rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.02.2018 kello on 10:38 »

Tarkista se kaapelikelasi, ennenkuin tapat itsesi!
Nuo wanhanajan ajastimet on pomminvarmoja.
Kirjoittanut: seppoko
« : 28.02.2018 kello on 09:34 »

Onko molemmissa kaapeleissa samanlainen pistoke? Suora tai kulma?
Kirjoittanut: 88k5
« : 27.02.2018 kello on 22:54 »

Ovatko nämä ajastimet siis mekaanisia (moottorilla)? Oli siis eivät käy (toimi) lainkaan, ei kytke eikä katko. Pelkkä "katkovirtaa" kuulostaa sähköihmiselle oudolta.

Kun nuo tikitaki-ohjelmoitavatkin nykyään pilkkahintaisia - osa nappipatterilla, osa konkka/akkuvetoisia kelloltaan. Saattaisi toimia moitteetta noissa oloissa.
Kirjoittanut: hemppat
« : 27.02.2018 kello on 21:40 »

Kuten alustuksessa kerroin, ajastin kelan kanssa eivät katko virtaa. Ovat muuten aivan toimivia.
Kirjoittanut: seppoko
« : 27.02.2018 kello on 21:23 »

Miten ajastimet eivät toimi? Eivät käy ja kuku? Vai eivät kytke/irrota?
Kirjoittanut: hemppat
« : 27.02.2018 kello on 20:55 »

Kokeiltu kahdella ajastimella. Johtokela on laadukas. Auton laturi vain ainoa kuorma.
Kirjoittanut: hemppat
« : 27.02.2018 kello on 20:31 »

Tulipa huonosti selostettua, ajastin on seinässä ja kelaan matkaa toistakymmentä metriä. Tuo indusointi voi hyvinkin olla syynä, palauttaa vaikka virran hajua ajastimeen joka on tietenkin tehty mahdollisimman halvalla. Kokeilen purkaa lopun johdon kelalta ja jos ei vieläkään pelitä syytän kosmista säteilyä ja hallitusta.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 27.02.2018 kello on 20:07 »

Jos en ihan päin seiniä lukenut niin ajastin kaapelikelassa (pistorasiassa) ja kaapelia vähän kelalla. Arvauksena että kaapeli indusoi sen verran että kellokytkin sekoaa eikä toimi oikein ts sotkee kellokytkimen moottorin toiminnan.
Kirjoittanut: 88k5
« : 27.02.2018 kello on 19:47 »

Tarkoituksena antaa hetki verkkovirtaa autoon joka vuorokausi. Auto lämpimähkössä tallissa.
Verkko kytketään tavalliseen virran sisäänottoon. shukoadapterilla. Vanhan mallin autolämmitinliitin. Muuten käytössä asialliset siniset.
Käytössä kaapelikela ja suora johto. Kaksi erinlaista ajastinta.
Ajastimet eivät toimi kaapelikelan kanssa, virta kulkee aina, kelassa muutama kierros johtoa. Suoralla johdolla toimii kuten pitääkin. Nyt tuli mieleen voisivatko nuo jokunen kierros kelassa vaikuttaa ajastimeen.
Olen ymmärtänyt että ajastimeni ovat vain mekaanisia kytkimiä sähkökellon (askelmoottori) ohjamana.
Minun ymmärryksessä jotain hämärä tältä osin:
  • "verkko" = ?
  • "tavalliseen virran sisäänottoon" = ?, siis matkailuajoneuvon liitäntäkaapelin vastakkeeseen ajoneuvon seinässä, mallia CEE (se sininen). Ja tämä tuohon edelliseen, eli normaaliin suko(SUojaKOsketin)pistorasiaan?
  • "Vanhan mallin autolämmitinliitin" = ?, liittyykö mitenkään edellisiin, isonmallin Defa/Calix?
  • "kaksi ajastinta" = mitä ohjataan ?


Jos toisella ajastimella piiskataan auton lohkolämppäriä ja toisella asunto-osaa (lataus+lämmitys) - ehkä liikaa kuormaa yhden sukon takana, tai ainakin "kiinan" johtokelalle (se pistorasia osa siinä), varsinki kaikki kuorma lipee yhtäaikaa päälle - sulaa liittimet siinä..
Mulla pariki "koulutettua" kelaa, jossa kaikki pistorasia eivät toimi (1-2 kosketusviallista 4-reikäsessä). Toinen ongelma ollut, että jotkut pistorasiaohjaimet (esim. langattomat) eivät mene riittävän syvälle kelan pistorasiaan kun kelan sivut levenevät.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 27.02.2018 kello on 19:44 »

Suojalaitteet kannattaakin purkaa ensimmäisenä pois. Mitä jos kelan liittää joku muu?
Toki kela pitää purkaa kokonaan, mutta kaikki eivät tätäkään tiedä.