Minulle taas alalla oleva ammatilainen kertoi, että paras latausteho saadaan kun johdot vedetään säätimeltä suoraan akulle tai akuille, saadaan vähemmän häviöitä kun ylimääräiset kilkkeet jää välistä pois..
Juuri noin eli saadaan akulle maksimi virta, mutta kun akku jää pois, niin saadaan käyttöön suoraan maksimi virta.
Se akun kautta kierto ottaa osansa pois virrasta.
Eli jos käyttää päivä aikaan sähköä, niin EBL:n kautta, mutta jos haluaa akkua täyttää, niin suoraan.
Molemmissa on puolensa, tosin jos kytketään EBL:n ja hupiakut täyttyy, alkaa auton kun täyttö.
Eli jos matkailulaite seisoo pitkiä aikoja, niin ei tarvitse miettiä onko auton akussa virtaa vai ei.
Sopii hyvin tälläiselle laiskalle ukolle joka ei turhan takia kaapeleita virittele
