Kirjoittanut: Rauzi« : 7.08.2018 kello on 17:30 »Kirjoittanut: Aakku« : 5.08.2018 kello on 19:26 »Yksi ideahan tossa oli se, että muutamia satoja kilsoja vuodessa ajettavien harrasteautojen katsastusväli vois olla sama mitä museorekatuissa.No siinä olisi kyllä hyvä pointti... Muuten homma tuntuikin kuin sadulta "Keisarin uudet vaatteet" Kirjoittanut: Hesus« : 5.08.2018 kello on 18:42 »Yksi ideahan tossa oli se, että muutamia satoja kilsoja vuodessa ajettavien harrasteautojen katsastusväli vois olla sama mitä museorekatuissa.
Kirjoittanut: Aakku« : 5.08.2018 kello on 18:13 »Jos normiajoneuvon ja museoajoneuvon välissä on myös harrasteajoneuvo luokka, se helpottaa montaa asiaa. Esim vehjekset jotka ei mene museotarkastuksesta läpi, tai ei vielä 30 vuotiaita, itsetehdyt, jne.Kysyä sopii... En minä sitä vastusta. Se että ei mene museovakuutuksesta läpi, tai ei edes haluta museoida, ei liene mikään syy sinänsä. Mikäli autolla, saatika moottoripyörällä ajaa sen 30 päivää, niin ei ne vakuutukset sen kalliimpia ole. Verotkin saa poikki. Tällä hetkellä oma museopyörä tulee vuodessa kalliimmaksi, kuin hieman alaikäinen pyörä tavanomaisella liikennevakuutuksel la. Kirjoittanut: HiTec« : 5.08.2018 kello on 17:34 »HiTekin ja Aakun ei tartte mahdollisuutta käyttää jos ei halua. Pikemminkin olen realisti, ettei tartte kuvitella tuon mitenkään edullinen kilpi olevan + tietty se ruuvaamisen vaiva kun kilpeä siirretään ajoneuvosta toiseen. Helpommalla & halvemmalla päässee kuitenkin jatkamalla vain nykyistä seisonta-pelleilyä - kunnes nuo viranomaisetkin herää ajatukseen että harrastekilpi voisi itse asiassa ollakin saman haltijan muodostama yksittäisten ajoneuvojen ryhmä, vain yhdellähän hän noista voi kerrallaan ajella ja näin tuolle ryhmälle myönnettäisiin erittäin edullinen harrasteryhmä-vakuutus (=nimellisesti kalliimpi kuin ryhmän yhden ajoneuvon vakuutus s.e. nykyistä seisonta-pelleilyä jatkamalla ei juuri mitään enää säästäisi) vain merkkaamalla ne Trafin sivuilla kyseisen henkilön harrasteajoneuvoryh mään. Mutta eihän tuollaista nyt voida tehdä, siinähän voisi joku syyttää järjestelmää jopa fiksuksi ![]() Kirjoittanut: Rauzi« : 5.08.2018 kello on 17:22 »Jos normiajoneuvon ja museoajoneuvon välissä on myös harrasteajoneuvo luokka, se helpottaa montaa asiaa. Esim vehjekset jotka ei mene museotarkastuksesta läpi, tai ei vielä 30 vuotiaita, itsetehdyt, jne.
Kysytääs toisinpäin: miksi vastustaa sitä luokkaa. Mitä se on keneltäkään pois. HiTekin ja Aakun ei tartte mahdollisuutta käyttää jos ei halua. Kirjoittanut: Aakku« : 5.08.2018 kello on 15:36 »Hiiren kliksuttelu ja Trafin kiusaaminen liik.käytöstä poistoilla vaihtuisi kilpien ruuvailemiseen ajoneuvosta toiseen. Mutta se hyöty ... No ainakin Trafi ja vak.yhtiö kiittäisiNiitä on kyllä sellaisia mopoharrastajia, joilla on viisikymmentäkin mopoa... Tosin aika harvassa kylläkin. Kirjoittanut: HiTec« : 5.08.2018 kello on 15:32 »Mitä lisäarvoa tuollainen kilpitouhu toisi? Hiiren kliksuttelu ja Trafin kiusaaminen liik.käytöstä poistoilla vaihtuisi kilpien ruuvailemiseen ajoneuvosta toiseen. Mutta se hyöty ... No ainakin Trafi ja vak.yhtiö kiittäisi ![]() Kirjoittanut: Aakku« : 5.08.2018 kello on 15:22 »Vakuutukset ja verot saa nytkin poikki....
Mitä lisäarvoa tuollainen kilpitouhu toisi? Mulla on tällä hetkellä seitsemän harrasteajoneuvoa. Niistä kolmessa on kiinteät museovakuutukset. Lopuista saan vakuutukset poikki minä päivänä tahansa. Kirjoittanut: tsahkali« : 5.08.2018 kello on 09:53 »Muistaakseni Sveitsissä on on ainakin ollut tuollainen mahdollisuus.
Yhdet kilvet joita sitten kierrätettiin autosta toiseen, oli auto mikä tahansa. |