistä löytää tietoa, jos rakenne on susi. Omatekoinen yksilö on eri juttu. Se toki voi olla hyvä tai jopa erittäin hyvä, mutta kun ei tiedä. Ja kyllä tuolla hinnalla pitäis saada kunnon vessa. Ja ulkomuotokin muistuttaa enemmän puolustusvoimien kalustoa. Vaan erikoiselle vaunulle löytynee ostaja, kun hinta on kohdallaan.
Kirjoittanut: Kisällimatkaaja« : 6.05.2018 kello on 14:15 »Harva asuntovaununkaan ostajasta tietää miten se on rakennettu ja suuniteltu. Materiaalikin on monelle varmaan aika hepreaa, eli siinä mielessä toi on ihan samalla viivalla.
|