Kirjoittanut: kimi
« : 2.08.2018 kello on 11:30 »Tyhjä nykyrengas tosiaan on todella löysä sivulta. Tuo kyllä vaikuttaa myös uraherkkyyteen ja ajettavuuteen negatiivisesti, varsinkin korkeaprofiilirenka illa.
Kirjoittanut: kimi« : 2.08.2018 kello on 11:30 »Tyhjä nykyrengas tosiaan on todella löysä sivulta. Tuo kyllä vaikuttaa myös uraherkkyyteen ja ajettavuuteen negatiivisesti, varsinkin korkeaprofiilirenka illa.
Kirjoittanut: 88k5« : 2.08.2018 kello on 10:34 »Viimeisin näistä oli paras teoriapläjäys, josta voisi vetää moniakin päätelmiä. Yksi voisi olla, esim. teiden urautuminen - kun raskas pv suosii nykyjään paljon ykköspyöriä. Säästää ehkä jonkin verta kuljetusliikkeen kuluja, mutta siirtää niitä tierankenteeseen. Säästö (7.5% kuljetustehokkuudes sa) 2½ kertaistaa tierasituksen - tulonsiirtoa?
Ensimmäisen dokumentin tehostamistoimet (vierintävastuksessa) ovat olleet jo nähtävissä - nykyhlöautorenkaat ovat todella herkkiä sivukostetuksille. Ohuet sivut (ecorenkaissa) eivät kestä juuri mitään kanttarikosketuksia . Vaikka runko muuten ehjä, mutta pienikin pintavaurio johtaa vuotoihin. Kirjoittanut: Leader dog« : 1.08.2018 kello on 18:24 »Monia kiinnostaa renkaiden sielun elämä, etenkin polttoainetaloudell isuus näkökulman kautta.
Tässä muutama hyvä linkki ko. aiheeseen, antoisia lukuhetkiä: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/8722/Antila.Mikko.pdf https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/62243/Ruusu_Antti.pdf?sequence=1&isAllowed=y https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/129395/Kivijarvi_Anssi.pdf?sequence=1 |