Kirjoittanut: jus66si
« : 16.09.2018 kello on 18:20 »Kun katsoin tuota Truma combi 4:n kuvaa, niin kävi sellainen mielessä, että kun tuo pönttö on poikittain ja siellä toisessa päädyssä on puhallinkammio, josta se jakaa kuumaa ilmaa autoon. Niin tuo kammion yläosa varmaan kuumenee runsaasti silloin, kun vedenlämmitys laitetaan +60 asteeseen sisätilojen lämmityksen ollessa samaan aikaan päällä. Tuolloin laitteisto nostaa tehoa, jotta se saa veden kuumaksi. Jos silloin kiertoilmapuhallin ei nosta riittävästi kierroksia,poistaakseen syntyvän lisälämmön, niin kammion yläosamateriaali kuumenee liikaa ja kitku tulisi kammion materiaalin kemikaaleista. Yläosan putket ovat varmasti silloin kuumat ja alaosan putket joitain asteita viileämmät. (Tämän voisi todeta laserlämpömittarill a) Jos näin olisi, niin ylikuumenemista voisi kokeilla estää esim. asettamalla termostaatista sisälämpötilan säädintä pienemmälle siten, ettei tuo veden lämmittämiseen sekä huonetilan lämmittämiseen tarvittava yhteislämpö nousisi liian korkeaksi ja kitkun muodostuminen estyisi tai ainakin vähenisi." Ajuri "voisi vaikka kokeilla tätä ja laittaa tänne tietoa vaikuttiko asiaan.