Kirjoittanut: aloittelija
« : 5.06.2018 kello on 17:32 »Kävin katsastamassa auton. Huomautuksitta.
Se vaijeri on lujassa, saksalainen kauppias ilmoitti että tilaus vastaanotettu mutta toimituksesta ei kertonut vielä mitään, arvio 12.6. Vaimo taas ilmoitti että ensi viikonloppuna reissataan.
Irroitin sitten vanhan vaijerin viime lauantaina, puoli kerrallaan (kokosin kengät ja rummun + renkaan takaisin) ja kuorin siitä sen muovikuoren mitä nyt oli jäljellä. Kevyt teräsharjaus ja ämpäriin rullalle. Päälle sitruunahappoa (Puuilosta) ja kuumaa vettä. "Käyminen" alkoi hetimiten, sunnuntaiaamuna suodatin nesteen ja lämmitin sen uudelleen ja kaadoin hapon takaisin vaijerin päälle. Iltapäivällä otin vaijerin pois haposta, pesin mustaksi muuttuneen ruosteen siitä ja laitoin aurinkoon kuivumaan. Sitten paksu kutistesukka päälle siihen missä oli ollut muovikuori, riiputusta ja voitelua. Vaijeri takaisin paikalleen ja kiskomaan. Kaikki löysät piti ottaa säädöistä pois ja silti tuntuu että nousi keppi liikaa. Automaattisäätö toimi kun rumpu oli auki ja säädin kyllä manuaalisesti kengät niin leveälle kuin voi että vielä rumpu mahtui päälle. Tuohan vaatii hiukan käyttöä että säätyy kohdilleen.
Vähän katsatukseen mennessä hirvitti mutta jarrut toimi testissä oikein hyvin ja tasaisest. Viime vuonna vasen oli 1 ja oikea 4, siis arvot ihan rajoilla.
Nyt tuoreen leiman kanssa odotellaan Gyntheriltä vaijeria. Vuoden päästä uudelleen...
Se vaijeri on lujassa, saksalainen kauppias ilmoitti että tilaus vastaanotettu mutta toimituksesta ei kertonut vielä mitään, arvio 12.6. Vaimo taas ilmoitti että ensi viikonloppuna reissataan.
Irroitin sitten vanhan vaijerin viime lauantaina, puoli kerrallaan (kokosin kengät ja rummun + renkaan takaisin) ja kuorin siitä sen muovikuoren mitä nyt oli jäljellä. Kevyt teräsharjaus ja ämpäriin rullalle. Päälle sitruunahappoa (Puuilosta) ja kuumaa vettä. "Käyminen" alkoi hetimiten, sunnuntaiaamuna suodatin nesteen ja lämmitin sen uudelleen ja kaadoin hapon takaisin vaijerin päälle. Iltapäivällä otin vaijerin pois haposta, pesin mustaksi muuttuneen ruosteen siitä ja laitoin aurinkoon kuivumaan. Sitten paksu kutistesukka päälle siihen missä oli ollut muovikuori, riiputusta ja voitelua. Vaijeri takaisin paikalleen ja kiskomaan. Kaikki löysät piti ottaa säädöistä pois ja silti tuntuu että nousi keppi liikaa. Automaattisäätö toimi kun rumpu oli auki ja säädin kyllä manuaalisesti kengät niin leveälle kuin voi että vielä rumpu mahtui päälle. Tuohan vaatii hiukan käyttöä että säätyy kohdilleen.
Vähän katsatukseen mennessä hirvitti mutta jarrut toimi testissä oikein hyvin ja tasaisest. Viime vuonna vasen oli 1 ja oikea 4, siis arvot ihan rajoilla.
Nyt tuoreen leiman kanssa odotellaan Gyntheriltä vaijeria. Vuoden päästä uudelleen...