Kirjoittanut: tsahkali
« : 10.02.2018 kello on 14:52 »Joka on ikänsä ajanut automaatilla, ei välttämättä enää muuhun koske, joten turha sääntö.
Kirjoittanut: tsahkali« : 10.02.2018 kello on 14:52 »Joka on ikänsä ajanut automaatilla, ei välttämättä enää muuhun koske, joten turha sääntö.
Kirjoittanut: Aakku« : 10.02.2018 kello on 14:20 »No onhan se loogista, sillä nyytin kanssa ees-taas venkslaaminen man. vs. aut.askisen kanssa on kuitenkin jonkin verran erilaistaNo siinä ei nyt ole juuri mitään eroa.... Sen sijaan on paljonkin eroa raskaalla kalustolla ajettaessa automaatilla, verrattuna vaikkapa 16 vaihteiseen manuaaliin. Silti raskaissa luokissa pääsee automaatilla kokeeseen, jos on joskus suorittanut tutkinnon manualivaihteisella henkilöautolla. Kirjoittanut: HiTec« : 10.02.2018 kello on 14:14 »Tuo BE kortti vain on kummajainen. Siinä ei riitä, vaikka olisi aikaisemmin B ajokoe suoritettu manuaalilla. Pitää siis olla BE ajokokeessakin manuaali, mikäli ei halua rajoitusta ajokorttiinsa. No onhan se loogista, sillä nyytin kanssa ees-taas venkslaaminen man. vs. aut.askisen kanssa on kuitenkin jonkin verran erilaista ![]() Kirjoittanut: Aakku« : 10.02.2018 kello on 11:05 »Rekkapuolella sama, nykyään kun robotti ja automaattivaihteet on arkipäivää niin alkaa kuulemma olla jo vähän hakusessa täysmanuaalit rekkaveturit.. Scanian opticruise hyväksytään manuaaliksi kun siinä lähdetään liikkeelle kuitenkin kytkinpoljinta käyttäen.Ei ole ollut manuaali vaatimuksena enää pitkään aikaan... Kaikissa raskaissa luokissa voi mennä automaatilla ilman kytkintä ajokokeeseen, kunhan pohjalla on vain manuaalilla suoritettu B ajokoe. Tuo BE kortti vain on kummajainen. Siinä ei riitä, vaikka olisi aikaisemmin B ajokoe suoritettu manuaalilla. Pitää siis olla BE ajokokeessakin manuaali, mikäli ei halua rajoitusta ajokorttiinsa. Kirjoittanut: "Masi"« : 10.02.2018 kello on 10:08 »Rekkapuolella sama, nykyään kun robotti ja automaattivaihteet on arkipäivää niin alkaa kuulemma olla jo vähän hakusessa täysmanuaalit rekkaveturit.. Scanian opticruise hyväksytään manuaaliksi kun siinä lähdetään liikkeelle kuitenkin kytkinpoljinta käyttäen.Manuaali loota on tilattava erikseen jos haluaa. Eikä siihen kauan mene kun se on niin myös henkilöautoissakin. Kirjoittanut: Lerssinen« : 10.02.2018 kello on 09:54 »Rekkapuolella sama, nykyään kun robotti ja automaattivaihteet on arkipäivää niin alkaa kuulemma olla jo vähän hakusessa täysmanuaalit rekkaveturit.. Scanian opticruise hyväksytään manuaaliksi kun siinä lähdetään liikkeelle kuitenkin kytkinpoljinta käyttäen.
Kirjoittanut: tsahkali« : 10.02.2018 kello on 09:43 »Automaatilla suoritettu ajokoe ei oikeuta ajamaan manuaali vaihteisellä autolla Jaa, siis kyseessä oli huono viittaus lakiin... Minä jo ihmettelin. Kirjoittanut: Humoristi« : 9.02.2018 kello on 22:58 »Miksi? Automaatilla suoritettu ajokoe ei oikeuta ajamaan manuaali vaihteisellä autolla Lainaus Jos kuljettajantutkinno n ajokoe on suoritettu automaattivaihteise lla ajoneuvolla, tehdään siitä merkintä ajokorttiin (Ajokorttilaki 16 §), erityisehto 78 (ajo-oikeus vain automaattivaihteise lla ajoneuvolla). Kirjoittanut: tsahkali« : 9.02.2018 kello on 22:13 »Helppo homma kuitenkin ja sillä kortilla on sulla vielä paljon käyttövuosia. Kannattaa vetoautona sitten käyttää manuaalia. Miksi? Kirjoittanut: Aakku« : 9.02.2018 kello on 21:09 »No niinpäs näkyy. Eli se on sitten ihan sama sen asian kanssa. Kun tuohon 2033 on juuri se 15vuotta aikaa. Tuohon B96 ei ilmeisesti tarvita teoria koetta. Hinnassa BE ja B96 ei taida paljoa eroja olla.Suorita se BE vaan.... Helppo homma kuitenkin ja sillä kortilla on sulla vielä paljon käyttövuosia. Kannattaa vetoautona sitten käyttää manuaalia. |