rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jus66si
« : 22.11.2011 kello on 09:30 »

Soittelin yhdelle korjaamolle. Kehottivat tarkastamaan hiekan määrän jousilautasen päältä. Puhalsin paineilmalla koko aukon. Tuli aika läjä. Rohinat loppui. On ollut kuulemma sellaista keliä. että pikeentyy muraa tuollaisiin rakosiin ja alkaa siellä sitten riivaamaan. No kuiteskin tulee remppaa tehtäväksi, kun on tuo iskarin suojakumi katkennut. Ei tedä kuulemma iskarille pitkää ikää tuon tötterön rikkoontuminen. Tarvii sitten kattella nuo laakeritkin samalla kondikseen.

Tuon laakerin voi diagnosoida samalla tavalla kuin vetoakselit. Ajaa ympyrää ja kääntämällä rattia ääriasentoihin. Kuulemma risaantunut laakeri rouskuu ja paukahtelee kuin katkennut jousi. Lisäksi ohjaus pyrkii vetämään kun pyörä ei palaudu.

Kiitokset vain neuvoista kaikille. ;)
Kirjoittanut: kaitsute
« : 20.11.2011 kello on 21:46 »

Voihan se vika olla muuallakin. Tuollaista sattui vaihtotyöstä ensimmäiseksi silmään.

http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=1&t=26135

Ducato/Boxer/Jumper yläpään laakerin vaihto ei ole kovin kaksinen työ loppujenlopuksi, kun tolppakin irtoaa alapäästään pulteilla, oisko tunnin homma per puoli mitä noita vaihtanut ja laakerin hinta tarvikkeena muutaman kympin, kummaltakin puolelta tosin joutuu hieman kojelaudan alaosaa purkamaan et saa yläpään kolme mutteria irti.
Jos joensuussa päin ajelet niin 100€ puoli vaihdan nuo   
Niin ja ihan kulutus tavaraa nuo laakerit, ite uudet aina kunnolla vaseliiniloinu paikalleen laittaissa, kestäs laakeria suojaava kumihuullos tiiviimpänä.



Kirjoittanut: jus66si
« : 20.11.2011 kello on 21:27 »

Voishan tuota rasvaa tietysti kokeilla. Kaapista löytys ainakin Sabestoo ja CRC:n "kitkuttimen poistajaa". Otan huomenaamulla tutkinnan alle paremmin. Jos ton yläpään "kumipizzan" liiallinen rapeus on tuon rutinan syy, niin tarvii hankintoja tehdä ensten, että uskaltaa mokomaa helvetinkonetta alkaa purkamaan. Voipi muutoin käyrä nii, että löytyy jousi naapuripitäjästä ja ukko lasareetista :-\.
Kirjoittanut: 99
« : 20.11.2011 kello on 18:50 »

Mikähän pentele mahtaa pitää kuskin puolella etupäässä sellaista rouskahtavaa äännähdystä sopivassa kuopassa/ töyssysä hitaastikin ajaessa välillä? Eli ylä/ala liike suorasuuntaisesti.

Ainakin ex saabissani kallistuksenvaiment imen kumipuslat pitivät tuommoista ääntä. Korjauksena puslien rasvaus sopivalla rasvalla.
Kirjoittanut: Rölli
« : 20.11.2011 kello on 18:45 »

Melko varmasti juuri tuossa!!!  Ei siellä oikein muukaan tollei ääntele. Nivelet nyt on helppo paikallistaa jos ääntävät, toi on kyllä tod.näk. se ongelma kohta!!!

Oliko muuten miten kallis laitettava???
jos meinaat tota yläpään laakerointia, ni ei mun mielestä passaa vikakertomukseen..
Kirjoittanut: migel
« : 20.11.2011 kello on 18:27 »

Sitä minäkin ihmettelin :D :D :D
Kirjoittanut: jus66si
« : 20.11.2011 kello on 18:16 »

Tuossa vois olla vikapaikka.

No jo on osanneet rakentaa värkin.Totahan joutuu oikein laittaan :-X
Kirjoittanut: migel
« : 20.11.2011 kello on 14:49 »

Melko varmasti juuri tuossa!!!  Ei siellä oikein muukaan tollei ääntele. Nivelet nyt on helppo paikallistaa jos ääntävät, toi on kyllä tod.näk. se ongelma kohta!!!

Oliko muuten miten kallis laitettava???
Kirjoittanut: kaitsute
« : 20.11.2011 kello on 13:41 »

Tuossa vois olla vikapaikka.
Kirjoittanut: jus66si
« : 20.11.2011 kello on 12:52 »

Yläpää näkyis olevan kiinni pulteilla + iskarin mutteri. Mietinkin tuossa juuri, että millainen paketti tuolla piilossa lymyää. Ohjaus kyllä ainakin pelittää takertelematta. Tarvii varmaan kysellä huomenna korjaamoilta mitä homma maksaisi. Ei ole itsellä kuin parintonnin nosturi ja sitten tuon kaaran mukana tullut "hätätilassa tapa itsesi tunkki" joten investoimaan joutuu väkisinkin.