Minua on pidemmän aikaa yksilönä askarruttanut näiden Fiat alustaisten, manuaalivaihteisten autojen kytkinpolkimen huono, mielestäni jopa kehno asento ja rakenne ergonomian kannalta.
Jotenkin tuntuu kehitys pysähtyneen samaan jamaan pitkäksi aikaa. Jalka tahtoo luisua polkimella, erityisesti kun tekee tiukkoja, pysähtymistä vaativia peruutuksia nousuissa ja esim. tasauskiilojen päälle.
Onko tämä seikka tympinyt ketään muuta näissä kuvioissa kulkevaa? Mikähän siinä mättää, ettei tehdas osaa, tai viitsi "päivittää" pedaaleja paremmiksi? Voiko olla niin, että kaikki muut on tyytyväisiä ja minä ainoa ,joka en tykkää siitä, että jalka lipeää poljinakselin suuntaan ed. mainituissa tilanteissa?
Tasaisellahan ongelmaa ei juuri ole, mutta voisi poljin/ polkimet olla viisammin suunnitellut käytön kannalta. Kauan ne on kyllä olleetkin samaa kuosia jo.
Kyllähän tuo kytkinpoljinsysteem
i on keksintönä ihan perseestä. Itse ajoin vuosikaudet tai oikeastaan vuosikymmenet, kun ei muusta tiennyt. Sitten kun tuli -04 hommattua ensimmäinen automaattivaihteine
n auto perheeseen, niin kyllähän se pani ajattelemaan, että miksi edelleen liikenneturvallisuu
shärpäkkeiden 2018 vuonna tehdään edelleen vispaimia autohin.Huomion kun tuo vie vasta-alkajilta varsinkin voittaen varmasti mobiililaitteet pirullisuudellaan. Hyvin erottaa liikennevaloissakin vasta kortin saaneiden keppitaistelun kotteron liikkeelle saamiseksi. Tyttären kaveri juuri sai kortin ja harmitteli suorastaan ajofiiliksen olevan mazda 6:ssa painajaismaista kaupungissa vaihteiden vispaamisen ja polkimen polkemisen vuoksi. En uskalla edes esittää mondeomme lainaamista, kun pelkään että en saa sitä takaisin.