Kirjoittanut: Naussi
« : 14.03.2018 kello on 18:56 »Ja voisi olla puskassa pidempää. Eli jäisi hybridietu saamatta
Kirjoittanut: Naussi« : 14.03.2018 kello on 18:56 »Ja voisi olla puskassa pidempää. Eli jäisi hybridietu saamatta
Kirjoittanut: Rölli« : 14.03.2018 kello on 12:47 »Yhtä utopiaa kuin ahkera asentaja ,järkevä päällikkö tahi rehellinen myyntiratsu..mutta kaikkiahan noita jo löytyy... tosin aika harvassa..... Kirjoittanut: Jushi69« : 18.01.2018 kello on 19:37 »Yhtä utopiaa kuin ahkera asentaja ,järkevä päällikkö tahi rehellinen myyntiratsu..
Kirjoittanut: "Masi"« : 18.01.2018 kello on 18:33 »Määrättyy nopeuteen sähköllä ja sitten siirtyy polttomoottoriin.
Olikohan alle 40 km/h sähkö ja siitä eteenpäin diesel. Eli takaa työntää sähköllä ja edestä kiskoo fiat dieselin voimalla Eli ei perinteinen. Mutta periaatteessa neliveto Kirjoittanut: ktako« : 18.01.2018 kello on 18:19 »Tuo hybrid matkailuautohan esiteltiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen ei ole kuulunut.Hoonoa tuo saksan ymmärtäminen. Onko kyseessä perinteinen hybridi, jota ajetaan joko sähköllä tai polttomoottorilla. Ilmeisesti ei toimi sähköavusteisesti yhtä aikaa sähköpyöräperiaatte ella" Kirjoittanut: K.E.V« : 18.01.2018 kello on 17:32 »Siinois 3500kg lähellä
Kirjoittanut: "Masi"« : 18.01.2018 kello on 17:30 »Tuo hybrid matkailuautohan esiteltiin jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen ei ole kuulunut.
http://www.faz.net/aktuell/technik-motor/motor/hymer-mit-dem-wohnmobil-in-der-stadt-elektrisch-fahren-11108867.html https://www.n-tv.de/ticker/Auto/Hymer-praesentiert-Reisemobil-mit-Hybrid-Antrieb-article3956231.html Kirjoittanut: Roksis« : 18.01.2018 kello on 17:24 »Mitä yhteistä on insinöörillä ja vatupassilla?
Kirjoittanut: ktako« : 18.01.2018 kello on 17:15 »Soveltaisin jo henkilöautopuolelta hybriditekniikkaa ja tekisin matka-auton voimansiirrosta sähköavusteisen. Toki tämäkin on keksitty ja sovellustakin pukkaa esim työkonepuolella, mutta tässä asia saisi vielä monipuolisemman sovelluksen. Matka-autoon integroidaan akkutekniikkaa samalla periaatteella kuin henkilöhybrideissäk in on tehty, mutta myös vapaa-ajanpuolen sähköt otetaan samasta akustosta.
Voimansiirtoa avustava sähkömoottori sijoitetaan voimansiirtoon esim. Vaihdelaatikon tai kardaani/vetoakseliston yhteyteen. Sähköä käytettäisiin silloin, kun lisätehon tarvetta esiintyy, esim ylämäissä ja ohituksissa. Akustoa voidaan ladata samoin kuin nytkin jarrutusenergialla, aurinkopaneleilla, polttokennoilla, kaasulla, sähköautojen latauspistokkeista teknologiavapaasti. Tämä mahdollistaisi pienemmät polttomoottorit jne. kuten ha sovelluetkin. tämän kun kehittäisi vielä sellaiseksi, että myös vanhoja autoja voisi muuttaa johtuu kustannuksin tällaisiksi hybrideiksi. Ajatelin, että tähän ketjuun voisi esittää mitä hulluimpia innovaatioita mitä mieleen tulee ja parannella sekä jatkokehittää toisten ideoita |