rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: leikhan
« : 11.11.2018 kello on 22:23 »

Edeliseen kysymykseeni vastaan, että todennäkösesti vain hehkuttaessa, kun lähtee nyt käyntiin suoraan ilman pitkää hehkua.
Kirjoittanut: MM
« : 11.11.2018 kello on 12:43 »

SFC-palstalla on juttua liekkihehkusta. Laitetaan kaavio tännekin. Eihän näitä vanhan liiton ducatoja enää hirveästi ole liikenteessä. Tuosta näkee ainakin mihin nastaan releessä johdot tulevat
Kirjoittanut: leikhan
« : 11.11.2018 kello on 10:54 »

Vanha aihe, mutta kysyisin, kun vaihdoin peugeottiin J5.-90, fiatin 2.5td moottorin, liekkihehkuun tulee  kaksi virtajohtoa, minkä just huomasin, että se toinenkin on plus, mulla ollut maassa. sitä,että pitääkö siihen toiseen tulla virta koko ajan, vai vain hehkuttaessa  tai tartatessa, auto toiminut normaalisti ja  lähtee käytiin ilman mitään savutuksia ym . vaikka ollut miinuksessa ja nyt ei missään. pumpusta kuuluu ääni, kun laittaa virtaa siihen ja työntää polttoainetta sinne.

Saikohan tästä selvää.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.04.2014 kello on 13:03 »

Tätähän minä sanoin, startatessa ei tule + solenoidille, hyvä kun sait toimimaan Thumb
Kirjoittanut: MiMa
« : 11.04.2014 kello on 12:28 »

Vika paikallistettu. Taiwanin pojan tekemässä tarvike virtalukossa jännite katkeaa starttauksen ajaksi juuri siitä navasta minkä takana syötön katkaisusolenoidi on. No, lainaan sähkön solenoidille sitten siitä toisesta navasta jossa sähkö pysyy starttauksen aikanakin. Suurkiitokset avusta!

Edit: Noniin, "ohitusleikkaus" tehty onnistuneesti. Otin sähkön solenoidille mittariston takaa löytyneestä johdosta. Siihen liittimeen mihin alunperin suunnittelin sitä, tuli virta koko ajan. Samalla purin pois jälkiasennetun vakionopeudensäätim en ja murtohälyttimen piuhat. Ylimääräistä piuhaa tulikin aikamoinen nyytti. Mitäpä noilla toimimattomilla vekottimilla siellä tekee, ovat vain turhaan sotkemassa.
Kirjoittanut: MM
« : 10.04.2014 kello on 23:07 »

Jos tuo "valoautomatiikka ei toimi" tarkoittaa ettei ohjauspylvään valokatkaisin toimi, vika olisi todennäköisesti virtalukosta mustana lähtevässä johdossa ennen valokatkaisijan liitintä, jolloin valojen ohjaus ja solenoidiventtiili eivät saisi virtaa.
Edellisessä viestissä puhuin sulakkeesta, mutta tarkemmin katsoen se on liekkihehkutulpan solenoidiventtiilin sulake, eikä liity tähän.
Kirjoittanut: MiMa
« : 10.04.2014 kello on 21:35 »

Kiitokset sähkökuvista,  eiköhän se nyt ratkea kunhan huomenba pääsee päivänvalossa asiaa taas tutkimaan.
Kirjoittanut: MM
« : 10.04.2014 kello on 19:42 »

Soory!.  Löytyi TD:lle ihan oma kuva, jossa erona on sulake 08498 ja tietysti liekkihehkurele 10521, kun dieselissä on hehkurele.
Muuten numerot ovat samat.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.04.2014 kello on 19:02 »

Ei näy liite. Mutta tuon mukaan pitäisi olla yksinkertainen mitata , lähteekö jännite ruskea (M) johdossa virtalukolta ajoasennossa !
ps Tietenkin sen kuuluu saada myös starttiasennossa syöttö pumpun solenoidille.
Kirjoittanut: MM
« : 10.04.2014 kello on 18:03 »

Vanhan liiton Ducatossa ei äkkipysäytyskatkais inta ole.  Sähkökaavion mukaan polttoaineensyötön katkaisuventtiililt ä lähtee vaaleansininen/valkoinen (AB) johto, joka ensimmäisessä liittimessä muuttuu vaalenapunainen/musta (SN) -johdoksi, joka menee liekkihehkureleen liittimelle ja jatkaa siitä samanvärisenä yhden suuren riviliittimen kautta ohjauspylvään valonvaihtokatkaisi men riviliittimelle. Samasta ruuvista menee virtalukkoon ruskea (M) johto, jota pitkin katkaisin ja soledoidiventtiili saavat virran. Virtalukosta ko johto lähtee mustana(N).

Jos tuo kaavio tulee näkymään, pa-syöton solenoidiventtiili on 02001, hehkurele 10101, valokatkaisin 04020 ja virtalukko 03500.